Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ktw: gdzie to wiadomo, nic nie słyszałem na temat tego że KRK ma być zamknięty na 2-3 miesiące w roku 2016.
W KRK nie jest mowa o budowie drugiego pasa, a nowego. W założeniu nie jest użytkowanie dwóch, wtedy obecny pas miałby inne przeznaczenie.
usuniety
2014-07-02 20:46
Dobry zart. Ze wzgledu na Dni Mlodziezy jakas linia mialaby otworzyc polaczenie Krakow-Azja Wschodnia. No ladnie :D
gosc_515af
2014-07-02 18:20
wreszcie, przez taka inwestycje gdzie spod lotniska wyjezdza sie do hali odlotow stanie sie kKrakow najnowoczesniejszym portem lotniczym w kraju
gosc_e2a4c
2014-07-02 15:41
Ja tez:)
gosc_a0f75
2014-07-02 15:04
Long haule z międzylądowaniem w KRK, drugi pas przy niespełna 4mln pax rocznie, 15 rękawów, uśmiałem się do rozpuchu :D
ortler: a jaka linia niby miałaby latać na tych maszynach do KUL, SIN, PEK, CAN czy BKK z międzylądowaniem w KRK? Chyba przeceniasz trochę możliwości KRK.
gosc_14410
2014-07-02 14:45
o 10 mln to KRK moze sobie jeszcze dlugo pomarzyc.
gosc_8d6a2
2014-07-02 14:26
Haha B777, B747 i A380? Może jeszcze frytki do tego? Jestem z Krakowa i serio fajnie byłoby zobaczyć tu takie maszyny, jeszcze do tego oferujące regularne loty, no ale bez jaj... do stolicy dopiero niedawno wszedł B777... Co do nowego pasa to jak najbardziej potrzebny jest remont obecnego i jego wydłużenie jak najbardziej (czyli prawie wcale) się da, ale od razu drugi pas? I pewnie, jeszcze niech w czasie remontu wszystkie loty przejmie KTW. Cud, miód i orzeszki.
ortler: europejsie lotniska obługujące takie połączenia to min 10 mln pax/rok. Dlaczego KRK miałby być wyjątkiem ?
Re: marcowy: Kierunek wschodnioazjatycki jest najbardziej perspektywiczny: KUL, SIN, PEK, CAN, BKK, et al. Sądzę, że istnieją szanse na połączenia z Azją wschodnią na zasadzie międzylądowania w KRK. Ale to dopiero za 2 - 3 lata. Decydujące w tej materii będą Światowe Dni Młodzieży za 2 lata. Ale nowy pas powinien być już wtedy gotowy.
a EL AL daje sobie radę i dziś.
otler: no bez jaj..B747, B777, A380 - kto miałby tam latać na takich samolotach ? no chyba że czartery z IZRAELA na 747
Budowa nowego pasa jest, obawiam się, niezbędna. Istniejący o długości 2550 m jest zbyt krótki dla wielkich samolotów (B747, B777, A380) i ze względu na konfigurację terenu nie ma możliwości jego przedłużenia. Problemem jest lokalizacja nowego pasa (protesty mieszkańców) oraz oczywiście astronomiczne koszty.
Juz widze jak remont i przenosiny wszystkich lotow do KTW beda zyla zlota dla wszystkich busiarzy ktorzy teraz sie wybijaja nawzajem w wojnie cenowej na trasie Katowice (miasto) - Krakow
gosc_dc0d0: Nowego pasa w KRK nie zaprojektuje się, przeprowadzi przetarg i nie wybuduje w 2 lata. A obecny pas nie wytrzyma długo takiego ruchu jak jest obecnie. Juz teraz wiadomo że KRK będzie zamknięty na 2-3 miesiące w 2016r
gosc_7d4e6
2014-07-01 20:59
Głównym problemem dróg startowych w WAW nie jest to, że się w ogóle krzyżują ale miejsce ich skrzyżowania - najgorsze jakie może być, czyli w połowie długości. Gdyby w KRK powstał drugi pas startowy krzyżujący się z obecnym to miejsce ich skrzyżowania byłoby zlokalizowane przy krańcach obu tych dróg (we wschodnich częściach). Takie ułożenie tych dróg dałoby większą przepustowość niż obecnych w WAW.
gosc_dc0d0
2014-07-01 18:21
Nie ma opcji by zamknąć lotnisko w KRK na czas remontu pasa startowego. Dlatego trzeba wybudować drugi, zresztą podobnie jak to robi się w Pyrzowicach.
gosc_56d2a
2014-07-01 15:31
banan86: wszystko zalezy od tego o jak powaznym remoncie mowimy. Jesli to generalny remont, to byc moze lotnisko bedzie trzeba zamknac na np. miesiac-dwa i przeniesc operacje do KTW. Z pewnoscia nie dzialoby sie to w srodku lata, bo organizacyjnie wszystcy nie pomiesciliby sie w KTW. Jesli nie jest to generalny remont to wowczas mozna np. zamykac lotnisko w weekendy lub na kilka dni w tygodniu np. wt/sro/czw - w zaleznosci czy wiekszy ruch panuje w weekendy czy w tygodniu. A jesli chodzi o kosmetyczne remonty, wowczas mozna zamykac na tylko na noc przenoszac nocne rejsy do KTW lub zawieszajac je na jakis czas.
gosc_7d972
2014-07-01 15:26
Gatwick ma takze jeden pas i obsluguje 35 milionow pax rocznie i znacznie wiecej samolotow jak w calej Polsce w tym a380 Emiratow