Ethiopian chcą latać do Los Angeles

Ethiopian chcą latać do Los Angeles Etiopskie linie lotnicze Ethiopian Airlines planują otwarcie w 2015 r. nowego połączenia transatlantyckiego z Addis Abeby do Los Angeles. Będzie to drugi po Waszyngtonie amerykański kierunek w siatce tego przewoźnika.Obsługa nowego połączenia będzie wymagała międzylądowania technicznego, które wstępnie przewidziano w Dublinie. Nie wiadomo na razie, czy Ethiopian Airlines...
01/07/2014 21:24   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-07-04 01:44   
greg0303 - Profil greg0303
Przed wprowadzeniem do siatki Ethiopian Airlines modeli B777/787 przewoźnik był zmuszony do międzylądowań swoich B767. Obecnie wiele rejsów powrotnych do Etiopii (między innymi z Toronto i Waszyngtonu) odbywa się bezpośrednio.
gosc_68b01 2014-07-02 23:21   
gosc_68b01 - Profil gosc_68b01
Generalnie na lotniskach hot&high najlepiej sprawdzaja sie samoloty z duzym nadmiarem mocy. do takich mozna zaliczyc B752 czy B762ER. B77L tez sie do nich zalicza. Dzieki duzemu stosunkowi mocy do masy mozna lepiej wykorzystac taka maszyne (wiekszy zasieg lub wiekszy payload). Po przeciwnej stronie sa modele ktore maja duza mase i stisunkowo niewielka moc, np B764, B739ER czy A343. Tutaj czesto okazuje sie, że te modele moga wystartowac z lotnisk polozonych wysoko tylko z paliwem, a bez ladunku:)
gosc_243fa 2014-07-02 23:05   
gosc_243fa - Profil gosc_243fa
"Zastanawia mnie jedno dlaczego Ethiopian zamowil 77L jesli nie moga wykorzystac ich zasiegu ?"

Kazdy samolot, jaki by nie zamówili, nie może wykorzystac swojego pełnego zasiegu startujac z ADD. 77L ethiopiana wyposazony jest w bardzo mocne silniki GE90-115B1L, dzięki temu i tak "daje rade". Inne samoloty np. 763er czy 772 sa ograniczone z ADD jeszcze bardziej.
gosc_4015e 2014-07-02 19:27   
gosc_4015e - Profil gosc_4015e
Zastanawia mnie jedno dlaczego Ethiopian zamowil 77L jesli nie moga wykorzystac ich zasiegu ?
krzysiekl 2014-07-02 16:58   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@greg0303
tam ograniczenie ilości pasażerów było proste: to był chyba ten lot tylko z klasą biznes ;)
greg0303 2014-07-02 15:45   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing 777 - masa/zasięg:
zobacz link
greg0303 2014-07-02 15:43   
greg0303 - Profil greg0303
Kiedy Singapore Airlines obsługiwały bezpośrednie rejsy na trasie Singapur-Newark (A340-500) to ograniczona była ilość pasażerów/cargo na pokładach tych maszyn, a zabierana maksymalna ilość paliwa. W przypadku Ethiopian Airlines istotnie międylądowanie może być nieodzowne w drodze do Kalifornii, ale rejs powrotny mógłby się już odbywać bezpośrednio.
gosc_d401d 2014-07-02 13:40   
gosc_d401d - Profil gosc_d401d
Krzysiekl, elewacja, temperatura oraz jeszcze wilgotnosc, kierunek wiatru, dlugosc drogi startowej oraz jej stan- to wszystko ma wplyw na performance przy starcie. To podstawowa wiedza dla każdego kto chociaż "liznal" lotnictwo. W tym momencie metrar ADD pokazuje 17stopni C, czyli ISA 15. W takich warunkach 77L startuje na maks 11-godzinny rejs plus rezerwa, przy założeniu ze payload nie przekracza 30ton.
krzysiekl 2014-07-02 13:21   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jest nawet lista lotnisk szczególnie narażonych na to zjawisko
zobacz link
krzysiekl 2014-07-02 13:03   
krzysiekl - Profil krzysiekl
No to się czegoś dowiedziałem;)
i to nawet nie tylko wysokość a nawet wysoka temperatura ogranicza MTOW.
Wszystko wpływa na maksymalną moc silników.
zobacz link
tomeks 2014-07-02 11:01   
tomeks - Profil tomeks
Zapraszamy do Dublina. Byłby to pierwszy rozkładowy Dreamliner tutaj.
gosc_e7e74 2014-07-02 07:51   
gosc_e7e74 - Profil gosc_e7e74
Dla 77L maks możliwa masa z ADD to około 280ton (przy temp standard) czyli około 45 ton paliwa zostaje na ziemi.
gosc_5d19b 2014-07-02 07:49   
gosc_5d19b - Profil gosc_5d19b
Panowie, nie jest możliwe wykonanie tego rejsu bezpośrednio ani B77L ani B789 dlatego, ze lotnisko macierzyste ADD jest położone na wysokości 2300m n.p.m i oba te samoloty muszą ograniczać MTOM zeby wogole gdzieś polecieć. Dla B77L maks możliwa
greg0303 2014-07-02 04:42   
greg0303 - Profil greg0303
Ethiopian Airlines mają w swojej flocie 6 sztuk B777-200LR, które mają zasięg ponad 9000 mil, więc mogłyby obsługiwać tę trasę bezpośrednio. Na początek pewnie jednak będzie międzylądowanie i zabieranie dodatkowych pasażerów.
lmajchrowski 2014-07-02 04:05   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Przydalby sie 787-9 widze ze jest to dystans okolo 7800 mil a 787-9 ma zasieg 8300 wiec przy korzystnych warunkach czemu nie.
gosc_28ed9 2014-07-02 00:51   
gosc_28ed9 - Profil gosc_28ed9
787 raczej bez miedzyladowania powinien robic taka rotacje
gosc_ebcfc 2014-07-02 00:00   
gosc_ebcfc - Profil gosc_ebcfc
@gosc_05ecf: przez WAW troche nie po drodze chyba. Zbytnio oddalone na pln wsch od optymalnej trasy. No i na trasie ADDWAWADD troche malo pasazerow by mieli.
shorty 2014-07-01 22:17   
shorty - Profil shorty
ciekawe, dobrzy są i póki Barak jest to pewnie sie uda:)
gosc_05ecf 2014-07-01 21:44   
gosc_05ecf - Profil gosc_05ecf
Na miedzyladowanie zapraszamy do WAW :-)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy