Struzik: Modlin ma potencjał

Struzik: Modlin ma potencjał
04/10/2013 13:14   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_5ea36 2013-10-09 15:03   
gosc_5ea36 - Profil gosc_5ea36
Ale nieważne czy port odprawi 100 tys czy 1 mln i tak na starcie większość kosztów jest stałych niezależnie od liczby pasażerów np. obsługa lotniskowej straży pożarnej, część pracowników-wiadomo jak się ruch zwiększy np. do 2 mln zatrudniają tam gdzie trzeba, ale to nie jest tak, że zatrudnienie wzrośnie 20-krotnie, ale o kilkadziesiat % apo prostu pracownicy są lepiej wykorzystani. Lotnisku zalezy by zarobić na dużym obrocie i liczbie pasażerów a nie żyłując stawkę za jednego pasażera. Jeśli uda się przechwycić część czarterów czy wejdzie jakaś inna linia to przy 1,7 mln pasażerów rocznie to będzie dla lotniska czysty zysk(po odliczeniu kosztó pracowników, utrzymania, spłaty kredytów).
gosc_42ea7 2013-10-09 14:51   
gosc_42ea7 - Profil gosc_42ea7
Maksymalnie: 1,7 x 8zł = 13.6 mln zł mniej, ale zarobią wtedy te 27,2 mln. Z kolei jakby nikt duży nie latał byłoby jak przez te 9 miesięcy: 27 mln, ale strat/ samych kosztów. Jak na razie płacą 22 zł, a nie 16 zł, więc jest minimalnie taniej niż w 2012 roku.
gosc_c666f 2013-10-08 18:43   
gosc_c666f - Profil gosc_c666f
To nawet spadek o 30-35% opłat przełoży się na kilka(może kilkanaście) ładnych mln
gosc_44b9c 2013-10-08 17:37   
gosc_44b9c - Profil gosc_44b9c
W mediach już 2-3 dzień bawią się (gdzieś to wyczytali i bezmyślnie wszystkie redaktorzyny powielają tekst nie sprawdzając jego wiarygodności) w "sensacyjne" doniesienia, że w tym roku FRanca płaci o połowę mniej niż w 2012. Mam na dysku .pdf z lipca 2012 ze stawkami opłat i zniżkami w Modlinie (m.in. 10-15% obniżka opłaty za lądowanie przez pierwszy rok) i podstawa była 40 zł per pax, a przy zakładanym przewozie 1.5 mln po zniżkach z tego tytułu opłata za odprawę pasażera spadała do 26 zł. Dla podanych 1.7 mln w art. za-linkowanego przez przemolot, oferowali w 2012 obniżkę do 24 zł (teraz ma być dla 1.7 mln: 16 zł), czyli obniżyli opłaty o 25% może max. 33%, a nie o POŁOWĘ jak te głąby w Radiu/TV głoszą. BVA podobno dostaje 2Eur per pax i jakoś świat się nie zawalił. Wizz ma przez pierwszy rok 85% (w drugim 75%) zniżki w opłatach za lądowanie za "otwarcie nowych tras" po Europie i 99% żnizki za każdą nową pozaeuropejską (chyba ma zastosowanie dla TLV) trasę. QR ma zniżkę 99%, EK podobnie (szczególnie opłacalne przy takim 3x cięższym od A320 QR, ponad 200 tonowym A332). // Jak lotnisko ma hulać, to zachęty muszą być :) Ps. ciekawe jak długo dadzą radę się opierać opłatom marketingowym FR - na razie mają na kadłubie jednej z maszyn "Modlin jest OK" - twierdzą i jeżeli mówią prawdę na razie mają, to u MOL'a za free.
gosc_42297 2013-10-08 16:57   
gosc_42297 - Profil gosc_42297
2015? Wręcz niemożliwe. W 2013 jak WMI przegoni WRO(koło 2 mln) będzie bardzo dobrze(do obecnej siatki musiałyby dojść nowe trasy czy czartery).W 2015 jak przegoni KTW- jakiejś 2,5 mln ruchu- to też byłby sukces, że o 3 mln nie wspomnę (bo tyle powinien mieć lekko GDN). No i ktoś musiałby tak zwiększyć ruch- wątpię by Ryanair aż tak mocno się rozrósł(trochę na pewno krajówki), musiałyby więc pojawić się czartery albo jakiejś nowe linie(czy Wizzair jak mu się na Okęciu zniżki pokończą).Pamiętaj, że do tego czasu trzeba by już powiększyć terminal, a na to się nie zanosi-niech wypełnią ruch tym co jest.
gosc_8c04b 2013-10-08 16:42   
gosc_8c04b - Profil gosc_8c04b
Wspomnicie moje slowa - w 2015 Modlin bedzie trzecim portem lotniczym w Polsce, za WAW i KRK.
gosc_d95ce 2013-10-08 16:05   
gosc_d95ce - Profil gosc_d95ce
@mietek- a z wynajmu powierzchni komercyjnych? A z parkingów? Za postoje samolotów czy z ewentualnej przyszłej bazy Ryanaira? Z tego też są duże pieniądze.Pominę ruch GA. Zawsze może ruch się zwiększyć np. dojda kolejne trasy czy czartery. Poza tym to nie jest tak, że płaci się tylko za pasażera wylatującego? Co do kosztów to 200 etatowych pracowników, do tego utrzymanie bieżące i spłata kredytów, ale z takimi przychodami powinni dać radę.
mietek 2013-10-08 15:55   
mietek - Profil mietek
22zł za pasażera razy 1,7 mln podróżnych, tyle zdaje się przewiduje FR, daje prawie 37,5 mln PLN przychodu. A to nie jedyne źródło przychodu lotniska. Ciekawe na jakim poziomie kształtują się roczne koszty WMI? Ale wydaje się, że powinno się to opłacać i zacząć przynosić zyski.
gosc_47441 2013-10-08 15:53   
gosc_47441 - Profil gosc_47441
Ryanair sporo w skali roku zaoszczędzi a port zarobi na wyoskim obrocie ruchu.Ciekawe w kontekście tego co zdecyduje Wizzair- jak wiosną w Modlinie będzie ILS CAT II(czyli mgły nie będą dotkliwe) spore zniżki czy jednak zostaną dalej(przynajmniej do czasu jak mają spore zniżki na Okęciu) w obawie przed bezpośrednim starciem z Ryanairem.
przemolot 2013-10-08 15:22   
przemolot - Profil przemolot
Ciekawy artykuł w DGP na temat Modlina:
zobacz link
gosc_56d2d 2013-10-07 14:28   
gosc_56d2d - Profil gosc_56d2d
Nie jest źle, większym problemem jest brak dobrego dojazdu samochodem- brak S7 z Warszawy a po ostatnich zapowiedziach rządu, że kosztem wylotówki n a Gdańsk zbudują S2 niepędko się zmieni, może za 6-7 lat zbudują tam ekspresówkę. Pozostałe lotniska w Polsce mają blisko czy autostradę czy obwodnicę(albo jak Lublin czy Rzeszów jest w budowie) a Modlin z sensownym dojazdem poczeka-pominę obecny fragment S7 to jest w średnim stanie.
mietek 2013-10-07 14:21   
mietek - Profil mietek
Gdyby WMI miało stację pod terminalem to miało by lepszy dojazd niż niejedn port regionalny u nas.
dareck 2013-10-06 10:12   
dareck - Profil dareck
banan86:Bo to nie ich kasa! Gdyby ktoś miał inwestować własne pieniądze, to oceniając ryzyko z pewnością nie kierowałby się głębokimi przekonaniami pana Struzika...
gosc_184db 2013-10-05 14:55   
gosc_184db - Profil gosc_184db
Modlin ma potencjał. Struzik nie.
Niezatapialny.
Do czasu...
gosc_a5744 2013-10-04 22:30   
gosc_a5744 - Profil gosc_a5744
@banan86: żeby biznes pod stołem się kręcił, trzeba coś nowego zbudować.
gosc_cb2ea 2013-10-04 20:04   
gosc_cb2ea - Profil gosc_cb2ea
nie dawajcie wiecej gorzaly struzikowi
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy