Brussels Airlines znów w Krakowie

Brussels Airlines znów w Krakowie Linie Brussels Airlines zainaugurowały dziś (27.06) rejsy na trasie Bruksela - Kraków (A319). Jest to powrót przewoźnika do stolicy małopolski po dwóch latach. Wcześniej linia oferowała rejsy na tej trasie w latach 2007 -2012. Loty będą realizowane przez cały rok. Początkowo trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, piątki oraz niedziele, a od 1 września cztery razy w tygodniu...
27/06/2014 18:42   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2014-06-30 11:10   
mietek - Profil mietek
wojtek: dużo by nam powiedziało ile z tych paxów, co to odlecieli z KRK wypełniając samol w 100%, leciało do Brukseli, a ilu gdzieś dalej. Problem polega na tym, że LO może na takiej trasie zaoferować jedynie p2p (plus ewentualnie code-share), a Brussels znacznie więcej.
gosc_9ac3a 2014-06-30 08:24   
gosc_9ac3a - Profil gosc_9ac3a
W pełni zgadzam się z opinią arahiji. A tak z ciekawości czy krzysiekl możesz podać jakąś trasą europejskiej linii regularnej, która lata na trasie A-B, gdzie ani jedno ani drugie lotnisko nie jest hubem ?
gosc_690ae 2014-06-30 00:04   
gosc_690ae - Profil gosc_690ae
Moim zdaniem LOT mógłby otworzyć z regionów trasy ale tylko takie, które na pewno by się opłacały.
gosc_5f765 2014-06-29 23:49   
gosc_5f765 - Profil gosc_5f765
krzysiekl: Analizy prowadzone przez linie tradycyjne wskazuja na to, ze lepiej dla nich jest koncentrowac sie na hubach oraz ze nie oplaca sie utrzymywac zbyt wielu hubow. Zobacz co ostatnio zrobila Lufthansa z Dusseldorfem, a pare lat wczesniej co stalo sie z hubami typu Las Vegas czy Pittsburgh gdy America West polaczyla sie US Airways i stworzyly nowe US Airways.
arahja 2014-06-29 23:21   
arahja - Profil arahja
Euroclear Bank właśnie rozpoczyna rekrutacje do swojego krakowskiego oddziału gdzie będzie zatrudnionych 500 osób więc ta trasa jest dla nich jak znalazł. @lmajchrowski ELO to robi więc nie potrzeba do tego lotu. Może jak lot osiągnie trwała rentowność to pokusi się o CS ale teraz im się to finansowo nie opłaca. @wojtek to tak jakby zarzucać BA że oddaje konkurencji manchester a iberia barcelonę. Tak porostu wygląda prowadzenie linii sieciowych i nie ma co się obrażać.
krzysiekl 2014-06-29 22:57   
krzysiekl - Profil krzysiekl
dlaczego panuje opinia, że linie tradycyjne muszą koncentrować się na rozwoju hubu? czy dlatego, że LCC zajmują się tylko p2p więc musi być przeciwieństwo? Obecnie mamy takie czasy, że różnice między LCC i tradycyjnymi się zmniejszają. Skoro tak to może podział na linie hubowe i p2p też powinien stawać się mniej wyrazistym. Być może przyszłość należy do tych którzy znajdą odpowiednią równowagę między modelem LCC a tradycyjnym, między linią hubową a p2p? To oczywiście nieco w oderwaniu od sytuacji w LOT.
gosc_2fb01 2014-06-29 22:13   
gosc_2fb01 - Profil gosc_2fb01
LMajchrowski: LOT kiedys juz latal z Krakowa do Paryza i do Londynu Gatwick - byc moze "powinien" tam latac dalej, ale najwidoczniej sie to nie oplacalo. Z Krakowa do Kopenhagi latal SAS (bylo to okolo roku 2001-02, SAS probowal latac na tej trasie nie raz), ale najwidoczniej sie to takze nie oplacalo. Teraz przy konkurencji Norwegiana latajacego do Skandynawii mogloby byc jeszcze trudniej.
lmajchrowski 2014-06-29 19:30   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Jak dla mnie LOT powinien zbazowac jeden samolot embraced 175 w krk otworzyc kilka tras tylko z krk jak Kopenhaga powrot do Paryza no I jesli warunki pozwalaja LHR
gosc_70d87 2014-06-29 18:40   
gosc_70d87 - Profil gosc_70d87
dzis na LO3906 z krk cały samolot to transfer za ocean
gosc_0188b 2014-06-29 17:29   
gosc_0188b - Profil gosc_0188b
@wojtek
Ale przecież wiadomo, że LO analogicznie jak inne europejskie linie lotnicze musi skupić się przewożeniu pasażerów przez swój hub. Oferowanie przez LO połączenia KRK-BRU miało tyle samo logiki jakby to samo połączenie oferowała LH. Teraz tylko powstaje pytanie: ile pasażerów jest podebranych FR ale ilu nowych?
wojtek 2014-06-29 15:59   
wojtek - Profil wojtek
Dzisiaj na przylocie 96%, odlot 100%. Trasa idzie świetnie. Szkoda, że LOT nie dostrzega w Krakowie potencjału i z taka łatwością oddaje pasażerów konkurencji, skupiając się tylko na Warszawie.
gosc_cd573 2014-06-28 16:41   
gosc_cd573 - Profil gosc_cd573
do SOU ma cs z Flybe na trasie z AMS
jsg 2014-06-28 16:32   
jsg - Profil jsg
wojtek: jeszcze nie lata z każdej pipidówy np. SOU ;)
gosc_68347 2014-06-28 16:05   
gosc_68347 - Profil gosc_68347
AF w Katowicach był tak naprawdę niechciany przez GTL, co było niesłychanym błędem strategicznym, którego skutki odczuwane są do dzisiaj i jeszcze przez długi czas będą odczuwalne. Samoloty Brit Air latały z bardzo dobrym wypełnieniem jednak w tamtym czasie kwitnęła miłość LOT do Lufthansy a z Pyrzowic LH latała 3 razy dziennie do FRA, 2 razy dziennie do DUS, LOT latał (CS z LH) 2 razy dziennie do MUC oraz 1 raz dziennie do TRN (CS z Airone, który w tamtych czasach mocno współpracował z LH we Włoszech). Tak więc nikt nie był mile widziany, dopiero gwałtowny rozwój LCC postawił cały rynek lotniczy w Polsce i nie tylko na głowie.
wojtek 2014-06-28 15:53   
wojtek - Profil wojtek
Air France sparzył się Katowicami, i chociaż Kraków o wiele bardziej atrakcyjny rynek, jakoś boją się próbować. Z drugiej strony, konkurencja jest, oprócz FR jest jeszcze easyjet z CDG. Zaś KLM skupia się na innym rynku, bardzo mocny jest w UK gdzie lata chyba do każdej pipidówy :P
lmajchrowski 2014-06-28 15:13   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Mnie zastanawia dlaczego jeszcze ani KLM ani air france nie weszli do krk ?
usuniety 2014-06-28 14:43   
usuniety - Profil usuniety
Bardzo dobre LF! Trzymam kciuki za połączenie!
gosc_bbdc4 2014-06-28 13:11   
gosc_bbdc4 - Profil gosc_bbdc4
do gosc_b5ccf !!! Nie widziałem jeszcze by któreś AVRO zabierało 136 pax.
No chyba, że do KRK bo przecież w tym porcie zdarzają sie cuda!
wojtek 2014-06-28 11:59   
wojtek - Profil wojtek
b737800max: Myślę, że poradzą sobie bez problemu, o czym świadczą pierwsze bookingi (na przylocie było 136 pax tj 90%). To inny target. Stracą przede wszystkim LH, OS i LO paxów, którzy do tej pory latali z przesiadką.
wojtek 2014-06-28 11:54   
wojtek - Profil wojtek
gosc_600df: W GDN SAS ma bardzo silną pozycję z CPH i OSL, do tego Lufthansa i airBerlin i wydaje się, że to jednak wystarcza.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy