Emirates rezygnuje z A350

Emirates rezygnuje z A350 Linie Emirates zrezygnowały z zamówienia na 70 samolotów Airbus A350 - poinformował w komunikacie producent. Kontrakt został zawarty w 2007 r., a dostawy miały rozpocząć się w 2019 r. - To nienajlepsza wiadomość, Tim Clark [szef Emirates - red.] czasem zmienia swoje zdanie, ale to nie dotknie nas finansowo, bo pierwsze dostawy były zaplanowane dopiero na 2019 r. Do...
11/06/2014 07:46   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2014-06-24 18:15   
krzysiekl - Profil krzysiekl
No właśnie dziwne. Rezygnować po to by znów zamawiać? Może inaczej: chcą je (albo B787) ale później a na razie przedłużą czas wykorzystywania A330? (tylko w takiej sytuacji powinni im zrobić remont wnętrza....)
usuniety 2014-06-24 17:25   
usuniety - Profil usuniety
Trochę mi to dziwne. Najpierw mówią, że chcą mieć 2 typy maszyn we flocie (777 i A380) co poskutkowało odwołaniem zamówienia na 70 maszyn od Arbuza, a teraz ponownie zastanawiają sie nad zamówieniem maszyn A350 lub B787. Dziwna mi to polityka szefa Emirates.
greg0303 2014-06-24 16:51   
greg0303 - Profil greg0303
Tim Clark, prezes Emirates Airlines, powiedział, że przewoźnik z Dubaju jest jednak zainteresowany maszynami regionalnymi, o pojemności 250-300 pax, które byłyby skierowane na trasy na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Pod koniec tego roku lub na początku 2015 roku rozpoczną się rozmowy w sprawie tego zamówienia z Airbusem (A350-900) i Boeingiem (B787-9). Emirates Airlines szacunkowo potrzebują około 50-70 maszyn do obsługi tras regionalnych.
greg0303 2014-06-21 16:43   
greg0303 - Profil greg0303
Nigel Hopkins, z Emirates Airlines, wyjaśnił podczas spotkania w Nowym Jorku (promocja A380 na rynku amerykańskim wspólnie z Airbusem i Amedeo) dlaczego przewoźnik zrezygnował z maszyn A350. Przyczyną nie był spodziewany mniejszy wzrost przewozów lotniczych w rejonie Zatoki Perskiej lecz po prostu strategia opierająca się na wykorzystaniu większych i bardziej ekonomicznych samolotów, jak A380. Opłaty związane ze startami/lądowaniami na głównych światowych lotniskach będą stale rosnąc i będzie coraz trudniej uzyskać dogodne godziny do tych operacji. Dla przykładu, Emirates Airlines posiadają pięć par slotów w porcie lotniczym Heathrow i w tym przypadku skierowanie SuperJumbo na tę trasę było najlepszym rozwiązaniem. Przewoźnik przewiduje dalszy rozwój floty w oparciu o A380.
greg0303 2014-06-12 00:28   
greg0303 - Profil greg0303
Zamówienia Emirates Airlines stanowiły 9% wszystkich zamówień modeli A350. Przewoźnik złożył je w 2007 roku, więc teraz producent sprzeda te maszyny za wyższą cenę. Tim Clark, prezes Emirates, krytykował publicznie zmiany jakie Airbus wprowadził w 2011 roku, a rok później mówił, że nie jest pewny, czy ten model jest optymalny dla rozwoju siatki połączeń z Dubaju. Decyzja przewoźnika spowodowała również spadki akcji producenta silników A350 - firmy Rolls Royce. Airbus ogłosił dzisiaj, że podjęcie decyzji w sprawie produkcji A330neo może nie nastąpić przed targami Farnborough Air Show w przyszłym miesiącu. Emirates Airlines wywierają również presję na producenta z Tuluzy, aby dokonał zmian w modelu A380 (wersja A380neo).
marekd 2014-06-11 21:44   
marekd - Profil marekd
To poważny cios dla Aibusa, który także spowodował spadek kursów akcji firmy na giełdzie. Cofa to firmę znacznie w ilości zamówionych samolotów i nie łatwo to będzie nadrobić. Co do Emirates to słusznie że decydują się na ujednolicenie floty do największych maszyn cztero i dwusilnikowych. A o bankructwie nie ma mowy.
1980andi 2014-06-11 17:20   
1980andi - Profil 1980andi
mądra decyzja pozostanie przy 2 modelach samolotów a pozatym airbus niedawno zyskał zamówienie od EK na swój flagowy model wię nie wyszedł na tym tak całkiem zle
gosc_9a434 2014-06-11 16:34   
gosc_9a434 - Profil gosc_9a434
Przede wszytkim hańba dla Emirates. Co to za firma, która pozamawiała tyle samolotów, a teraz rezygnuje. Czyżby bankrutowali?
mietek 2014-06-11 12:27   
mietek - Profil mietek
No to powiem szzczerze niespodziewana informacja. Rezygnacja z 70 samolotow szerokokadlubowych to na pewno byl dla nich cios.
gosc_0ffb9 2014-06-11 12:24   
gosc_0ffb9 - Profil gosc_0ffb9
Pewnie bolesna wiadomosc, ale najpierw pozamawiali jak szaleni samolotow, a teraz widza, ze nie byl to dobry krok.
Airbus to na pewno przezyje, A-320 nadrobi.
Boeing mial tez kiedys gorzka pigulke jak Qantas odmowil 787 i jak widac takie rzeczy sie czasami zdarzaja.
usuniety 2014-06-11 11:16   
usuniety - Profil usuniety
@Dostali solidnego pstryczka w nos. Przepraszam za błąd.
usuniety 2014-06-11 11:15   
usuniety - Profil usuniety
Co to dla Arbuza rezygnacja z 70 samolotów? :D Nadrobią to zamówieniami na A320. Co nie oznacza, że dostali solidnego pstryczka w nos od Emiratów.
krzysiekl 2014-06-11 11:00   
krzysiekl - Profil krzysiekl
no to ciekawe..szkoda. Choć odkąd było ogłoszone, ze A350 nie będzie miał układu miejsc (2-nieistotne_ile-2) tylko 3 pod oknem, to już mi tak bardzo na nim nie zależy ;)
Do 2016 koniec A330? Czyli Warszawa zniknie jako ostatnia z siatki A330?;) (o ile zmiana widoczna od listopada w systemie na A330 się utrzyma)
gosc_e388b 2014-06-11 10:54   
gosc_e388b - Profil gosc_e388b
Czyżby zrozumieli, że w 2019r. będzie wielka nadwyżka podaży oferowanych foteli w rejsach długodystansowych w stosunku do popytu.
arahja 2014-06-11 10:39   
arahja - Profil arahja
Cios dla airbusa ale zrozumiala decyzja emirates. Nawet oni nie moga sobie pozwolic na jednoczesne utrzymywanie w ruchu 777 i 350. Czyli to oznacza ze emirates bedzie latalo tylko na a380 i b777
gosc_5db39 2014-06-11 10:22   
gosc_5db39 - Profil gosc_5db39
Jeszcze przyjdzie kiedys koza do woza. A EK to jak dla mnie najbardziej przereklamowana linia na swiecie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy