Qantas zwalnia oraz tnie siatkę i flotę

Qantas zwalnia oraz tnie siatkę i flotę W ostatnich dniach linia Qantas ogłosiła, że planuje zwolnić nawet 5 tys. pracowników do 2017 roku, odroczyć dostawy 50 nowych samolotów, a także spowolnić rozwój linii Jetstar w Azji. Niebawem linia ogłosi także zmiany w siatce połączeń.Australijski przewoźnik podjął taką decyzję po tym jak strata za pierwsze półrocze roku obrotowego 2014 wyniosła 252 milionów dolarów...
28/02/2014 23:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
kiwas32 2014-03-23 09:57   
kiwas32 - Profil kiwas32
b737: zwykle zajmuje 6 ale czasami 7 jak jest więcej pasażerów do odprawy.
krzysiekl 2014-03-23 09:11   
krzysiekl - Profil krzysiekl
gosc_34ffd jestem ciekawy jak jest w rzeczywistości i co o sojuszu sądzi sam Qantas. Nie do końca musi być tak jak piszesz, bo w drugą stronę to też działa: ludzie mogą lecieć QA zamiast EK bo da się tak połączyć bilety (a system rezerwacji sam to często sugeruje).
usuniety 2014-03-23 03:47   
usuniety - Profil usuniety
@kiwas32: miło się czyta takie "niuanse", że "EK do warszawy przysłał 773. W rejsie powrotnym z WAW do DXB miał full miejsc zajętych. Overbooking był tak duży, że pasażerów już nie tylko przekładano do klasy biznes ale też do klasy pierwszej". A tak poza tym mam pytanie do znachorów: ile checkinów podczas odprawy na lot WAW-DXB zajmuje zazwyczaj Emirates na lotnisku WAW? Z Góry dziękuję za odpowiedz.
gosc_34ffd 2014-03-22 23:13   
gosc_34ffd - Profil gosc_34ffd
QF traci pieniadze dzieki aliansowi z EK. Po pierwsze oddali rynek miedzy Europa a Australia EK, a zatem wszelkie pieniadze z biletow ida do EK, bo paxy lataja samolotami EK. Po drugie, EK zaczal latac miedzy Australia i NZ (jest kolejnym graczem na tej trasie po QF, NZ, Virgin, JetStar), wiec wplywy poszly w dol. Alians z EK odbil sie Qantasowi czkawka i doprowadzil do pogorszenia sie sytuacji. Kolejna przyczyna strat to wzmacniajaca sie pozycja Virgin na trasach krajowych oraz TransTasman. Rozstanie z BA i sojusz z EK byl jednym z najwiekszych bledow jakie popelnilo QF w ostatnich latach. Zawdzieczaja to tez doradcom z BCG, ktorzy pracowali nad nowa strategia i zaproponowali sojusz z EK.
kiwas32 2014-03-01 12:35   
kiwas32 - Profil kiwas32
krzysiekl: wczoraj EK do warszawy przysłał 773. W rejsie powrotnym z WAW do DXB miał full miejsc zajętych. Overbooking był tak duży, że pasazerów już nie tylko przekładano do klasy biznes ale też do klasy pierwszej. Ledwo wcisnęli wszystkich chetnych. Akurat wątpie aby gro tych pasażerów stanowili członkowie programu lojalnościowego EK/QF, większość to raczej pasazerowie udający się z DXB innymi rejsami EK do Azji głównie, do australii też ale chyba mniejszość raczej.
krzysiekl 2014-03-01 11:26   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Qantas jest w sojuszu z Emirates jestem ciekawy jak w praktyce to wpływa na ich wyniki. Niewątpliwie na np takich trasach EK jak DXB-WAW można spotkać członków programu lojalnościowego Qantasa, którzy kiedyś lecieliby przez Londyn.
Przy czym sektor SYD-DXB też lecą samolotem EK (kwestia skomunikowania), z drugiej strony dotychczasowi klienci Emirates latają czasem Qantasem (i nawet sobie chwalą, sądzac po wpisach na forum EK na flyertalk). Ciekawe jak to sie w praktyce opłaca obu stronom.
gosc_e2081 2014-03-01 10:44   
gosc_e2081 - Profil gosc_e2081
wywalić prezesa Qantas , a w 2 lata sytuacja zmieni sie na wyniki finansowe z bardzo dużym plusem.
gosc_9dffb 2014-03-01 09:51   
gosc_9dffb - Profil gosc_9dffb
Coś mi się wydaję, że trasa przez Bliski Wschód zaczyna odgrywać dużą role a tym samym ktoś musi na tym stracić. Ponadto z europy tylko BA zostało, a reszta przesiada się przez Singapur ... Tak więc mamy dwie duże linie Singapore i Emirates, które obecnie są w ofensywie ... Zresztą w Qantas często są strajki i to też ludzi zniechęca ...
gosc_5e0be 2014-03-01 07:58   
gosc_5e0be - Profil gosc_5e0be
Przykre...
Ciekawe, czy nadal będą z takim uporem blokować wejście Turkish do Australii, na przykład na ich kiedyś upragnioną trasę Stambuł - Sydney.
greg0303 2014-03-01 01:59   
greg0303 - Profil greg0303
Linie Virgin Australia również przyniosły straty w drugim półroczu zeszłego roku w wysokości 83,7 miliona AUD (75 milionów USD). Mimo wzrostu ilości przewiezionych pasażerów (o 3,7%) i współczynnika wykorzystania miejsc/load factor (o 0,9% do 79,8%), koszty operacyjne znacznie wzrosły (między innymi znacząco wzrósł podatek od emisji dwutlenku węgla).
gosc_1acbc 2014-03-01 00:18   
gosc_1acbc - Profil gosc_1acbc
A wczoraj Ryanair mówił o braku dostępności dużych samolotów :P To już wiadomo gdzie uderzać! :)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy