Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
b737: zwykle zajmuje 6 ale czasami 7 jak jest więcej pasażerów do odprawy.
krzysiekl
2014-03-23 09:11
gosc_34ffd jestem ciekawy jak jest w rzeczywistości i co o sojuszu sądzi sam Qantas. Nie do końca musi być tak jak piszesz, bo w drugą stronę to też działa: ludzie mogą lecieć QA zamiast EK bo da się tak połączyć bilety (a system rezerwacji sam to często sugeruje).
usuniety
2014-03-23 03:47
@kiwas32: miło się czyta takie "niuanse", że "EK do warszawy przysłał 773. W rejsie powrotnym z WAW do DXB miał full miejsc zajętych. Overbooking był tak duży, że pasażerów już nie tylko przekładano do klasy biznes ale też do klasy pierwszej". A tak poza tym mam pytanie do znachorów: ile checkinów podczas odprawy na lot WAW-DXB zajmuje zazwyczaj Emirates na lotnisku WAW? Z Góry dziękuję za odpowiedz.
gosc_34ffd
2014-03-22 23:13
QF traci pieniadze dzieki aliansowi z EK. Po pierwsze oddali rynek miedzy Europa a Australia EK, a zatem wszelkie pieniadze z biletow ida do EK, bo paxy lataja samolotami EK. Po drugie, EK zaczal latac miedzy Australia i NZ (jest kolejnym graczem na tej trasie po QF, NZ, Virgin, JetStar), wiec wplywy poszly w dol. Alians z EK odbil sie Qantasowi czkawka i doprowadzil do pogorszenia sie sytuacji. Kolejna przyczyna strat to wzmacniajaca sie pozycja Virgin na trasach krajowych oraz TransTasman. Rozstanie z BA i sojusz z EK byl jednym z najwiekszych bledow jakie popelnilo QF w ostatnich latach. Zawdzieczaja to tez doradcom z BCG, ktorzy pracowali nad nowa strategia i zaproponowali sojusz z EK.
krzysiekl: wczoraj EK do warszawy przysłał 773. W rejsie powrotnym z WAW do DXB miał full miejsc zajętych. Overbooking był tak duży, że pasazerów już nie tylko przekładano do klasy biznes ale też do klasy pierwszej. Ledwo wcisnęli wszystkich chetnych. Akurat wątpie aby gro tych pasażerów stanowili członkowie programu lojalnościowego EK/QF, większość to raczej pasazerowie udający się z DXB innymi rejsami EK do Azji głównie, do australii też ale chyba mniejszość raczej.
krzysiekl
2014-03-01 11:26
Qantas jest w sojuszu z Emirates jestem ciekawy jak w praktyce to wpływa na ich wyniki. Niewątpliwie na np takich trasach EK jak DXB-WAW można spotkać członków programu lojalnościowego Qantasa, którzy kiedyś lecieliby przez Londyn.
Przy czym sektor SYD-DXB też lecą samolotem EK (kwestia skomunikowania), z drugiej strony dotychczasowi klienci Emirates latają czasem Qantasem (i nawet sobie chwalą, sądzac po wpisach na forum EK na flyertalk). Ciekawe jak to sie w praktyce opłaca obu stronom.
gosc_e2081
2014-03-01 10:44
wywalić prezesa Qantas , a w 2 lata sytuacja zmieni sie na wyniki finansowe z bardzo dużym plusem.
gosc_9dffb
2014-03-01 09:51
Coś mi się wydaję, że trasa przez Bliski Wschód zaczyna odgrywać dużą role a tym samym ktoś musi na tym stracić. Ponadto z europy tylko BA zostało, a reszta przesiada się przez Singapur ... Tak więc mamy dwie duże linie Singapore i Emirates, które obecnie są w ofensywie ... Zresztą w Qantas często są strajki i to też ludzi zniechęca ...
gosc_5e0be
2014-03-01 07:58
Przykre...
Ciekawe, czy nadal będą z takim uporem blokować wejście Turkish do Australii, na przykład na ich kiedyś upragnioną trasę Stambuł - Sydney.
greg0303
2014-03-01 01:59
Linie Virgin Australia również przyniosły straty w drugim półroczu zeszłego roku w wysokości 83,7 miliona AUD (75 milionów USD). Mimo wzrostu ilości przewiezionych pasażerów (o 3,7%) i współczynnika wykorzystania miejsc/load factor (o 0,9% do 79,8%), koszty operacyjne znacznie wzrosły (między innymi znacząco wzrósł podatek od emisji dwutlenku węgla).
gosc_1acbc
2014-03-01 00:18
A wczoraj Ryanair mówił o braku dostępności dużych samolotów :P To już wiadomo gdzie uderzać! :)