gosc_3761a
2012-11-05 09:47
Do gość 87d77.
Co to znaczy wg Ciebie " z głową"? Bo nie bardzo rozumiem.
Moim zdaniem to bardzo dobrze , że KTW się rozbudowuje. Zarówno hangary jak i płyty postojowe są konieczne. Widzę, że Zarząd i Dyrekcja świetnie sobie radzą jak na warunki z jakimi muszą się zmierzyć. KTW nie jest jak Balice niesione na barkach Krakowa, któy jest znany na całym świecie, tylko znajdują się w obszarze przemysłowym i na dodatek jest jeszcze w regionie brak porządnej oferty turystycznej dla gości przylatujących.
usuniety
2012-10-31 10:46
nie via tylko by Ryanair, jeżeli już piszemy nie po polsku.
usuniety
2012-10-31 09:21
Wy tu gadu gadu, a Kraków Airport dostaje połączenie do Manchesteru via Ryanair.
zobacz link
gosc_21736
2012-10-30 16:11
do gosc_00fdf:
Widać nie masz bladego pojęcia jak się określa wartość dokumentacji.
Na wykonanie projektów są takie same przetargi jak na budowę, a że kosztorysy często nie pasują to wina obowiązujących przepisów.
Do kosztorysowania używa się cenników Sekocenbud aktualizowanych raz na kwartał, ale aktualizacje te najczęściej nie nadążają za rynkiem, poza tym dochodzi jeszcze długi okres trwania postępowań przetargowych..
Gosc87d77: Akurat przykład KRK nie jest chyba najlepszy, bo z tego co slyszalem to w niektórych godzinach ludzie tłoczą sie w terminalu jak sardynki. Ja bym bardziej GDN postawił jako przykład.
gosc_00fdf
2012-10-30 13:37
gość_ 94adb; Ty chyba nic nie rozumiesz. Zastosuję łopatologię; Jeżeli wartość kosztorysu przekracza dwukrotnie osiągniętą w przetargu , to oznacza:
- jest " umowa " pomiędzy Inwestorem, Wykonawcą a Projektantem na okoliczność wygrania przetargu.
- wielokrotnie wartość dokumentacji zależy od wartości inwestycji w/g projektu.
Nie można wyszacowanej na 250 mln zł inwestycji wygrać w przetargu za 121mln. To tak jak Chińczycy budowali autostradę do Warszawy. Teraz kapujesz.
gosc_94adb
2012-10-30 09:56
Cena jest niższa bo teraz ceny usług budowlanych lecą na łeb na szyję, bo nic się się prawie nie buduje.
gosc_87d77
2012-10-29 18:33
Jeszcze się im czkawką odbiją te inwestycje na wyrost. Nabudowali hangarów jakby jeden nie starczył, płyt postojowych a samolotów jak na lekarstwo w dodatku linie się zmywają stamtąd. Kto to utrzyma? Nie sympatyzuję z Krakowem ale ich rozbudowa co by nie mówić prowadzona jest z głową. Co prawda trochę późno ale przynajmniej inwestują w to co słuszne, co jest im potrzebne.
gosc_0251b
2012-10-29 16:31
No rozumowanie P. Bartka jest powalające. Tylko dlaczego wartość inwestycji ( drogi startowej) jest prawie dwukrotnie mniejsza od wartości projektowej. Ciekawi mnie układ : Projektant-Wykonawca- Inwestor. Dobry temat dla NIK-u.