Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_7dddb
2012-09-29 01:36
gosc_d477f - czytaj ze zrozumieniem człowieki. Od łamania i nieznajomości zasad był zupełnie inny oficjel i jego brat
gosc_d477f
2012-09-28 23:54
prezydent nie mial stolika w fotelu ? A moze nie potrafil go wyciagnac !!!! lub druga wersja polamal
Dla malych delegacji 5-10 osob Falcon 900 w zupelnosci by wystarczyl. Dla wiekszych A319.
biznesjety tez kosztuja sporo, ale i tak przynajmniej ze dwa razy mnije niz 737 czy A320, poza tym sa duzo tansze w ekploatacji !!
o czym Wy piszecie ? Jaki 787, jaki A319 czy EJet..... do takich lotow sa samoloty biznesowe gulfstream czy Bombardier Global Express czy cos podobnego....
gosc_35ed0
2012-09-28 17:47
BBJ3 niech kupią i po problemie ;]
gosc_ef139
2012-09-28 17:18
czapl1997
Ja bym jednak myślał o ujendoliceniu floty z tym co posiada LOT. Czyli na krótsze loty Embraer a dalej albo niech latają rejsowym albo samolot taki jak ma LOT na daleki zasięg. Moja opinia (niekoniecznie w pełni słuszna) wynika z założenia, że załogi i tak bedą cywilne a więc latanie z VIPami nie będzie wymagalo od nich konieczności szkolenia na nowy typ i podtrzymywania potem nawyków na siłę poprzez latanie po próżnicy bo akurat VIP nie leci. Po drugie te samoloty mogłyby być zmieniane razem z flotą narodowego przewoźnika, więc zamównienie byłoby o te kilka samolotów wiecej co może miałoby wpływ na negocjacje ceny z producentem. specjalnie kupować arbuza, szkolić załogi na jeden samolot to tak samo jak dalej latać tupolewem.
Pewnie jest wiele minusów takiego podejścia do tematu ale z punktu widzenia podatnika obdzieranego z każdego grosza liczy się to co jest tanie (ale niekoniecznie najtańsze).
gosc_ca937
2012-09-28 16:57
"Niewygodny" bez przesady każdy "normalny" człowiek leci i nikt się nie zająknie, że ma niewygodnie.....
czapl1997
2012-09-28 16:34
Po co 787? Wystarczyłyby 2 A319CJ z zasięgiem ok 10000km i z 5 jakiś mniejszych falconów, czy bombardierów.
zgadzam sie ze 787 z first class to dobre rozwiazanie,ale glowa 40 mln panstwa chyba moze latac specjalnym samolotem. moze to nie musi byc B czy arbuz ale cos fajnego i zrecznego. Oddabymgo oczywiscie do nadzoru przez LOT i wymalowałbym go w LOT zeby miec dodatkowa rekalmeale powinin to byc samolot od poczatku stworzony dla prezia czy premiera. do tego kilka dodac loty po europie gdzie 787 to bez sensu. no i jakis porzadny helikopter Sikorsky czy inne eurocpter , generalnie popieram euripojeksie rozwiazanie.
gosc_1e192
2012-09-28 14:13
Jeśli Prezydent i Premier będą latać po świecie LOTem to dodatkowo będzie jeszcze reklama dla naszych lini lotniczych. Bo jeśli Królowa Brytyjska może latać BA to czemu nasi oficjele nie mogą PLL LOT?
gosc_7fdb9
2012-09-28 13:29
Przy Tupolewie i tak zalogi musialy latac wiec czy wiezli Premiera/Prezydenta do Gdanska czy latali na pusto zeby wylatac godziny to i tak podanik placil. Jesli Embraery maja zalogi, ktore i tak na codzien lataja liniowo to wymuszone szkolenie nie jest potrzebne. A zatem loty samoltami rzadowymi powinny byc ograniczane do niezbednego minimum i tylko kiedy to jest uzasadnione. Na tutce wycieczki dalo sie jescze jakos usprawiedliwic. teraz juz nie.
@gosc_100f2 czy tylko Tusk lata/latał do Gdańska? Nie nie tylko, latali wszyscy którzy byli "przy władzy".
a nie wystarczyłoby wziąć 787 w wersji z np 6-8 osobową first class ?
gosc_7e7d1
2012-09-28 12:53
Po co 787? Szkoda na polityków taki samolot ale zostawić jeden 767 byłoby OK.
gosc_3dd0e
2012-09-28 12:32
A moze korzystniej byloby, zeby LOT wzial jednego 787 wiecej dla Rzadu? zalogi zapewnilby LOT wiec zadnych dodatkowych kosztow zwiazanych ze szkoleniem i treningiem byc nie powinno. Zamiast latac dla wylatania godzin po proznicy jak to mialo miejsce na tupolewie (i pewnie tak samo by to wygladalo na kazdym innym samolocie uzytkowanym jednostkowo z wydzielonymi 2-3 zalogami wojkowymi) to piloci mieliby naturalny trening latajac z paxami liniowo. Wiem, ze 787 specjalnie dla rzadu to dosc sporo ale jesli uwzglednic korzysci o jakich wspomnialem to moze akurat cos w tym jest? Chociaz i tak uwazam, ze te loty od czasu do czasu za ocean to sobie Prezydent moze wysiedziec w rejsowym. Ja nie kupuje auta terenowego, zeby raz w roku przez bloto przejechac...
gosc_100f2
2012-09-28 12:13
moze i samolot dla "vipow" powinien byc kupiony, ale na pewno nie poto zeby lalali sobie na weekendy jak tusk do Gdanska. Absolutnie pelna kontrola , tylko sprawy sluzbowe
gosc_eff44
2012-09-28 11:44
Nie zdziwię się, jak LOT będzie wynajmował jednego Dreamlinera na podróże rządowe (tak jak to jest teraz z Embraerem).
gosc_73a3a
2012-09-28 10:48
pcharaz ma absolutną rację. Do tego są samoloty biznesowe
gosc_537ff
2012-09-28 10:04
Blair Force One
Z pyszna będzie miał się każdy, kto sądzi, że zarówno kompleksy na punkcie braku reprezentacyjnego samolotu, jak i kłopoty z jego zakupem mają tylko nad Wisłą. Nad Tamizą pierwsza próba kupna takiej maszyny miała miejsce w 1998 roku za rządów Tony