Ryanair musi zwrócić 10 mln euro

Ryanair musi zwrócić 10 mln euro Komisja Europejska nakazała Ryanairowi zwrot prawie 10 mln euro pomocy publicznej otrzymanej od francuskich lotnisk: Nimes, Pau i Angouleme. Umowy marketingowe zawarte między portami a irlandzką linią według Brukseli dały Ryanairowi nieuczciwą przewagę nad konkurencją. Ryanair zapowiedział apelację.Komisja Europejska nakazała zwrot 6,4 mln euro otrzymanego od lotniska w...
24/07/2014 18:26   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gelek83 2014-07-26 09:54   
gelek83 - Profil gelek83
gosc_785ea o jaki rynek Ci chodzi?? Bo mi chodzi o europejski rynek lotniczy, gdzie działa Ryanair....i nie widzę żadnej analogi między przenoszeniem produkcji z rożnych gałęzi gospodarki, a modelem działania FR
greg0303 2014-07-26 04:23   
greg0303 - Profil greg0303
Ryanair zgłosił swoją ofertę kupna udziałów w Cyprus Airways. Rząd cypryjski szuka strategicznego partnera dla narodowego przewoźnika. Zainteresowanie zgłosiły też greckie linie Aegean Airlines.
gosc_785ea 2014-07-26 00:30   
gosc_785ea - Profil gosc_785ea
gelek83 a czy tak na rynku obecnie nie jest? Spójrz co zrobiły Chiny. Weszły na rynek Europejski z cenami o połowę albo i więcej niższymi. I jakoś nikt się do tego nie przyczepił. Wręcz odwrotnie postąpili dokładnie tak jak Chiny i przenieśli swoje fabryki do Azji zatrudniając tanią siłę roboczą. Nikt nie mówi Chiną, że działają nielegalnie, że ludzie pracują za grosze i że to nieuczciwe.
gosc_0518b 2014-07-25 23:41   
gosc_0518b - Profil gosc_0518b
Lufa czy inni narodowi przewoznicy tez czerpią pomoc z pieniedzy publicznych. Nikt nie robi szumu. Wole aby moje podatki szly na fr dzięki czemu mam tansze bilety niz na pasibrzuchów czyt. Polityków z których nie mam pożytku. Wole jak moje podatki wracają do mnie.
gosc_1ecf1 2014-07-25 23:08   
gosc_1ecf1 - Profil gosc_1ecf1
gosc_8c1e8 - załóżmy, że cena rynkowa biletu z Warszawy do Paryża kosztuje 500zł i tyle bierze np. Air France i LOT. Dodajmy do tego, że jest to cena uczciwa wynikająca z rachunku kosztów, poniżej której nie opłaca się takiego biletu sprzedawać. Następnie wchodzi tzw. low cost, który sprzedaje bilet na takiej samej trasie lecz w cenie 300 zł. Jakość usług jest niższa (np. nie ma darmowego bagażu rejestrowanego, darmowego zestawu multimedialnego na pokładzie czy wliczonego w cenę jedzenia). Następnie pojawia się na rynku gracz Ryanair, który sprzedaje bilet na taki lot w cenie 100 zł co jest absolutnie nieopłacalne i przykładowe Air France i LOT też to widzą. Ryanair wprowadził na rynek element konkurencji nieuczciwej bo sprzedaje produkt podobny do tego, który oferuje AF i LOT tylko po cenie nie gwarantującej zwrot kosztów. Na zdrowym rynku nie byłoby problemu bo taki Ryanair by upadł po kilku miesiącach. Tymczasem zarząd Ryanair wpadł na pomysł, że będzie pobierał pieniądze od lotnisk za latanie z nich (pod przykrywką oczywiście bo to linia lotnicza płaci za używanie lotniska). Mamy więc ostatecznie sytuację gdzie linia proponująca produkt po nieopłacalnej cenie utrzymuje się na rynku i konkuruje z innymi tylko dlatego, że różnicę w kosztach jakie ponosi sprzedając tak tanie bilety rekompensuje sobie poprzez regularne opłaty od lotnisk. Lotniska w Polsce należą do samorządów, te z kolei płacą Ryanairowi z podatków. Zatem postępowanie tej linii jest podwójnie nieuczciwe. Po pierwsze psuje rynek a po drugie obywatele składają się na jej utrzymywanie.
gelek83 2014-07-25 21:57   
gelek83 - Profil gelek83
gosc_8c1e8 nie zgadzam się z Tobą..każdy kto choć odrobinę zna model działania FR to wie, że to co linia robi na niektórych lotniskach jest oczywistym przejawem nieuczciwej konkurencji z innymi liniami..to tak jak Ty bys prowadził biznes który model działania opierał byś na zdrowych zasadach konkurencji (tzn nie walczyłbyś jedynie ceną), a konkurencja proponowała by to samo po cenach dumpingowych, jednak źródłem ich dodatkowego dochodu była pomoc np z jakiegoś funduszu lub innych dopłat lub zniżek..kogo wybierze klient i kto utrzyma się na rynku??..na pewno nie Ty..
gosc_48533 2014-07-25 21:35   
gosc_48533 - Profil gosc_48533
MOL planuje ekspansję poza Europę i pewnie takie decyzje UE pomogą w przyśpieszeniu realizacji tych międzykontynentalnych planów ...
gosc_7b360 2014-07-25 20:22   
gosc_7b360 - Profil gosc_7b360
Gość_8c1e8: zupełnie nie tak! To tak jakbyś Ty miał warzywniak od lat, a konkurencyjnemu warzywniakowi 100 metrów dalej sołtys płaciłby czynsz i nie kazał płacić za ścieki.
gosc_dd817 2014-07-25 20:13   
gosc_dd817 - Profil gosc_dd817
Tylko 10 mln, powinni oddac wiele wiecej. G.wniana firma, zerujaca na politykach z mniejszych miast i miasteczek, ktorzy chca sie wkupic w łaski wyborcow i placa FR mowiac wyborcom, ze teraz dzieki nim moga tanio podrozowac. A wyborcy sa na tyle zaslepieni, ze nie zauwazaja jak owe 'tanie' latanie jest drogie, bo samorzadowcy sypia do kieszeni FR miliony dolarow co roku albo wyrzucaja pieniadze w bloto budujac lotniska pod potrzeby FR vide WMI. A pieniadzy potem brakuje na szpitale, zlobki, i inne podstawowe kwestie do rozwiazania.
gosc_8c1e8 2014-07-25 15:40   
gosc_8c1e8 - Profil gosc_8c1e8
Bardzo dziwna decyzja. To tak jakby Airbus wynalazł samolot na wodę, Boeing wniósł zażalenie, a Komisja Europejska zabroniła latania tymi samolotami bo to nieuczciwa przewaga nad konkurencją. Kiedy w tym samym czasie w Emiratach państwo rozwija linie i wspomaga jak to tylko możliwe Europa powoli będzie doprowadzać swoim zakazami do bankructw. To tak jakby TVN-owi zabronili wypuszczania długich bloków reklam podczas filmu, bo to nieuczciwe w stosunku do TVP. Ja chyle czoła, że FR znalazł lukę, potrafił wyciągnąć kasę od urzędasów. Moim zdaniem Komisja powinna jeśli już, Komisja powinna ukarać miasta które wyrzucają ogromną kasę na "marketing". Co ma w tym wspólnego FR, przecież on stawia tylko warunki, można się na nie zgodzić lub nie. Nie ma tu przymusu. Szkoda, że jeśli ktoś jest bardziej kreatywny i potrafi odnaleźć się na rynku to trzeba go sprowadzić do tych co się od ziemi nie mogą odbić, bo wszyscy równo muszą się czołgać. Gdzie po za Europą każdy stara się gonić z najlepszymi.
gosc_2f4b6 2014-07-25 15:23   
gosc_2f4b6 - Profil gosc_2f4b6
UE w podobnych sytuacjach różnie ocenia i akceptuje lub nie pomoc publiczną. Chodzi tylko o przypadki nieuczciwej konkurencji czy też jest drugie dno ?
gosc_8361c 2014-07-25 15:19   
gosc_8361c - Profil gosc_8361c
Dlaczego pasożytem? Czasem warto by dane miasto trochę dopłaciło by region zyskał 2 razy więcej. Problem jest taki, że niektóre regiony dopłacają tak horrendalne kwoty że rzeczywiście regiony dopłacają więcej niż ew. zyski.
jsg 2014-07-25 11:55   
jsg - Profil jsg
Na tyle specificzni, ze uwazaja ze im sie tanie loty naleza. I tyle.
gosc_c53de 2014-07-25 11:27   
gosc_c53de - Profil gosc_c53de
gosc_df7f1: nawet gdybyś kładł dowody przed oczami klientów FR, i tak ich nie zobaczą. W 80% to specyficzni ludzie...
gosc_df7f1 2014-07-25 10:01   
gosc_df7f1 - Profil gosc_df7f1
Dobrze, że w końcu ktoś mu się dobierze do d. Druga sprawa, może klienci zobaczą, że Ryanair nie jest taki tani, a "promocje" są robione za ich podatki.
gosc_d1209 2014-07-25 09:22   
gosc_d1209 - Profil gosc_d1209
I bardzo dobrze.
gosc_34fc9 2014-07-25 08:30   
gosc_34fc9 - Profil gosc_34fc9
Lotnisko w Bydgoszczy nie dopłaca ani grosza Ryanarowi ...
gosc_5347b 2014-07-25 07:37   
gosc_5347b - Profil gosc_5347b
Lepiej niech władze Bydgoszczy dobrze przeanalizuja sytuacje. Jezeli zaplaca Ryanair na podobnych zasadach jak poprzednio, to KE szybko sie przyczepi.
andrzejtoulon 2014-07-25 00:23   
andrzejtoulon - Profil andrzejtoulon
Po raz kolejny skarge wniosly linie Air France.
gosc_234e0 2014-07-25 00:12   
gosc_234e0 - Profil gosc_234e0
Paradoksalnie tam gdzie ich najbardziej nie lubia i karaja, obsluguja najwiecej miast i z pewnoscia dalej beda .
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy