Lufthansa: Płatna rezerwacja miejsc

Lufthansa: Płatna rezerwacja miejsc Od 28 kwietnia wszyscy pasażerowie Lufthansy podróżujący na trasach dalekodystansowych w klasie ekonomicznej będą mieli tylko odpłatną możliwość wyboru miejsca w samolocie na etapie dokonywania rezerwacji przelotu. Warto dodać, że od 26 listopada 2013 r. podobna usługa istnieje także na rejsach europejskich oraz wewnątrz Niemiec.Pasażerowie, którzy zakupią bilety...
17/04/2014 10:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_63bd6 2014-04-20 13:12   
gosc_63bd6 - Profil gosc_63bd6
Tylko po co lecieć wieczorem i nocować jeśli za te same pieniadze mozna polecieć rano? Spanie w hotelu to żadna przyjemność. No, chyba ze ktoś jest fanatykiem latania LCC i ma za duzo wolnego czasu zeby tracić go na dojazdy na odległe lotniska i stawianie sie do odprawy 45 minut przed odlotem, zeby pózniej stać 20 minut pod gejtem jak kury w kojcu, bo zarąbisty samolot z Irlandii dopiero wylądował i trzeba odczekać aż zaparkuje i wygonia kurnik, ktory przyleciał.
krzysiekl 2014-04-20 10:59   
krzysiekl - Profil krzysiekl
to prawda, choć jesli LCC ma loty wieczorem i jest na tyle taniej że starczy na nocleg to układ lot wieczorem LCC hotel powrót następnego wieczora wcale nie jest mniej korzystny ;) oczywiście to wszystko przypadki szczególne. BTW jak zakwalifikowac Air Asia? Mają klase biznes (rozkladane fotele do pozycji leżącej) na długich trasach :)
banan86 2014-04-20 08:57   
banan86 - Profil banan86
najbardziej widoczna roznica jest czestotliwosc lotow i mozliwosc wyleciec rano i wrocic wieczorem tego samego dnia (przez hub).LCC oferuja taka mozliwosc na bardzo nielicznych trasach
gosc_144fc 2014-04-19 23:35   
gosc_144fc - Profil gosc_144fc
krzysiekl: Tylko, że jak tradycyjni przewoźnicy nawprowadzają wiele np. dodatkowych opłat, to zawsze znajdzie się coś, co ich wyróżni od LCC, np. często bardziej komfortowy układ siedzeń. Tak więc taki przewoźnik byłby raczej hybrydą niż LCC
krzysiekl 2014-04-19 14:04   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@gosc_0eb58
tylko czy to nie jest tak jak w dowcipie/powiedzeniu: Nie dyskutuj z głupim bo sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem;)
Tutaj też jest ryzyko, że klasyczne LCC pokonają "zwyklejsze" linie doświadczeniem w stosowaniu wszelakich opłat (no i podróżni się tych opłat po LCC spodziewają a po "zwykłych" liniach niekoniecznie).
gosc_0eb58 2014-04-18 00:23   
gosc_0eb58 - Profil gosc_0eb58
krzysiekl: Idąc tym tropem, to wiele dużych przewoźników w Europie się zamienia w LCC. Moim zdaniem jest to jakieś dostosowanie się do dzisiejszych wymagań, bo w LCC właściwie wszystko jest zazwyczaj płatne... ;)
krzysiekl 2014-04-17 19:23   
krzysiekl - Profil krzysiekl
no bo to jest zamienianie się w coś na wzór LCC. Czy słuszne - przyszłość może pokaże.
gosc_0a455 2014-04-17 19:05   
gosc_0a455 - Profil gosc_0a455
A wielu anonimów narzekało na LOT, który też to niedawno wprowadził, że się w LCC zamienia itp...
gosc_e5b61 2014-04-17 17:51   
gosc_e5b61 - Profil gosc_e5b61
Ryanhansa ;))
piotrek737 2014-04-17 17:27   
piotrek737 - Profil piotrek737
gosc_1c1e2: Te kilka strajków to lekko 200 mln euro w plecy. Co do Germana, to podobno przynosi już rezultaty. Lufthansę Italia to ja bardzo dobrze pamiętam bo to był pierwszy w życiu zakupiony bilet RT w klasie biznes za całe 600zł ;)
gosc_33749 2014-04-17 17:26   
gosc_33749 - Profil gosc_33749
LH szacuje straty za ostatnie strajki na okolo 75 mln EUR. Mimo tego zapowiedzieli, ze finansowo Lufthansa pozostanie w bardzo dobrej kondycji. Czy tak bedzie zobaczymy, faktem jest, ze wierni klienci LH maja sobie za nic arabskie linie.
gosc_1c1e2 2014-04-17 17:04   
gosc_1c1e2 - Profil gosc_1c1e2
b737800max: jak to nie ma konkurencji dla LO/LH, przeciez lata Adria z Lodzi. :) Piotrek737: LH jeszcze nie policzyla strat po ostatnim strajku, ostatnimi czasy bylo ich calkiem sporo, poza tym LH ogranicza dostepnosc klasy pierwszej na kierunkach azjatyckich (co oznacza mniejsze wplywy, bedzie wysylac tam samoloty z klasa biznes bez klasy pierwszej - najbogatsi pasazerowie widac wola obsluge linii z Zatoki lub z Azji), na dodatek sam wspominasz o nowych samolotach, wiec ich sytuacja finansowa moze byc delikatnie mowiac gorsza od spodziewanej. Trzeba tez poczekac na wyniki eksperymentu z GermanWings, nieco podobny projekt z Lufthansa Italia pare lat temu zakonczyl sie klapa - czy ktos jeszcze pamieta Lufthansa Italia i ich tanie loty z Warszawy do Mediolanu?
gosc_dd8ae 2014-04-17 16:56   
gosc_dd8ae - Profil gosc_dd8ae
gosc_1319a: a co to za pretensje, MM w LH to nie jakas Matka Teresa, tylko program z najwiekszymi kozysciami dla latajacych czesto, latajacych najdrozszymi taryfami. A co bys chcial, pewnie wszystko za darmoche, jak wiekszosc polskich paxow z wielkimi nieuzasadnionymi roszczeniami.
usuniety 2014-04-17 16:52   
usuniety - Profil usuniety
gosc_e3a6f: bardzo dobrze. Konkurencja musi być. Szkoda, że nie ma takiej konkurencji na linii LH LOT na trasach z lotnisk regionalnych do FRAMUCDUS.
piotrek737 2014-04-17 16:51   
piotrek737 - Profil piotrek737
Sytuacja finansowa nie jest zła, ale jakoś trzeba na nowe samoloty zarobić ;) W czerwcu przyleci 12 A380, a do końca tego roku jeszcze 5 B748I, a to łączny koszt 1,5 mld $ ;) Nie wspominając o odbiorach kolejnych A320/A330. Oczywiście jaka pasażerowi, to ni ruch LO ani LH mi się nie podoba, ale takie czasy właśnie, że każdy próbuje zedrzeć ile może. Przecież np. w najtańszych taryfach KLM czy BA nie weźmiemy już bagażu rejestrowanego, a w LO oraz LH i owszem :)
gosc_bf97e 2014-04-17 16:48   
gosc_bf97e - Profil gosc_bf97e
Tak jak pisałem wcześniej LOT za cięcie gadżeciarstwa został tutaj opluty, mało nie ukamieniowany. Polacy często plują na swoje i nie potrafią właściwie ocenić sytuacji. Natomiast w przypadku innych, wielkich przewoźników są achy i ochy, jacy to oni są zaradni, mądrzy, efektywni, potrafią oszczędzać etc. Mój niemiecki kolega z pracy opowiadał mi 15 lat temu o tym jak wielki czuł dyskomfort gdy zamiast niemieckiego samochodu zdecydował się kupić Toyotę. Bardzo to przeżywał. Opowiadał mi, że od czasów zakończenia WW2 to właśnie dzięki postawie Niemców bardzo skłonnych do kupowania Niemieckich produktów ich przemysł tak bardzo się rozwinął. Mam nadzieję, żejednak doczekam kiedyś czasów, kiedy LOT będzie rentowny, Polacy będą chcętnie wybierali LOT właśnie dlatego, że jest to nasz, polski, narodowy przewoźnik. Ja trzymam kciuki za LOT.
gosc_e3a6f 2014-04-17 16:45   
gosc_e3a6f - Profil gosc_e3a6f
Marcowy: zawsze to jakis zarobek dla LH przed kolejnym strajkiem i kolejnymi stratami. Wprowadzane oplaty dobitnie jednak pokazuja, ze LH nie ma tak dobrej sytuacji finansowej i perspektyw jesli musi siegac po rozwiazania low-costowe. Wyraznie odczuwa konsekwencje rozwoju Turkisha, ktory podbiera im pasazerow z lotnisk regionalnych w Niemczech (stad niedawne zerwanie umowy code share z TK przez LH, mimo ze obie linie sa "sojusznikami" w Star Alliance) oraz coraz trudniej im konkurowac z liniami z Zatoki, ktore zaczynaja latac na coraz wiecej lotnisk w Europie.
gosc_1319a 2014-04-17 16:45   
gosc_1319a - Profil gosc_1319a
gosc_38d63: no popatrz, to zupełnie tak jak w Locie. Też przy odprawie na 24h przed wylotem można wybrać sobie miejsce. Poza tym Lot honoruje klientów M&M już od statusu srebrnego (o który ostatnio całkiem łatwo) i daje im możliwość wyboru miejsca za friko, a Twoja ukochana Lufa ma gdzieś statusy poniżej Senatora i każe bulić, a już szczególnie zdziera za miejsca przy wyjściu awaryjnym.
gosc_be0e4 2014-04-17 16:37   
gosc_be0e4 - Profil gosc_be0e4
To są bardzo normalne i naturalne zmiany u przewoźników. W USA gdzie rynek lotniczy jest najbardziej rozwinięty, już dawno zostały pocięte te dodatkowe bajery i gadżety. To właśnie było jednym z wniosków wyciągniętych przez ekipę LOT podczas analiz przeprowadzonych przed rozpoczęciem restrukturyzacji. Czy chcemy czy też nie tak się po prostu rynek zmienia. Restrukturyzacja LOTu przyśpieszyła te zmiany w LOT. Rynek lotniczy będzie przesuwał się w tę stronę coraz bardziej i bardziej, to tyko kwestia czasu i stopnia. Obecnie podróże samolotem wewnątrz USA i podróże LH w Niemczech to jak niebo i ziemia. Natomiast różnica pomiędzy salonikami w USA i Europie to niemalże przepaść, oczywiście na korzyść Europy. Te zmiany są normalne, nie ma co się tym niepokoić albo niezdrowo entuzjazmować. Optymalizacja działań i ukierunkowanie na większą efektywność będą skłaniały linie lotnicze do powiększenia różnicy w traktowaniu tych, którzy latają dużo i dużo płacą od tych, którzy traktują samolot jak podmiejski autobus ze skrzydłami. Nie ma w tym nic dziwnego.
marcowy 2014-04-17 16:32   
marcowy - Profil marcowy
LH przewiezie pewnie ze 100 mln osób rocznie. niech co 20 zapłaci. Dziesiątki milionów euro - kto się nie schyli po taką kasę ???
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy