Pierwszy silnik dla MRJ dostarczony

Pierwszy silnik dla MRJ dostarczony Mitsubishi odebrało wczoraj (5.6) pierwszy silnik dla nowego odrzutowca regionalnego MRJ. Silnik wyprodukowany przez Pratt&Whitney trafił do zakładu montażu końcowego w japońskim mieście Nagoja.Jednostka napędowa typu PurePower PW1200G została wyprodukowana w zakładach w Montrealu. Loty testowe silnika odbywały się od końca kwietnia na specjalnie zmodyfikowanym Boeingu...
06/06/2014 10:31   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-06-08 18:29   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing 737Max jest dużo lżejszą maszyną niż A320neo, więc silniki o mniejszej mocy (średnicy) spełniają wymagania napędowe tych samolotów. B737Max będzie spalał mniej paliwa na jednego pasażera niż jego europejski konkurent i miał większy zasięg. Producent przesunął do przodu miejsce podwieszenia silnków pod skrzydłami oraz wysokość przedniego podwozia wzrosła o ponad 15cm. Prześwit pod skrzydłami B737NG i B737Max będzie taki sam, mimo większej średnicy nowych silników.
zobacz link
gosc_ddd15 2014-06-08 17:12   
gosc_ddd15 - Profil gosc_ddd15
b737800max: dlaczego Boeing wykorzystuje tylko silniki CFM LeapX w 737Max? Powod jest bardzo prosty: silniki CFM Leap X maja najmniejsza srednice i sie mieszcza pod skrzydlem 737. Silniki PW by sie po prostu nie zmiescily. Zreszta projektujac Leap-X Boeing i CFM mieli problem, bo musieli sie wiele narobic, aby LeapX zmiescil sie pod skrzydlo najnowszej generacji 737. Odleglosc miedzy skrzydlem a podlozem kiedy samolot stoi na ziemi w 737 jest sporo mniejsza niz w 32S, a silniki nowej generacji (LeapX i PW) maja wieksza srednice niz silniki dla poprzedniej generacji samolotow (737NG/32Sceo). Miedzy innymi wlasnie powiekszenie srednicy silnikow pozwolilo wprowadzic nowe rozwiazania technologiczne. Dziwne, ze majac taki nick nie znasz tej dosc podstawowej informacji o 737Max. Nizej umieszczone silniki, jak i wezsza kabina to dwa istotne elementy, gdzie 737Max przegrywa z 32S neo.
usuniety 2014-06-08 16:15   
usuniety - Profil usuniety
Mnie jeszcze zastanawia jedna rzecz- czemu Boeing w swoim B737 MAX który docelowo ma zastąpić modele NG, tak uparcie od kilku lat zostaje przy CFM (w MAX ma być CFM LEAP-X) zamiast oferować 2 modele silników tak jak jego unijny rywal, Arbuz A320 NEO czyli Leap-X i właśnie PW1200G. Jakoś do B787 potrafią montować 2 modele silników-brytyjskie RR i amerykańskie GE albo do B777, gdzie w zależności od modelu były silniki PW, RR albo GE.
greg0303 2014-06-07 03:47   
greg0303 - Profil greg0303
gosc_9a385: zgadza się. Innowacje w silnikach serii PW 1000G pozwalają, dzięki systemowi przekładni, przedniemu wentylatorowi obracać się z prędkością trzy razy niższą niż rdzeniowi silnika, co jak twierdzi producent optymalizuje prędkość obrotową każdej sekcji silnika. Pratt & Whitney twierdzi, że zapewni to oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 15-20%. Ponadto ma on być o 75% cichszy niż obecne konstrukcje oraz bardziej ekologiczny.
gosc_9a385 2014-06-06 22:32   
gosc_9a385 - Profil gosc_9a385
A mnie się wydaje, że dzięki przekładni redukcyjnej pomiędzy wałkiem niskiego ciśnienia a wentylatorem, ten ostatni może obracać się akurat z mniejszą prędkością kątową. Dlatego to zespół niskiego ciśnienia może pracować na wyższych obrotach (bardziej efektywnie), natomiast wentylator może mieć większą średnicę (w efekcie większy wpółczynnik dwuprzepływowości) bez ryzyka przekroczenia krytycznych prędkości opływu na jego końcówkach. Co do mniejszej masy sprężarki i turbiny to jest ona pewnie "rekompensowana" przez masę dodatkowej przekładni więc na całym silniku dużego zysku na masie tutaj nie będzie. Poprawcie mnie ewentualnie jeśli się mylę.
gosc_e5057 2014-06-06 20:05   
gosc_e5057 - Profil gosc_e5057
Irkut MS 21 - a co to jest?
usuniety 2014-06-06 13:09   
usuniety - Profil usuniety
Panie Dominiku, z mojej strony Dziękuję Bardzo za wytłumaczenie na czym polega różnica miedzy zwykłym silnikiem turbowentylatorowym a tzw. Geared turbofan. Chodzi mi o ten fragment tekstu: "Silnik ten różni się od zwykłej jednostki turbowentylatorowej przekładnią zainstalowaną pomiędzy wentylatorem a sprężarką niskiego ciśnienia. Dzięki temu wentylator może obracać się szybciej, a sprężarka i turbina niskiego ciśnienia mogą być mniejsze, czyli lżejsze".
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy