Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_ab222
2014-05-01 16:03
AB w koncu oglosilo swoje wyniki za 2013. Wielka klapa to malo powiedziane: ponad 300 mln USD/200mln EUR straty. A jeszcze w ubieglym ktos 'swiatly' chcial sprzedawac LOT liniom airberlin, 'bo to taki dobry przewoznik'. I bylaby klapa jakich malo.
zobacz link
gosc_130b3
2014-04-23 23:39
można zrozumieć że budowa opóźnia się o kilka lat. zmiany w projektach, problemy z finansowaniem i inne badziewie. ale wybudować lotnisko i przez kolejne kilka lat poprawiać? masakra
maciek_waw
2014-04-23 19:57
Budują lotnisko na 27 milionów pax? Przecież już teraz tyle obsługują oba berlińskie lotniska. O_o Za 3 lata (w momencie otwarcia) to lotnisko będzie miało nowinki techniczne z 2011 roku, oj słabiutko.
No sytuacja jest bardzo dziwna. To już problemy WAW z nowym terminalem i strażą pożarną wydają się drobne przy tym co tam się dzieje. Pewnie wyburzenie byłoby najlepszą opcją ale kto weźmie odpowiedzialność za taką wtopę i tyle zmarnowanej kasy? Pewnie w tym jest problem...
gosc_ae862
2014-04-23 10:38
Oczywiscie wszystkim dobrze zyczymy, ale zakladajac hipotetycznie, ze Air Berlin poplynie, moze zrobiloby sie miejsce dla LOTu w One World?
gosc_1042c: myslę że sama przebudowa to jest akurat najmniejszy problem. Oni tam ewidentnie nie wiedzą co trzeba przebudować.
Nasze autostrady przy tym to mały pikuś. Powinni w końcu podjąć męską decyzję i wszystko wyburzyć i wybudować od nowa. Wtedy się zmieszczą do 2017.
gosc_e34e2
2014-04-23 07:18
Historia z Air Berlin nie jest wesola, maja paskudna sytuacje, gdyby nie Etihad to juz dawno by poplyneli. a szkoda by bylo bo raz, ze to fajny linia, a po drugie Lufa powinna miec w DE konkurencje, trzymam kciuki by berlinski przewoznik jakos to przetrzymal.
gosc_178d9
2014-04-22 23:27
Strata AB za lata 2007-2012 wynosi 600m EUR, a za 2013 az 175m EUR. Wiec brak nowego lotniska bedzie gwozdziem do trumny, bo tylko nowe lotnisko pozwoliloby na zrestrukturyzowanie siatki i stworzenie hubu, ktory moglby konkurowac z tym co np. LH robi w MUC.
zobacz link
gosc_5dd11
2014-04-22 23:26
Juz jest ciasno na Teglu? Tam ciasno jest juz od wielu lat, teraz to po prostu juz trzeszczy w szwach.
gosc_66a93
2014-04-22 22:24
Ale jazda. Oni chyba do konca stracili glowe z tym lotniskiem,
gosc_df134
2014-04-22 22:18
airberlin to juz i tak ledwo trzyma sie na wlosku. jesli nie wspomoze ich EY (nabywajac 49.9% akcji) albo jesli EY finalnie nie kupi AZ i nie dokona fuzji AZ/AB jak planuje to AB moze nie przetrwac w dzisiejszej formie. AB to kolos na glinianych nogach, ktory powstal z polaczenia kilku przewoznikow i jest rowno bity po plecach nie tylko przez LH/LX/OS, ale rowniez przez FR i EZY oraz przewoznikow czarterowych/wakacyjnych zarowno w samym Berlinie jak i na innych lotniskach niemieckich, szwajcarskich i austriackich.
gosc_10eda
2014-04-22 22:08
dla airberlin to jest tragedia ciekawe ile odszkodowania beda chcieli
gosc_1042c
2014-04-22 22:07
Jestem ciekaw jak to wytrzyma Tegel. Juz teraz jest ciasno. Od czasu tragicznego pozaru w DUS normy przepisow p/pozarowych sa wysrubowane na maksimum i trzeba w BER wszystko przebudowac. Bedzie tez problem i tak, bo nowe lotnisko bedzie operowalo na granicy swojej przepustowosci, juz teraz ruch na TXL i SXF to ponad 25 mln pasazerow.
gosc_df9d3
2014-04-22 22:01
Wielkie brawa dla zarzadzajacych portem i budowniczych oraz wladz regionalnych Berlina!!!;-)))