Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_40364
2012-09-29 18:13
konurbacja - typ aglomeracji policentrycznej, czyli Śląsk też jest aglomeracją,
Śląsk jest konurbacją ;) tak dla ścisłości. Natomiast faktycznie jedyną aglomeracją z prawdziwego zdarzenia jest Warszawa
zobacz link
gosc_d78e8
2012-09-29 17:28
Bo Warszawa i Śląsk to jedyne aglomeracje w Polsce. całkowita zgoda.
gosc_2faef
2012-09-29 16:08
w takim razie trzebaby zrewidowac pojecie aglomeracji dla wszystkich polskich miast wojewodzkich, no moze z wyjatkiem Warszawy i Slaska.
gosc_e50c3
2012-09-29 15:19
A jaką jedność funkcjonalną, czy przestrzenną tworzą Puławy, czy Lubartów z Lublinem? O aglomeracji możemy mówić gdy silnie zurbanizowane obszary tworzą obie te jedności, a przynajmniej funkcjonalną, co nie zmienia faktu, że wszystkie te miasta są w zasięgu oddziaływania LUZ.
gosc_2b1ba
2012-09-29 14:07
juz przestancie sie droczyc - wszystko przeciez wyjdzie w praniu. Moze nas LUZ zaskoczy mile, a moze bedzie absolutna porazka? Zobaczymy ;)
gosc_3d4b7
2012-09-29 13:58
Ty no takie sa fakty. poszukaj w necie sobie, bylo o tym. nawet na wikipedii sa wyliczone obszary metropolitarne dla kazdego z miast. aglo 700tys., same dwumiasto to 400tys, 300tys w kolo to nie jest wcale tak duzo przeciez. do tego ok.70tys studentow zajmiejscowych.
gosc_f1169
2012-09-29 13:03
Nie mam nic przeciwko LUZ, ale z tą aglomeracją-to przegiąłeś
gosc_0fffd
2012-09-29 11:57
do pegie: Skąd wiesz, że nikt nie będzie latał z Lublina?Obecnie sam Lublin ma około 350.000 mieszkańców. Razem ze Świdnikiem to daje 400.000. Sama zaś aglomeracja Lublina, łącznie z Łęczną, Lubartowem, Puławami to będzie spokojnie koło 700.000. NIe mówiąc już o studentach, których w Lublinie mamy prawie 100.000. Ponadto jest wielu ludzi z Lubelszczyzny poza Polską, których rodziny mieszkają w tym regionie. Nikt nie budowałby lotniska od podstaw, gdyby nie przeprowadzono wcześniejszych analiz dotyczących liczby potencjalnych pasażerów.
gosc_2dd3f
2012-09-22 06:33
Masz racje pegie, że dyskutancji najchętniej pogrzebaliby lotnisko zanim ruszy. Bardzo spodobało mi się określenie RZE jako dużego ośrodka :) Skoro RZE jest dużym ośrodkiem to LUZ powinien być spokojny o swoją przyszłość.
@gosc_bc8db: 1. polemizujesz z nie moimi tezami. Nigdzie się nie wypowiadałem o opłacalności lotów: nie znam się na tym. Zastanawiałem się tylko, czy gosc_d4067 wymieniający ze znawstwem te wszystkie lotniska potrafi uzasadnić, że loty np. do Turku będą bardziej opłacalne, niż z Lublina do Wrocławia.
2. Nie Lublin, nie należy do tej samej ligi, co BZG, IEG, LCJ i SZZ - Lublin nie należy jeszcze do żadnej ligi, bo nie funkcjonuje. Zobaczymy po roku działalności, do jakiej "ligi" będzie należał. Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że niektórzy dyskutanci tutejszego forum wiedzą z góry jak będzie i znają wyniki działalności lotniska nim jeszcze ono ruszyło. Wiedzą, że nikt stąd nie będzie latał, bo mieszkańcy są za biedni na latanie, a warunki społeczno-ekonomiczne znają, bo (cytuję z pamięci) "lecieli dwa razy helikopterem nad miastem". Ja wolę poczekać.
gosc_42d37
2012-09-21 13:20
Taaak KTW-GDN tez zapewne nierentowne dlatego Eurolot je zaraz po zamknieciu OLT otworzyl :)
gosc_bc8db
2012-09-21 10:12
pegie: wez pod uwage, ze jesli obecnie tylko 3-4 polaczenia krajowe sa dochodowe i sa to: WAWWRO, WAWGDN, KRKGDN i GDNWRO, a cala reszta jest nierentowna, nawet polaczenia ze stolicy do tak duzych osrodkow jak KRK, SZZ, POZ, RZE nie wspominajac o liliputach jak BZG, IEG to jak sobie wyobrazasz, ze rentowne moga byc polaczenia miedzy LUZ a WRO, GDN, SZZ czy POZ. LUZ to jest ta sama liga co BZG, IEG, LCJ i SZZ. Aby te polaczenia mialy sens powinny byc obslugiwane dwa razy dziennie (wczesne rano i wieczor) i powinny przyciagac ruch podrozujacy w celach biznesowych, ktory nie kupuje biletow w najtanszych taryfach i byc dopychany ruchem tanim (np. studenckim), ktory jest dodatkiem.
@gosc_d4067 jestem pod wrażeniem, ależ ty dużo kodów lotnisk znasz... Prawdziwy koneser lotnictwa... Oczywiście potrafisz również przedstawić analizy finansowe wszystkich tych połączeń w porównaniu z Lublinem
@humbak też żeś się popisał: spisać komentarz, który regularnie w dużych ilościach pojawia się pod informacjami o Lublinie to szczyt oryginalności. Zmień nick na "błyskotliwy humbak"
gosc_d4067
2012-09-20 22:34
Brakuje tylko Lublin - Pcim Gorny i Lublin - Ciuckowo itp. Czy nie szkoda DH4 na takie polaczenia. Przeciez te o ktorych pisze gosc-522dc to bedzie strata pieniedzy. Jesli chodzi o polaczenia krajowe to sens maja moze 3-4 polaczenia omijajace WAW, gdzie warto latac 2-3x dziennie: KRKGDN, WROGDN, moze KRKPOZ i byc moze POZGDN. Cala reszta nie ma wiekszego sensu, bo niepokryje kosztow. DH4 sa duzo efektywniejsze na dluzsze rejsy. Pokryc koszty i przyniesc lepsze wyniki finansowe DH4 moglyby latajac na trasach LO z WAW do portow regionalnych takich jak np. GOT, BLL, AAR, AAL, TKU, LEJ, DRS, SZG, BLQ, VCE, VRN, PLQ, KSC, ZAG, LJU, SJJ, DBV, SPU, KIV, CLJ, TSR, IAS oraz zastepujac E70/75 na trasach miedzy WAW a TLL, RIX, VNO, MSQ, KBP, LWO, ODS, BUD, PRG, BEG, HAJ, HAM, STR, BER, CPH, tak by te zwolnione E70/75 zaczely latac czesciej na istniejacych dluzszych trasach europejskich jak np. BRU, AMS, MXP, ARN, HEL, ZRH, GVA, IST, OTP, LED, DOK, MOW, BCN czy na nowych dluzszych trasach jak np. LYS, TLS, BOD, SVG, BGO, OSL, TRD, EDI, BHX, LCY, LUX, DNK, SIP, VAR, BOJ etc.
gosc_bb79b
2012-09-20 21:37
ostatnio jechal pociagiem, w ktorym jechal starszy pan z lublina, bardzo sie ekscytowal tym lotniskiem, mowil, ze po calym swiecie bedzie mozna z lublina latac wkrotce..oj te lubelskie media...ciesza sie, jakby malpa dostala zegarek...
gosc_5ec17
2012-09-20 18:46
nie wiem o co CI humbak chodzi. porownujesz eurolot i lufthanse z emirates i qatar. mam swiadomosc tego, ze Lublin to nie Olsztyn, ale moze ELO i LH tego nie maja...
Dobrze, że prezes z Emirates i Qatar nie rozmawia...
gosc_522dc
2012-09-20 15:09
trasy eurolot.com z Lublina w 2013: Lublin - Gdańsk, Lublin - Szczecin, Lublin - Poznań, Lublin - Wrocław, start: czerwiec 2013