Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_2bb6a
2014-04-12 23:26
Bylbym zaskoczny gdyby SQ miala otworzyc trase do Polski. Wydaje mi sie, ze jest to pomysl nieco odrealniony. Niedawno pojawilo sie pare artykulow na temat lotnosci Polakow, np. "Najwięcej Polaków lata do i z Londynu" - jak sam tytul wskazuje, do/z kierunku typowo pracowniczego. Biorac pod uwage lotnosc naszych rodakow, dlaczego SQ (linia bardzo ekskluzywna, ktora nie lata na az tak wiele lotnisk w Europie jak chociazby taki EK) mialaby sie zdecydowac na rejsy do Polski, jesli ma do wyboru zarowno bardziej "lotne" jak i turystycznie atrakcyjne kierunki w Europie?
gosc_1e997
2014-04-12 21:58
Wspolpraca z LH i czlonkowstwo w Starze oznaczalo bowiem brak koniecznosci intensywnego rozwoju siatki, a jedynie stworzenie siatki dowozowej (posiadanymi ATR i ER4) do pobliskich hubow Stara z polskich regionow i z WAW. Czlonkowstwo w owa i wspolpraca z BA oznaczala koniecznosc rozbudowania LO w takim stopniu (w zakresie siatki i floty), aby mogl konkurowac z OS w srodkowo-wschodniej Europie i obronic sie przed inwazja Star'owcow (LH/SK/OS), ktorzy juz byli silni na polskim rynku, a LO byl mocno 'poobijany' finansowo po bankructwie Swissair'a. Wybrano wiec opcje mniej wymagajaca (inwestycyjnie), ktora w tamtym czasie przynosila rowniez spore zyski finansowe z dowozenia do FRA/MUC/VIE. Ta opcja miala sens, gdyby LH kupila wowczas LO i rozwinela go jako swoje wschodnioeuropejskie ramie, ale tak sie nie stalo, bo owczesny premier (w 2006) byl temu przeciwny, wiec LH kupila w koncu OS, ktory w LH Group odpowiada za rozwoj na wschodzie Europy.
gosc_b87d0
2014-04-12 21:23
LOT w OW to nic nowego. Po upadku Qualiflyera LOT był zapraszany do spółki z BA, Cathayem oraz Qantasem lecz w spółce więcej zwolenników miała ścisła współpraca z Lufthansą a więc wybrano *A. Do OW został przyjęty Malev jako linia z tej części Europy.
gosc_ca1c3
2014-04-12 21:07
Bedziecie sie pewno bardzo dziwili, ale nadejdzie taki dzien, ze zobaczycie LOT w oneworld;-) I jeszcze kilku innych STARowcow. Przed nami spore zmiany na listach czlonkow aliansow. Pierwsze zmiany juz sie dokonaly. Teraz pora na kolejne.
usuniety
2014-04-12 20:32
kiwas32: o SQ w WAW słyszę dużej niż o LH w LUZ. Ciekawe, czy rzeczywiście dojdzie do skutku to połączenie. Bo żeby za argument wejścia tej linii do Polski upatrywać chęć dokuczenia EK lub QR, to już lekka przesada.
gosc_594d9
2014-04-12 20:04
kiwas32: Czy aby na pewno SQ miałby otworzyć tą trasę jedynie ze względu na tranzyty. W końcu dosyć sporo Polaków lata do Singapuru, a jak się jeszcze dowiezie (zawsze jakaś garść się znajdzie) z niektórych rejonów Europy...
goscd265c: Jest duży potencjał na HKG, ale skoro CX jest w OW a LOT w SA, to raczej ciężko. Poza tym nic się nie zanosi, żeby się LOT przenosił do OW.
gosc_d255c: OW zrzesza głównie duże linie hubowe. To nie jest sojusz dla takich maluchów jak LOT. Proponujesz, żeby LOT w OW zajął miejsce MA? Ale jakie miejsce miał MA w OW? Żadne, była to mała linie lotnicza, która latała tylko po Europie bez żadnych połączen długodystansowych. Linia której po wejściu do OW BA kazało się wynosić z LHR i pozwolono im latać łaskawie na Gatwick jedynie. MA w OW nic nie znaczył. Jesteś totalnym ignorantem w tej kwestii jeżeli radzisz LO żeby zamieniał SA na OW. To już sto razy lepszy były sky team. OW odpada. To nie jest sojusz który zreszta linie typu LO.
piotrek737
2014-04-12 19:41
gosc_85f85: Informowaliśmy kilka dni temu o tej kwestii ;)
zobacz link
gosc_85f85
2014-04-12 19:37
SIN własnie otworzył kolejną trasę z Bombajem. Chyba będzie pierwsza linią która latać bedzie na A380 do Indii od kiedy indyjski rząd zabronil latania w uch kraju na tych maszynach.
gosc_d265c
2014-04-12 18:32
kiwas32: akurat potencjal na trasie WAW-HKG jest jednym z najwiekszych jesli chodzi o kierunki azjatyckie obok PEK i TYO. A dlaczego LOT nie mialby sie znalezc w oneworld, skoro LH jest dla LO coraz wiekszym konkurentem niz partnerem (zwlaszcza teraz kiedy juz sama sobie dowozi z regionow do hubow). W owa LO moglby zajac miejsce MA (odpowiadajacego kiedys w tym aliansie za polaczenia z/do Europy Srodkowo-Wschodniej), ktore teraz niby dzierży AB (majace kiepska siatke w tym regionie). AB zaraz bedzie sie fuzjowal z AZ i przeskoczy do skyTeam do ktorego dolacza tez pozostałe dzieci jej arabskiej mamusi (JU, 9W, HM, VA), ktora rozszerzy swoja wspolprace z AF/KL wprowadzajac joint-venture. Wiec jak najbardziej robi sie miejsce w owa dla LO. Moze warto wrocic do pomyslow z przed 15 lat dot. scislej wspolpracy LO z BA/IB/AA/AY i rozszerzyc ja na CX/JL/MH.
gosc_1c7e2: LO nie będzie w oneworld, po co miałby tam być skoro jest w Starze. LO nigdy nie planował trasy do SIN, w planach siatki dalekowschodniej jest tylko NRT i BKK. SQ miałby się pojawić w WAW z tych samych powodów co EK i QR, czyli głównie jako połączenie tranzytowe przez SIN do Azji i Australii a tam lata sporo polaków. Otwarcie połączenia przez CX nie miałoby żadnego sensu w kontekście WAW, ponieważ nie ma wystarczającego popytu na trase HKG - WAW a CX dysponuje dość ubogą siatką połączeń jeżeli chodzi o Azje czy Australie. Tranzyty z WAW przez HKG dalej w świat są nierealne przy takiej siatce połączen CX i tych cenach biletów. Mają kiepskie promocje. Co innego Singapore. Lotnisko Changi w SIN ma bardzo dobrą ofertę tychże linii jeżeli chodzi o pasażera trazytowego. Pojawienie się SQ w WAW to byłby kamyczek do ogródka raczej EK i QR i głównie z tego względu ta trasa miałaby zostać otwarta.
gosc_1c7e2
2014-04-12 17:00
W zaleznosci od tego czy LOT pozostanie w Starze czy bedzie w oneworld to bedzie szansa, ze albo CX albo SQ pojawi sie w WAW. Choc chyba i tak szybciej bysmy zobaczyli LO latajacy do SIN lub HKG niz SQ lub CX w WAW.
jimmyhkg: na CX w WAW nie ma szans. Ale na Singapore jak najbardziej i to być może już w przyszłym roku :).
greg0303
2014-04-12 15:57
Linie Cathay Pacific Airways zaprezentują nowe klasy biznesową i ekonomiczną w samolotach Airbus A350.
jimmyhkg
2014-04-12 13:36
Czekam na DUS i WAW by CX moze cos bedzie jak dostane A350 i wiecej 777 ale jak mi pilot kolega c CX mowil oni tylko lataja na biznesowych trasach.