Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_1d0d3
2014-07-05 19:40
Tym czasem samolot Lufthansy wylądował na budowanej drodze startowej w KTW :)
gosc_c9033
2014-07-05 08:48
A KTW znów traci, wczoraj z przyczyn technicznych (usterka) po 22 zamknęli pas. Stracili 10 samolotów: 5 poszło do KRK reszta WRO i WAW.
gosc_7fb2e
2014-07-04 14:56
gosc_8a583: na dzien dzsiejszy tak. Ale WMI na 100 % przegoni z czasem KTW. Letnie czartery to tylko epizodzik. Reszta sie w KTW cofa, szczegolnie regularny.
gosc_8a583
2014-07-04 14:06
Jak na razie ma ponad dwa razy więcej pasażerów niż Modlin. Samymi czarterami przewozi więcej niż całe WMI.
gosc_8ed33
2014-07-02 21:52
KTW stoja w miejscu. Jak tak dalej bedzie to lotnisko straci swoje 4 miejsce na rzecz WMI.
spider_85
2014-07-02 16:18
Wg mnie żadnego dramatu nie ma jeśli chodzi o ruch regularny, ale trudno mówić o chociażby stabilizacji... Ta dla mnie to fluktuacje na poziomie -/ 2%, a w KTW jest to około -5%. Także brawa za wyniki w segmencie czarterów i cargo, a teraz czas wziąć się za ruch regularny żeby zahamować spadki!
gosc_f330c
2014-07-02 14:51
Port ma fenomenalny wynik 10%, a tu wybrzydzanie. Marudzicie. KTW ma taki model biznesowy - celuje w czartery i cargo świetnie mu to wychodzi. Praktycznie przejął cały rynek w południowej Polsce. 150 tysięcy z biur podróży to wynik nieosiągalny dla innych lotnisk regionalnych. Lotów regularnych tu nigdy wiele nie będzie, coś zawsze, ale bez cudów - przecież 1h obok jest KRK (który z kolei może zapomnieć o wielkich liczbach w czarterach).
Lotnisko ma swoją strategię, ona działa, jest wzrost, port ma zyski. Gratulować, nie marudzić.
gosc_c743d
2014-07-02 14:36
gosc_7a72a; zanim skrytykujesz spottera10 zastanów się nad swoją wiedzą w tej branży. Wzrosty nie zależą od infrastruktury , ponieważ ta w KTW pozwala przyjąć nawet 6 mln pasażerów. Budowa nowego pasa nie wyzwoli nowych pasażerów , ponieważ obecny może przyjąć nawet 8 mln. Wobec kompletnego braku inwestowania w pas w latach 2006-2013 , należało wybudować nowy. Nie będzie żadnego powrotu tamtych przewożników , ponieważ zrezygnowali z KTW z powodu braku rozwoju siatki z KTW w czym usilnie "pomógł" im obecny zarząd. Skupiono się na tanim przewożniku ( (WIZZ) którego obecny zarząd nie wprowadził nawet na lotnisko ( 2004) . Marginalizacja lotniska postępuje i jedynie czartery i cargo ratują egzystencję. Obydwie te działalności są sezonowe i zaklinanie rzeczywistości tutaj nie pomoże. Dobre chociaż i to. Ale takie są "koszty" układowego zarządu lotniska i Rady Nadzorczej. Dramat nastąpi po zakończeniu rozbudowy w KRK , kiedy część czarterów przejdzie do KRK.
spotter10
2014-07-02 14:18
gościu 7a72a -> mnie nic nie dziwi. Poza tym chciałbym zwrócić uwagę, że sam sobie zaprzeczasz. Najpierw piszesz, że jest najstabilniej rozwijającym się portem, a potem, że doszedł do pewnego poziomu i stoi. No i się dziwisz, że w ogóle są wzrosty. Jak dla mnie to jest stagnacja a gdy cały rynek się rozwija, to to raczej źle znaczy o lotnisku.
gosc_521d9
2014-07-02 13:46
Nie rozumiem tej dyskusji. Przecież zaraz obok jest KRK i to normalne, ze tradycyjne linie beda glownie wybieraly to lotnisko. KTW bardziej sie nadaje na czartery, cargo, baze serwisowa, itp. Nie ma cie dziwic, ze linie przestaja dublowac to co jest w KRK i KTW. Obydwa lotniska moga sie uzupelniac.
gosc_7a72a
2014-07-02 13:05
do spotter10 ! Co Ciebie tak dziwi??? To najstabilniej rozwijający sie port w Polsce. Doszedł do pewnych granic i tak sie trzyma. Przy tej ilości przewoźników tradycyjnych to aż dziw bieże że są w ogóle jakies wzrosty. Od bardzo dawna nic się nie zmieniło więc gratulować, że jest chociaż stabilnie. Madzieją jest, że po oddaniu całej infrastruktury cos nowego sie pojawi. Może wróci AIR FRANCE, SAS, może więcej bedzie połaczeń do Niemiec bo aktualnie to jest dno totalne co do godzin, ilości i destynacji!Możliwości jest wiele ale zarząd tego nie widzi. Bedą kierunki o odpowiednich godzinach i ilośći to wzrosty same poszybują do góry.
ciekawe jak w GDN. Obstawiam 330 000
spotter10
2014-07-02 12:50
Nie wiem, czy jest czego gratulować. Wzrost 10% wynika tylko i wyłącznie z wzrostu w ruchu turystycznym, który jak wiemy jest mało stabilny, co można było zaobserwować właśnie w zeszłym roku. A w ruchu regularnym są nadal spadki. Wszystko wskazuje na to, że w sezonie jesienno-zimowym Katowice nadal będą notować spadki. Zwłaszcza, że w skali roku jest raptem 1,4% wzrostu.
gosc_18c88
2014-07-02 12:25
Nieźle. Najlepszy czerwiec w historii KTW.
gosc_5a8d1
2014-07-02 12:16
Szkoda że te statystyki dotyczą tylko charterów, bo ruch regularny leży od bardzo dawna! Żenadą jest, że nikt nie otwiera nowych połączeń i żaden przewoźnik tradycyjny się nie pojawił od bardzo dawna, odkąd IAR FRANCE i SAS znikło. LH też zmniejszyło samoloty a o MUC w ogóle zapomniano. Więc czym tu się chwalić???
Tylko WIZZ i FR nie odpuszczają ale to żaden prestiż do lotniska!