Centralny Port Lotniczy do 2020 r.

Centralny Port Lotniczy do 2020 r.
10/03/2011 22:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
pcharasz 2011-03-13 15:23   
pcharasz - Profil pcharasz
luka: Czemu mają się tłuc kilka ładnych godzin? Wsiadają w samolot i godzinę czy półtorej później są na miejscu. Port w Pradze jest obecnie lepiej prosperujący. Ale właśnie po to chce się wybudować CPL by było bardziej atrakcyjnie latać przez Polskę.
Nie znam wyliczeń, ale można się domyślać że dokupienie nowych gruntów, wywłaszczenie właścicieli, czy odszkodowania za hałas mogą być sporo droższe niż kilkaset hektarów pola po środku niczego.
luka 2011-03-13 08:19   
luka - Profil luka
dobre:D w artkule jest teza że nowy port przyciągnie pasażerów z Czech i Ukrainy. Już widzę jak czesi (nawet ci z okolic Ostrawy) tłuką się kilka ładnych godzin pod Warszawę zamiast skorzystać z dużo lepiej prosperującego portu w Pradze:P poza tym chciałbym poznać szczegóły tego wyliczenia na podstawie którego ktoś stwierdził że taniej byłoby wybudować nowy centralny port niż powiększać Okęcie
pcharasz 2011-03-12 18:26   
pcharasz - Profil pcharasz
jurek: Nie działa, bo w linku adres jest wpisany dwa razy pod rząd.
zobacz link
orro 2011-03-12 17:33   
orro - Profil orro
4tech sorki, nie zauważyłem;)
jurek 2011-03-12 17:08   
jurek - Profil jurek
Chciałem przeczytać artykuł ale jest komunikat: "podana strona nie istnieje".
pcharasz 2011-03-12 14:58   
pcharasz - Profil pcharasz
piotrek737: Nie 20 minut szybciej, a dużo więcej. Czasem zdarza mi się jeździć pociągiem z Warszawy do Radomia. Przejazd nawet najszybszym połączeniem trwa obecnie 1h 45minut. W 1936 przejazd Lukstorpedą trwał 45 minut ;)
A wbrew pozorom linie kolejowe się w Polsce remontują, ale powoli. Z tym że remont jest często dużo trudniejszy i kosztowniejszy niż budowa od podstaw. W Polsce jest ponad 20tyś. km linii kolejowych. Cóż, oznaczałoby to że średnio trzeba było remontować 1tyś. km na rok, by obecnie stan
był satysfakcjonujący. Cały ten planowany Ygreg ma mieć mniej niż 500km. Tak, nie jest to łatwe, ale myślę że do zrobienia.
4tech 2011-03-12 14:23   
4tech - Profil 4tech
luka, tym bardziej jest to bezsensowna inwestycja. Jeżeli dziś Okecie odprawia trochę wiecej niż 9 mln. paxow to ten wynik w przypadku powstania CPL należy podzielić przez dwa plus trochę z LCJ. Osobiście nie wdze sensu takiej inwestycji. /// orro, jak najbardziej zgoda, pisałem o tym w którymś z moich poprzednich postów.
orro 2011-03-12 13:10   
orro - Profil orro
A mnie się wydaje, że na budowę CPL jest jakies 15-20 lat za późno.
Za rok otworzą BBI i Okęcie baaaaardzo na tym straci.
luka 2011-03-12 12:39   
luka - Profil luka
to raczej mało prawdopodobne żeby wszystkie regiony miały rozsądnie krótki czas przejazdu, bo wystarczy popatrzeć na mapy PLANÓW! budowy autostrad i szybkich linii kolejowych... okazuje się że mieszkańcy przynajmniej 4 czy 5 województw nie będzie miało takiej możliwości. Przynajmniej według obecnych planów. A ile z tych planów rzeczywiście zostanie zrealizowanych?
4tech 2011-03-12 11:44   
4tech - Profil 4tech
Aby CPL miał sens to nie może być tylko skomunikowany z WAW czy LCJ gdyż mija się to z celem CPL powinien być skomunikowany ze wszystkimi regionami w Polsce a czas przejazdu nie powinien być dłuższy niż 3 godziny nie zapominając o częstotliwości takich połączeń. Osobna rzeczą jest infrastruktura drogowa umozliwiajaca szybki dojazd na/z lotniska. Inaczej na tym lotnisku będą pustki a pieniądze zostaną wyrzucone w przysłowiowe błoto. Pasażerowie mając do wyboru wylot z regionalnego portu który maja " pod nosem" a wylot z CPL-u do którego bedą telepac się kilka/kilkanaście godzin wybiorą port regionalny nawet kosztem przelotu na inne lotnisko niż "główne".
piotrek737 2011-03-12 11:12   
piotrek737 - Profil piotrek737
pchrasz: po nowym torowisku?? Skoro nie potrafimy przez 22 lata wyremontować sieci kolejowych no to tym bardziej nie zrobimy w 9 lat TGV ;) Ostatnio kilka portali zrobiło zestawienie czasów przejazdów na wybranych trasach w latach 1925-1939 vs 1995-2011 i wyszło na to, że w latach 30-tych jeździło się czasami nawet o 20 minut szybciej niż obecnie :D
luka 2011-03-12 08:26   
luka - Profil luka
w sumie macie racje;) ja myślę że TGV w końcu po wielu długich latach w Polsce powstanie, ale obawiam się że będzie jeździć prawie pusty, bo mało kto będzie gotowy zapłacić za bilet ponad 300 zł. Tym bardziej jeśli to ma być tylko dojazd na lotnisko :)
pcharasz 2011-03-12 04:28   
pcharasz - Profil pcharasz
to TGV ma jeździć po nowo-wybudowanym torowisku.
Nie sądzę, by powstanie CPL doprowadziło do zamknięcia Okęcia. Myślę, że pozostała by po prostu jedna droga startowa. Na Okęciu nadal byłby port wojskowy i general aviation, pewnie też obsługa VIPów. Takie city airport.
Zdecydowaną zaletą CPL-u byłoby to, że mógłby operować 24h na dobę, bez żadnych ograniczeń obecnych na Okęciu.
piotrek737 2011-03-12 00:26   
piotrek737 - Profil piotrek737
Ja już w żadne takie obiecanki w tym kraju zwyczajnie nie wierzę ;) A i tak grzecznie zapytam po czym to TGV ma jeździć :P?
4tech 2011-03-12 00:08   
4tech - Profil 4tech
b747400er, wierzysz w 20 minut z centrum Wawy?
b747400er 2011-03-11 23:37   
b747400er - Profil b747400er
luka: jak najbardziej, otwarcie CPL oznacza zamkniecie Okecia i najpewniej Lublinka to jak najbardziej dobre rozwiazanie, skoro z centrum Warszawy do CPL bedzie sie mozna dostac w 20 minut TGV, a z centrum Lodzi w 35 minut. Lodzianie beda mogli duzo latwiej fruwac w swiat niz dzis.
4tech 2011-03-11 22:17   
4tech - Profil 4tech
luka, państwa zachodnie miały "plan Marshalla" a my plan Stalina:)
piotrek737 2011-03-11 15:24   
piotrek737 - Profil piotrek737
luka: Zasadnicze pytanie Czy kraje zachodnie miały komunizm?
mietek 2011-03-11 15:15   
mietek - Profil mietek
Moim zdaniem inwestycja potrzebna ale musi być zrobiona całościowo: pociąg z Warszawy i na najbliższą stację typu Żyrardów lub Grodzisk, bezpośredni dojazd, z własnym zjazdem, do austrady, a najlepiej stacja szybkiej kolei na terenie lotniska. Szczerze? To nikt nie wyda u nas teraz takich pieniędzy, bo zaraz się znajdą tacy co powiedzą, że to nie jest najważniejsze. Zaraz będzie stacja na Okeciu i Modlin z w miare dobrym dojazdem koleją więc raczej proponował bym budowe drugiego, a właściwie 3 pasa na okeciu, równoległego, a okoliczni mieszkańcy? No cóż...widziały gały co brały;-)
luka 2011-03-11 14:48   
luka - Profil luka
Inna sprawa jest taka, że w przypadku uruchomienia CPL trzeba byłoby z miejsca zamknąć Okęcie;) okoliczni mieszkańcy byliby w niebo wzięci
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy