Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_b12ff
2014-07-24 14:04
Wszystko pięknie ale nie zaznaczyli ,że nie dotyczy to połączeń z Bydgoszczy!!!Za 12 mln kupili kota w worku partacze z Torunia!!!
flight007eu
2014-07-22 00:53
Czy za bilet kupiony na lot.com z nr rejsu LO na lot wykonywany Eurolotem beda naliczane mile M&M oraz loty do ststusu? Czy ktos moze cos wie na ten temat sensownego? Dziekuje:)
gosc_29447
2014-07-16 23:14
Połączenie LPL-LUZ-LPL pojawi się, jak tylko będzie możliwość uruchomienia jako nowe połączenie. DUB na razie nie będzie. FR straszy likwidacją STN, ale jeśli to zrobi, to W6 chętnie zwiększy częstotliwość LTN. Brawo LUZ za to, że jako nieliczni w kraju opieracie się szantaźowi Ryana. ps. LUZ -WRO 11.07 47 pax. Za sterami szef pilotów K2
Jest i połączenie Kraków-Heringsdorf na lot.com, tyle że 5 razy drożej niż na eurolot.com ;)
gosc_cdc20
2014-07-16 17:32
@gosc_98eb8: że niebawem usuną tyż i Liverpool ;-)
gosc_462fe
2014-07-16 15:28
W poprzednie wakacje zdarzały się przypadki kurowania push-pull KM do WAW ale były tak samo sporadyczny jak flirty standardowo jeżdżące na trasie Warszawa Zachodnia- Siedlce. Standardowe składy to elfy PESY zarówno w barwach KM jak i SKM. Czasami jeszcze spotyka się impulsy Newagu w kolorach SKM. A robienie specjalnych pociągów Intercity na WAW nie ma sensu bo z założenia będą deficytowe. Obecna sytuacja z przesiadką na dowolnej stacji w zupełności wystarcza i jest dość wygodna choć czasami wymaga przejścia przejścia na sąsiedni peron.
gosc_7fed0
2014-07-16 15:16
krzysiekl: Niepotrzebnie na grupę to piszesz Ty o kolejach. To jest forum lotnicze i OFFtopic należy skasować.
krzysiekl
2014-07-16 14:51
@gosc_27c96
kwestia współpracy między nimi.
jeśli w czepianiu się chodzi Co o to, że spółka to nie człowiek więc nie ma emocji to niepotrzebnie piszesz na grupę:P
gosc_98eb8
2014-07-16 14:46
A Port lotniczy Lublin usunal wlasnie ze swojego rozkladu lotow polaczenie do Dublina, a Liverpool caly czas sie wyswietla. Ciekawe co to oznacza
gosc_54aee: wiem, że KM ma takie pociągi ale nie widziałem aby jeździły na lotnisko tylko do Radomia. Wiadomo, ze u nas jest to raczej marzenie ściętej głowy ale byłoby realne. I to raczej ktoś inny musiałby to robić, a nie KM.
gosc_27c96
2014-07-16 14:33
krzysiekl: Jak spółki mogą się lubić?
krzysiekl
2014-07-16 13:59
kolej w Polsce ma taki problem że jest rozbita na spółki które się nawzajem nie lubią a nawet rząd ma swojego preferowanego przewoźnika (PKP IC) a innych ma gdzieś. To utrudnia uruchomienie takich połączeń jak Lublin - WAW czy Białystok - WAW bo to przewoźnicy regionalni którzy oferują także połączenia na odcinki typu 200km, mogą posiadac odpowiedni do tego tabor (a przejazd na końcowym odcinku powinien być traktowany jako regionalny, z wyjątkiem miejsc w w klasie premium)
gosc_54aee
2014-07-16 13:58
Przebudowa stacji na lotnisku byłaby objawem debilizmu. Koleje Mazowieckie raczej do Lublina jeździć nie będą, bo to jest już zbyt daleko jak na terem ich działania. mietek: właśnie składy KM są składami push-pull z normalną lokomotywą i one nie potrzebują dodatkowego miejsca. Tzw. normalne pociągi też mogłyby tak jeździć gdyby tylko były odpowiednie lokomotywy i wagony czołowe, ale.... PKP się taki biznes nie będzie opłacał. Puszczenie tego jako EIC oznacza deficyt, pociąg ekspresowy już kiedyś jeździł do Lublina i woził głównie powietrze. Puszczenie tych wagonów jako pociągów pospiesznych (regio czy inne) oznacza duże prawdopodobieństwo ich szybkiej dewastacji przy praktycznym braku opłacalności finansowej połączenia. Inna sprawa, że obecnie PKP zachłysnęły się puszczaniem pociągów na długie trasy i mało który pociąg z/do Lublina kończy trasę w Warszawie, większość to pociągi przelotowe, dla których taki objazd przez lotnisko stanowiłby co najmniej 40-minutowe nadłożenie drogi. Rozumiem waszą fascynację wizją połączenia kolejowego w uzupełnieniu samolotu, ale nawet projekt Lufthansy łączący kiedyś lotniska FRA i DUS realizowany Donaldami ostatecznie się spalił, więc tym bardziej w Polsce szanse powodzenia finansowego takiego przedsięwzięcia są zerowe.
Do WAW chyba nie jeżdżą w ogóle pociągi z lokomotywą? Są tylko składy typu elf lub newagu. Najlepiej by było jakby PKP pomyślało najpierw o uruchomieniu takiego połączenia w ogóle, bo miałoby to sens, a potem pogadamy o umowie z LO. Stacja pod WAW ma zdaje się trzy tory i pewnie można ją poszerzyć. Tunel ma 2 tory więc spokojnie zmieszczą się dodatkowe pociągi. Mogli by skorzystać z takich składów co jeżdżą na trasie z Warszawy do Łodzi.
solokhumbu
2014-07-16 13:06
Tak, ale do Lublina (bo o tym była mowa) skłądy push-pull nie jeżdżą. Zatem są trzy opcje: KMazy pojadą do Lublina (mało realne jak dla mnie), pojedziemy Lubl_WAW lotnisko EZTem, albo - nie pojedziemy wcale... W przebudowę stacji podziemnej na Okęciu zdecdowanie nie wierzę.
gosc_48509
2014-07-16 12:21
solokhumbu: nie masz racji, może w Wielkopolsce to jest zjawisko niespotykane, ale Koleje Mazowieckie mają składy typu push-pull i takie właśnie jeżdża na trasie do WAW - normalne wagony i zupełnie normalna lokomotywa, która raz ciągnie, a raz pcha, więc EZT wcale nie są potrzebne.
gosc_c46a1
2014-07-16 12:19
Jak tak czytam te wasze wywody, to jestem pod wrażeniem. Jakie to wszystko proste - trzeba kupić, trzeba zmienić, trzeba wprowadzić.... Wszyscy ci zarządzający muszą być piramidalnie głupi, skoro rozwiązanie wszystkich problemów jest na wyciągnięcie ręki. Aż dziw, że nikt z was nie zgarnia grubej kasy za konsulting, bo moim zdaniem wy się na tym forum po prostu marnujecie!!!
gosc_9f537
2014-07-16 11:53
Ale np. GDN-AMS-GDN 12/21.08 strona LO podpowiada wyłącznie połączenia przez WAW. Czyli lipa., a jest ELO bezpośredni przecież. Kraków-Helsinki faktycznie oferuje przez Gdańsk. Wygląda na to, że preferencja jest dla feedowania Warszawy, nawet gdyby to było kompletnie bez sensu.
krzysiekl
2014-07-16 11:04
to trzeba kupić dla przewoźników kolejowych odpowiednie pociągi. Z resztą jeśli dać jakiegoś Flirta czy Elfa to wcale nie będzie źle. Pierwszą klasę też można w nich zrobić, nawet taką z obsługą kelnerską. To wszystko i tak będzie lepsze (i ostatecznie tańsze) niż uruchamiać lot na tak krótkiej trasie.
spotter10
2014-07-16 11:02
Właśnie sprawdziłem, i połączenie jest całkiem sensowne - powrót też, z bardzo krótkim transferem. Oczywiście mowa o KRK-HEL via GDN. Nocka też jest, ale to już jako tańsza oferta. Fajnie, że ELO w końcu coś takiego oferuje. Oznacza to, że się rozwijają i ciągle kombinują jak poszerzyć swoją ofertę. Mam nadzieję, że pójdą w tym kierunku i w GDN oraz WRO zrobią małe HUB'y, które wcześniej (bodajże chyba rok temu) zapowiadali.