CPL może za 30 lat...

CPL może za 30 lat...
01/04/2012 00:48   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
LS9 2017-01-27 17:45   
LS9 - Profil LS9
Chyba to dlatego bo pax z Wielkiej Brytani musi sie gdzies przeniesc, przypuszczam ze do Polsk malo bedzie chetnych na powrot a jak sie juz zna angielski to moze czesc przeniesie sie do Ameryki, albo jeszcze dalej.
lysypiotr76 2017-01-27 14:55   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Znów rządzący zaczynają uruchamiać temat CPL. Minister infrastruktury nawet określił położenie ewentualnego lotniska - okolice Mszczonowa. Będą jak zapowiedział konferencje .............debaty ...........dyskusje. Tajemnicą poliszynela jest goła prawda. Czyli brak pomysłu na sfinansowanie jednego ze sztandarowych punktów obietnic wyborczych PIS.
orro 2012-04-05 17:05   
orro - Profil orro
Misters misters;), "a NUż", nie "a nóż"!!
gosc_6063e 2012-04-03 23:18   
gosc_6063e - Profil gosc_6063e
pcharasz: a skąd wiesz, że kryzys się skończy albo że się nie pogłębi, skoro większość państw europejskich jest zadłużonych po uszy? Czołowi analitycy nie są tego w stanie przewidzieć. Ja tylko na chłopski rozum mogę zauważyć, że my nawet sporego wzrostu gospodarczego (napędzanego zresztą zadłużaniem się na potęgę, ale to inna sprawa) nie jesteśmy w stanie przełożyć na większy lotniczy ruch biznesowy i nie widzę żadnych przesłanek, by nasz wzrost gospodarczy skoczył do 10 proc. bo już nie wiem co musiałoby się stać, by coś drgnęło w WAW? Czemu akurat teraz miałby nastąpić skok ilości ruchu pasażerskiego w liniach tradycyjnych skoro go nie było przez ostatnie 10 lat?
gosc_06764 2012-04-03 22:31   
gosc_06764 - Profil gosc_06764
No tak, kryzys był, ale w Polsce przebiegł spokojnie, mimo to w 2011 r. było najwięcej paxów w historii i niemal wszystkie porty regionalne notowały rekordy. JEśli kupi LH to ci będą woleli rozwijać własne huby, podobnie AF/KLM niż stawiać na WAW-tu jedynie szansą jest Turkish czy AC, ale do tego daleka droga i wiele przeszkód, a tego może nie dotrwać LOT.
pcharasz 2012-04-03 22:21   
pcharasz - Profil pcharasz
Jakoś od 2008 r. mamy kryzys w Europie więc jak myślisz, może ma o jakiś związek z nieprzebiciem 10 mln pax? Co do kondycji LOT-u, a nóż znajdzie się chętny na kupno LOT-u i będzie chciał podwoić flotę w ciągu następnych 15 lat, a tu zonk. Podobny argument...
gosc_33f47 2012-04-03 21:23   
gosc_33f47 - Profil gosc_33f47
WAW jeszcze długie lata poradzi sobie z obsługą paxów-jakoś od 2007 r nie mogą przebić 10 mln a wtedy zapowiadano rychłe przebicie tej bariery, w 2011 było 9,34 mln, w tym owszem będzie zwiększony ruch, ale połowę swojego rocznego ruchu-0,5 mln zabierze do WMI W6, w 2013 to wyjdzie o 1 mln mniej w porównaniu z 2011, nie wspominam o czarterach, które też mogą się wynieść do WMI, zatem WAW może być spokojne, że szybko się nie zapcha. Okaże się, że dojście do chociażby 15 mln zajmie sporo czasu .Inna sprawa to kondycja LOTu- a nóż nie znajdzie się chętny do prywatyzacji i zbankrutują- a w końcu to oni są największym przewoźnikiem na WAW.
pcharasz 2012-04-03 20:40   
pcharasz - Profil pcharasz
hops, prognozy ULC do tej pory dobrze się sprawdzały, więc masz może jakieś lepsze prognozy do zaproponowania?? Nie wiem jak dokładnie są one tworzone, ale jestem pewien, że głównym źródłem danych nie są przewoźnicy a prognozy danych makroekonomicznych. Co do miejsca, to tak jak każdy, mówisz o tym co będzie w tym czy następnym roku, a nie co będzie za 10 czy 20 lat. Z resztą, można skorzystać z doświadczenia innych krajów które mają obecnie bardziej rozwinięte gospodarki i rynki lotnicze, praktycznie wszędzie tam ruch lotniczy cechował się wzrostem logarytmicznym. Ważny jest również aspekt tworzenia nowego ruchu przez takie lotniska nastawione na tranzyt.
hops 2012-04-03 20:11   
hops - Profil hops
pcharasz prognozy ULC? proszę... prognozy ULC tworzy się na wycinkach danych, które przestawiają przewoźnicy, a przecież żaden przewoźnik nie prześle prognozy, że zwinie za rok połowę swojej siatki. poza tym prognoza nie obejmuje cargo - także generującego jakiś ruch.
a kiedy tanie linie przejdą z WAW do WMI to w ogóle będzie miejsce i dla LO i LH i kogokolwiek jeszcze...
tomic 2012-04-03 19:49   
tomic - Profil tomic
pcharasz: zostały też zamknięte LYS, MAN, VCE i też mógłbym wymieniać inne. Trudno się nam będzie spierać na ilość połączeń, bo te się pojawiają, znikają i pojawiają ponownie; ale śmiałbym tak na oko twierdzić, że ilość pasażerów wszystkich linii "tradycyjnych" (tj. po wyłączeniu charterów i "tanich" linii) rosła w WAW średnim tempie 1% rocznie w ciągu ostatnich 10 lat. Byłoby fajnie, gdyby ktoś takie statystyki udostępnił. ULC - bez podania przesłanek do sporządzania prognozy ruchu - nie jest dla mnie żadnym autorytetem. Szczególnie, że raczej nie prognozują z podziałem na segmenty ruchu lotniczego. W przypadku rozpatrywania sensowności CPL, prognoza wzrostu ruchu tradycyjnego jest tu najbardziej istotna.
pcharasz 2012-04-03 18:59   
pcharasz - Profil pcharasz
To fakt 4techu, był też BEI i BTS, i DAM chyba też, ale mimo wszystko, kierunki reaktywowane to trochę jak nowość, zawsze dobry powód do zorganizowania konferencji prasowej i takie tam ;) Tak jak to będzie z PEK, na inauguracji pewnie też będzie feta, a kierunek będzie uruchamiany już po raz 3ci, bodajże :p
4tech 2012-04-03 18:48   
4tech - Profil 4tech
CAI już było czyli wróciło ;)) BTW osobiście uważam że decyzja o budowie CPL jest spóźniona ( gdyby zapadła pozytywna) o 20 lat ( przy innej okazji pisałem o tym). Zapchanie WAW czy LCJ/WMI raczej w najbliższej przyszłości nie grozi. Każdy może mieć inne zdanie na ten i wiele innych tematów.
pcharasz 2012-04-03 18:44   
pcharasz - Profil pcharasz
Co do nowych połączeń, to, żeby wymienić tylko kilka, w ostatnich 2 latach w WAW otworzyły się TBS, EVN, DOK, KGD czy CAI, a było tego więcej...
pcharasz 2012-04-03 18:39   
pcharasz - Profil pcharasz
Tomic, a no np. na takiej podstawie, że za 10 lat ULC prognozuje blisko podwojenie ruchu lotniczego w Polsce, do ponad 41 milionów paxów i blisko 52 milionów paxów za 15 lat. Dotychczas prognozy ULC były raczej konserwatywne i w miarę się sprawdzały, więc nie ma powodu by im nie wierzyć.
tomic 2012-04-03 18:27   
tomic - Profil tomic
Na jakiej podstawie część forumowiczów zakłada, że WAW się niezadługo (10 lat, powiedzmy) zapcha? Skąd te prognozy dynamicznego wzrostu? Już od dobrych kilku lat nie pojawiły się praktycznie żadne nowe połączenia linii tradycyjnych - albo zostały wyrównane kasowaniem innych dotychczasowych. Mimo że gospodarka się dość stosunkowo szybko rozwija. Gdyby nie otwarcie rynków pracy UE to by i połowy połowy połączeń tanich linii nie było; a przecież wszyscy z Polski nie wyemigrują by zapewnić dynamiczny dalszy wzrost.
orro 2012-04-03 17:34   
orro - Profil orro
Przypomnę, że CPL nie powstanie w rok czy dwa, tylko to zajmie min 10!! Wtedy BER będzie pędził już pełną parą.
orro 2012-04-03 17:33   
orro - Profil orro
pcharasz, CPL ma sens, jeśli ściągnie się paxów spoza PL.
BER otwiera się za parę miesięcy. AirBerlin i LH powrzucają kilka połączeń z regionalnych portów w PL i od naszych sąsiadów, i zgarnie pulę, podczas gdy u nas od kilkunastu lat jedynie się o CPL dyskutuje. BER wyrobi sobie markę i paxy się po prostu przyzwyczają. Wtedy bye bye CPL!
hops 2012-04-03 17:03   
hops - Profil hops
więc i żadna szanująca linia lotnicza nie będzie latać na CPL, bo sobie tak wymyślą nasze władze czy Wy ukujecie milion teorii na plus.
to, że będzie nowa DS i terminal szkło i aluminium ze złotymi klamkami, nie będzie nikogo kusić. linia szybciej poleci do WMI skąd jest 40 km do Warszawy, niż do CPL w pustym polu. w obecnym sezonie S12 jest masa miejsca w WAW, LCJ świeci pustkami, WMI też jakoś nie będzie pękać w szwach, za chwilę Lublin też na pusto, Radom może też by chciał, IEG lata tylko SRN, a Wy bajacie o potężnym lotnisku na miliony PAXów...
pcharasz 2012-04-03 16:40   
pcharasz - Profil pcharasz
hops, ale tu nie chodzi o zmuszanie przewoźników tylko o wybudowanie atrakcyjnego lotniska o wysokim standardzie i dla paxów, i dla linii lotniczych. Jakość lotniska jest dużym argumentem przy przesiadkach, ale również przy decyzjach linii lotniczych aby na nie latać lub nie. Żadna szanująca się linia lotnicza nie będzie po prostu latać do WMI i nie chodzi o to czy będą zmuszone latać gdziekolwiek indziej, czy też nie. Co do zapchania się lotnisk, to nie zgadzam się absolutnie, w perspektywie 10 lat która jest wielkim minimum do wybudowania CPL-u zakładając że taka decyzja byłaby podjęta dziś, a nie będzie, każde z tych lotnisk się zapcha bez dodatkowych inwestycji, a prawdopodobnie w WAW nawet i z inwestycjami, nie będzie w stanie obsłużyć tyle paxów na ile byłby popyt.
Argument o tym że się dużo w te lotniska inwestuje jest, jak już to wspomniałem w poprzednim poście podając argumentację, nietrafiony.
pcharasz 2012-04-03 16:33   
pcharasz - Profil pcharasz
orro, wiązanie BER z planami budowy CPL-u jest tak samo absurdalne, jak twierdzenie, że w związku z otwarciem BER, port we FRA może się już zwijać. A jest bliżej z FRA do BER niż z WAW do BER.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy