Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_8e55f
2014-03-15 14:51
Ciekawe co teraz Jaruś porabia?
gosc_08819
2014-03-05 14:53
A ile kosztuje eksperyment LOT?
gosc_0acce
2014-03-04 08:41
marcowy: Z 85-ciu lat latania tylko te kilka wspomnianych przez Ciebie lat strat? To czym tu się podniecać? Praktycznie można przyjąć, że LOT cały czas zarabia.
@maciek_waw: oczywiście - w końcu.. jak to szło? PO TO LECISZ ŻEBY WCZEŚNIEJ MIEĆ DALEKO :D :D :D (niestety hasło Balcerzaka zdjęli już ze strony).
maciek_waw
2014-03-03 22:28
Zawsze macie do wyboru jeszcze dojazd do Warszawy Polskim Busem za 1zł 1zł opłat ;)
gosc_e7afc
2014-03-03 17:40
Dokładnie: model HUB ma sens, ale zakłada, że zachęca się pasażerów z innych lotnisk krajowych do korzystania z naszego HUBa (np. atrakcyjną ceną z uwzględnieniem dolotu i tego, że jednak jest to dodatkowe utrudnienie/czas dla pasażera spoza Wawy). Jeżeli organizujemy swoją działalność tak, że jedyne co się ma opłacać, to tłuc się pociągiem/samochodem do Wawy i stamtąd lecieć, to mamy do czynienia z Warszawską Linią Lotniczą.
krzysiekl
2014-03-03 14:30
@smok1
problem widać np. gdy cena biletu z regionów z przesiadką w Warszawie jest wyższa niż suma cen dwóch biletów. Może i to według zasady skoro sprzedają za tyle to czemu ma być taniej...ale coś nie wydaje mi się...dotyczy także krajowych połączeń typu RZE-SZZ
@gosc_d5f92 - Lot jest "Warsazawska Linia Lotnicza" nie dlatego, że ma tam hub. To jest całkowicie normalne i naturalne, tego nikt przy zdrowych zmyslach nie kwestinuje. Pojecie WLL wynika z arogancji polaczonej z lamaniem prawa. Jeśli bowiem słyszysz reklamę w ogolnopolskim radiu "Poleć do Barcelony za 300PLN" to mamy do czynienia z nieuczciwą reklamą. Uczciwie byłoby "Cena 300PLN dotyczy wylotów z Warszawy". Traktowanie lotnisk regionalnych jako zło i oferowanie wielogodzinnych przesiadek w Warszawie, organizowanie konkursów i wręczanie voucherów na loty tylko z WAW, oraz "zapominanie" o dodaniu gwiazdki i drobnego druczku. Rzecznik tłumaczący że "Lufthansą do Pekinu jest taniej, ale tylko u nas jest bezpośrednio" - taaa, szczególnie z Gdańska. Etc. Nie chodzi o użycie modelu hubowego - to jest ok. Chodzi o lanie na pozostałe lotniska w tym kraju.
gosc_6df5c
2014-03-03 13:05
gosc_d5f92 żeby mówić o "hub-and-spoke" trzeba mieć po pierwsze hub, a po drugie silną linię lotniczą - ani jednej z tych rzeczy w Warszawie nie ma.
gosc_a0720
2014-03-03 11:37
a eksperci wzieli ile?
gosc_a1628 : od 2004 roku - czyli od przystąpienia Polski do UE - LOT uzyskał zysk na działalności podstawowej tylko dwukrotnie - za lata 2005 i 2007. Wszystkie pozostałe były i są w plecy z czego kumulacja strat jest kilkunastokrotnie większa od osiągniętego zysku. Kilka innych lat uratował tylko poprzez swoich aktywów w innych spółkach. CO było przed 2004 praktycznie nie ma sensu rozważać bo wiadomo że przed uwolnieniem nieba narodowi przewoźnicy żyli jak pączki w maśle. to tak a propo zarabiania pieniędzy przez LOT.
gosc_37045
2014-03-03 08:20
A ktokolwiek pokusił sie o ocenę przychodów OLT? Bo widzę, ze sami experci od ekonomii.
gosc_38143
2014-03-03 07:33
Pozdrowienia dla frajerów, którzy uwierzyli w amber gold.
gosc_d5f92
2014-03-03 02:16
Nie pracuję ani nigdy nie pracowałem w spółkach grupy LOT, nie mieszkam w Wawie, nawet niespecjalnie lubię naszą wspaniałą Stolycę zbudowaną z cegieł ukradzionych ze Szczecina i Wrocławia, ale cholernie mnie irytuje to określenie "warszawska linia"...
LOT jest tak warszawski, jak BA londyńskie a Lufthansa monachijsko-frankfurcka.
Hub gdzieś musi być i Warszawa jest naturalnym hubem dla polskiej linii lotniczej, niezależnie od tego, czy nazywa się ona LOT, czy jakoś inaczej.
Czego konkretnie nie rozumiecie w modelu "hub-and-spoke", drodzy hejterzy?
gosc_a1628
2014-03-03 01:24
gosc_ad771: Przez wiele spośród 85ciu lat historii LOT zarabiał. Zaledwie kilka ostatnich lat nie zarabia, więc poczytaj dziecko zanim coś chlapniesz.
gosc_9ec08
2014-03-03 00:35
uuu, to prokurature stac na E&Y? to jest dopiero piekny wyplyw gotowki na 27 praktykantow z 3ciego roku i jednego menedzera...
gosc_ad771
2014-03-02 22:55
@gosc_79620 w jakim zarabianiu? Kto zarabia oprócz pijawek zarządzających i pracujących tam? Zarabia na tą spółkę kilkanaście milionów Polaków która tą warszawską linią nigdy nie leciała ani nie poleci.
gosc_d9ec9
2014-03-02 22:52
spooks: Nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Zmarnowali 300 milionów w 4 miesiące, czyli 75 milionów na miesiąc na loty krajowe. :) Brawo!