Wkrótce decyzja o A330-300neo

Wkrótce decyzja o A330-300neo W tym roku Airbus zadecyduje, czy rozpocząć pracę nad nową wersją modelu A330 ze zmienionymi silnikami. A330-300neo stanowiłby konkurencję dla Boeingów 787-9 oraz 777-200, ale mógłby również zaszkodzić programowi A350-900. Analitycy spodziewają się ogłoszenia decyzji w trakcie targów lotniczych w Farnborough w połowie lipca. Władze Airbusa podkreślają jednak, że może to...
13/06/2014 11:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-06-27 04:00   
greg0303 - Profil greg0303
Według Agencji Reutera, która powołuje się na źródło w Airbus Group, program A330neo otrzyma zielone światło. Obie wersje, A330-200 i A330-300, zostaną wyposażone w nowe jednostki napędowe, których ekskluzywnym dostawcom będzie Rolls Royce, zapewniające oszczędność paliwa (wraz z nowymi końcówkami skrzydeł) na poziomie około 15% w porównaniu do wersji ceo. Szacunkowy koszt uruchomienia produkcji A330neo wyniesie około 2 miliardów USD. Jeśli obecnie produkowany model A330 otrzyma odświeżony wizerunek to może to poważnie zagrozić produkcji modelu A350-800. Niektórzy przedstawiciele branży lotniczej żartobliwie nazywają A330/200/300 neo - A350/200/300. Ostateczna decyzja ma zostać podjęta podczas zebrania zarządu Airbus Group na początku lipca.
gosc_c8606 2014-06-15 22:25   
gosc_c8606 - Profil gosc_c8606
W kwestii LR kiedyś Airbus przedstawił A350-900R, ale czy nie lepiej zrobić konkurencję dla LR na bazie A350-800, zamiast A350-900? Przy tym samym MTOW krótsza konstrukcja -800 dawałaby nawet do 20t więcej paliwa, co przecież ma decydujący wpływ na zasięg (choć nie jedyny). Druga sprawa to LR mają zwykle mniej miejsc (np. A340-500 do najdłuższych tras miał tylko 100pax, ale wszystkie w wersji
usuniety 2014-06-14 05:02   
usuniety - Profil usuniety
Moi skromnym zdaniem Airbus powinien pozostawić a330ceo jako najlepszy samolot szerokokadłubowy na trasach regionalnych i skupić się na a350 bez kombinowania z a330neo.
greg0303 2014-06-14 03:24   
greg0303 - Profil greg0303
Wieloletnie opóźnienia programu B787 były bezpośrednią przyczyną zwiększenia sprzedaży modelu A330. Airbus wprowadza wkrótce wersję o zwiększonej maksymalnej masie startowej oraz wersję regionalną, ale ilość zamówień gwałtownie spada po roku 2016. Stąd też pomysł na odmłodzenie A330 w postaci wersji neo. Producent musi teraz wykonać analizy kosztów wprowadzenia nowej wersji do produkcji i porównać je z prognozą sprzedaży. Wielu przewoźników oraz firmy leasingowe wyraziły poważne zainteresowanie modelem A330neo. Airbus stwierdził, że w przypadku lotów regionalnych wersja ceo byłaby tańsza w eksploatacji niż neo. Ponadto A330neo byłby konkurencją nie tylko B787, ale również A350. W przypadku A380neo, Emirates Airlines spodziewają się redukcji kosztów eksploatacji o 8-12%. Firma leasingowa Amedeo twierdzi, że jest to raczej nierealne bez daleko idących zmian konstrukcyjnych. Airbus na razie zostawia segmenty pojemności 250 pax i 400 pax bez odpowiedzi na modele Boeinga B787-8 oraz B777-9X. Nadal nie poznaliśmy również szczegółów A350 o bardzo dalekim zasięgu, odpowiednika B777-200LR oraz B777-8X.
gosc_01905 2014-06-13 22:03   
gosc_01905 - Profil gosc_01905
Hariko, oczywiście że są podobne (dreamliner i A350) ale chronologicznie rzecz biorąc to A350 nawiązuje do B787. Początkowo przecież A350 miał być głeboką modernizacją A330, lecz nie spotkało się to z zainteresowaniem linii lotniczych, z jednego ważnego powodu taki A350 w żaden sposób nie dorównywał B787, doszło więc do anulowania program i rozpczęcia prac nad całkowicie nowym A350 XWB, tak więc co by nie mówić B787 jest innowacyjnym projektem A Airbus podąża w swoim projektcie szlakiem który dreamek wytyczył
hariko 2014-06-13 21:42   
hariko - Profil hariko
@mietek, wydaje mi sie, ze zarowno Airbus jak i Boeing sa na dzien dzisiejszy w tzw czrnej d...e, poniewaz projekty A350 jak i B787 sa pod wieloma wzgledami bardzo zblizone, poki co, nikt niczego innowacyjnego nie wymyslil a juz napewno nie wprowadzil w zycie, stad taki balagan w tym wszystkim, z jednej strony konkurencja a z 2-iej niemoznosc pokazania czegos alternatywnewgo, przypomina to troche pogon za super samolotem i walke pomiedzy Concorde a TU144, jest wiele wspolnych cech w walce o pierwszenstwo w tej branzy:)
gosc_dfbef 2014-06-13 21:13   
gosc_dfbef - Profil gosc_dfbef
Najważniejsze w A330neo jest chęć powtórzenia sukcesu A320neo: tanimi zmianami większa efektywność. A330 wyprodukowano więcej niż B767, a to, że nadal są zamówienia dowodzi dojrzałości konstrukcji - stąd nie dziwi rozmowa o neo i moim skromnym zdaniem dopóki są klienci nie ma sensu go uśmiercać. Natomiast B777 wygrał z A340 - ekonomia dwóch silników zwyciężyła i dlatego jest A350, wielu twierdzi, że lepszy, ale najciekawsza rozgrywka będzie w zderzeniu z 777X. Dzięki A330neo Airbus będzie mógł zapełnić sloty produkcyjne, zapewnić budżet R&D i przygotować jeszcze lepszą odpowiedź na 777X. W sumie A350-9, A350-10 i A330-3 to trzy oferty szerokokadłubowe (i moim zdaniem spójne). Nawet plus niszowe A350-8 oraz A330-2 to pięć. Boeing ma tutaj większy rozmach, ale tendencja (Ryanair, czy Emirates) dąży raczej do zmniejszania liczby modeli. I tutaj Airbus może wygrać. Trzymam kciuki, bo to na pewno znaczy lepiej dla pasażerów.
gosc_8d664 2014-06-13 20:08   
gosc_8d664 - Profil gosc_8d664
Airbusowi brakuje spójnej strategii dla floty szerokokadłubowej i to widać. A kilka dni temu Emirates przywaliło im sierpowego, anulowali całe zamówienie 70 sztuk A350 (50 A359 i 20 A351)
mietek 2014-06-13 16:18   
mietek - Profil mietek
Ciekawe, cały czas komunikowali, że A350 ma zastąpić A340 i właśnie A330, a teraz zmiana zdania. Swoją drogą jaki selektywny dobór samolotów do porównania:) Porównują cały program A330 do B777-200 oraz B787-9. A co z B787-8?:) Powinni porównać się do rodziny B767. Nie znam danych ale raczej na 100% więcej B767 poszło niż A330 skoro z tym programem się nie porównują.
gosc_27e71 2014-06-13 14:36   
gosc_27e71 - Profil gosc_27e71
A nie lepiej "usmiercic" w ogole A-330 i stworzyc jakies cudo, ktore powaznie zagroziloby w segmencie 787 - 777 ?
gosc_6aa9b 2014-06-13 14:14   
gosc_6aa9b - Profil gosc_6aa9b
Airbus musi cos zrobic, aby odpowiedziec Boeingowi na 787-8. Ta odpowiedzia mial byc A350-800, ale okazalo sie, ze nie bedzie efektywny jak 788 i teraz Airbus usiluje robic cos na lapu-capu. Tym ma byc wlasnie 333neo. Ale wez pod uwage, ze majac korzystac z jednej rodziny 787-8/9/10 malo kto bedzie patrzyl na 333neo 350-900/1000, bo zawsze jedna rodzina jest efektewniejsza od dwoch.
arahja 2014-06-13 14:11   
arahja - Profil arahja
Gdyby faktycznie a330neo byl kosztowo konkurencyjny dla 787, to nie swiadczy to dobrze o projekcie boeinga jesli airbus moglby kilkoma poprawkami dogonic ultranowoczesnego dreamlinera
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy