A350-900 w obiektywie Pasazer.com

A350-900 w obiektywie Pasazer.com Podczas Singapore Airshow 2014 Airbus A350-900 (F-WZGG) zadebiutował na singapurskim niebie. Była to pierwsza impreza na świecie, na której samolot wykonał pełny pokaz dynamiczny w powietrzu.Naszym głównym partnerem była linia Lufthansa, która zamówiła 25 maszyn A350-900.Na pokazach przetestowaliśmy także sprzęt fotograficzny Nikon Polska oraz Sony Polska.A350 prezentował...
20/02/2014 15:39   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_c6759 2014-03-02 22:05   
gosc_c6759 - Profil gosc_c6759
Dodatkowe koszty w przeliczeniu na już zamówione maszyny to jakieś 0,5 mln EUR na sztukę. To mniej niż tegoroczna indeksacja cen modelu A350. Boeing bardzo mocno naciął się na B787 - niektórzy pisali, że reputacja spadła na dno. Airbus pewnie woli zapłacić więcej (i np. zwiększyć koszty lotów testowych) niż powtórzyć przypadek B787. I trudno nie przyznać mu racji. Ewentualne pozytywne opinie operatorów o A350 mogą za kilka lat postawić Boeinga pod ścianą. Natomiast, jeśli A350 zaliczy wpadkę u operatorów to za poprawę opinii i tak zapłaci dużo więcej.
greg0303 2014-02-26 15:54   
greg0303 - Profil greg0303
Podczas dzisiejszego spotkania Airbus Group w Tuluzie, dyrektor generalny producenta podał, że dodatkowe koszty programu A350 w zeszłym roku wyniosły 434 miliony Euro. Pojawiły się również drobne problemy z dostawcami części i podzespołów do tego modelu, ale wkrótce powinny być rozwiązane. Zarząd Airbusa stwierdził też, że koszty związane z wprowadzeniem do produkcji A350 XWB są o wiele wyższe niż planowano. Producent planuje też zwiększenie produkcji serii A320 do 46 sztuk miesięcznie w drugim kwartale 2016 roku.
marcowy 2014-02-26 11:33   
marcowy - Profil marcowy
a propo wynurzeń fanów Arbuza dlaczego nie podajecie porównań rynkowych dla klasy B777 :) 747-8I raczej nie ma dużej przyszłości ale w segmencie cargo A380 nawet nie wypuścilo swojego modelu oddając cały rynek Benkowi.
pullinek 2014-02-24 09:56   
pullinek - Profil pullinek
Piękny!
tomojadresik 2014-02-24 04:57   
tomojadresik - Profil tomojadresik
Ja bym zostawił górę bez podsufitki, wyjdzie taki biedronka designe :)
gosc_119a7 2014-02-22 20:37   
gosc_119a7 - Profil gosc_119a7
Jakie jest zainteresowanie 747-8 ? W wersji pasazerskiej to totalna klapa i nikt go nie chce. A te pare zamowien LH czy Korean to prawie nic. Natomiast w segmencie 737 / 320 to widac dominacje airbusa. A ze 737 jest wiecej? Przeciez produkuje sie je sto lat, a busik wypuscil swoje maszyny o wiele pozniej. Osobiscie mnie cieszy, ze skonczyla sie dominacja boeinga. Lubie samoloty obu producentow, ale cieszy mnie, ze podzelili rynek w glownych segmentach prawie 50/50 miedzy siebie.
gosc_173fd 2014-02-22 19:21   
gosc_173fd - Profil gosc_173fd
W sprawie pojedynku A320 vs B737 to w ciągu ostatnich 12 lat (2002-2013) wyprodukowano 4255 sztuk A320 oraz 3707 sztuk B737 (53:47). Przewaga niewielka, ale istnieje. Natomiast w powietrzu jest pewnie ok. 10% więcej B737 głównie dlatego, że był on wcześniej na rynku i zdobywanie rynku przez A320 po prostu musiało trwać. Dla nowych wersji NEO vs MAX na koniec roku 2013 zamówień było 2610 dla Airbus'a do 1763 dla Boeinga (60:40).
gosc_5b433 2014-02-22 18:58   
gosc_5b433 - Profil gosc_5b433
747-8F ma więcej zamówień niż pasażerski 747-8I. Osobowy ma jakieś 50 zamówień. A380 nawet jeśli pominiemy zamówienia od Arabów to i tak ma trzy razy tyle. Najciekawsze w pojedynku B737-8I va A380 jest całkowity brak zamówień dla A380 ze strony operatorów z USA. Siła Boeinga? Polityka?
gosc_490fa 2014-02-22 16:22   
gosc_490fa - Profil gosc_490fa
gosc70144 trochę za radykalne patrzenie na różnicę w produkcji samolotów. Boeing chyba jeszcze nie przegrał Jumbo, bo zainteresowanie 747-8 ciągle jest, za to A380 żyje przede wszystkim dzięki arabom. A320 i B737 toczą bój, ale nie ma przewagi po stronie A320, bo ciągle jest dużo więcej 737, niż 320, a ostatnio, po tym, jak Airbus zwiększył miesięczną produkcję 320, Boeing zwiększył produkcję 737, niestety.
gosc_ac1c3 2014-02-22 14:54   
gosc_ac1c3 - Profil gosc_ac1c3
Co za bzdura, A-350 to zadna kopia. Inna konstrukcja, jest w ksztalcie elegantszy, z latwoscia mozna odroznic 787 od maszyny Airbusa. Bedzie to moim zdaniem najpiekniejszy szerokokadlubowy dwusilnikowiec.
gosc_70144 2014-02-22 13:13   
gosc_70144 - Profil gosc_70144
Kopia?! A może jakieś uzasadnienie? Po 2001.09.11 (atak na WTC) produkcja 767 mocna spadła. Już od 2002 produkuje się więcej A330 niż B767. Boeing musiał mieć następcę dla 767 - początkowo to miał być 7E7 ostatecznie stanęło na B787 Dreamliner. Airbus chciał początkowo (2004) zrobić coś w stylu A330neo (bez zwiększania szerokości kadłuba), potem jednak za namową klientów urodziło się XWB (Xtra-Wide-Body) i A350. Dzisiaj ten samolot ma realną szansę stać się liderem rynku dwusilnikowych szerokokadłubowych samolotów pasażerskich, choć pewnie konkurent nie będzie chciał tego rynku sobie odebrać (Jumbo pasażerskie Boeing już przegrał, wąskokadłubowe A320/B737 toczą zacięty bój, aktualnie tylko lekka przewaga po stronie A320). Problemy z niezawodnością B787 tylko pomogły A350. Najciekawsza sprawa w roku 2014 to czy Airbus poprawi specyfikację wersji -1000 i -800 w celu lepszego dopasowania do potrzeb rynku.
shorty 2014-02-22 10:42   
shorty - Profil shorty
W ramach popierania ue , europejskie linie mogłyby więcej ich zamawiać , alevtobtylko moje zdanie
gosc_0fe7a 2014-02-22 08:40   
gosc_0fe7a - Profil gosc_0fe7a
Trzeba byc naprawde slepym by powiedziec, ze A-350 to kopia 787.
Airbus to zupelnie inna konstrukcja, jest smuklejszy, elegantszy i nie ma tak topornej sylwetki jak Dreamliner, ktory jest jakis nieproporcjonalny. Airbus wypuszcza jeden z najpiekniejszych samolotow dwusilnikowych jakie widzialem.
gosc_670c4 2014-02-21 22:22   
gosc_670c4 - Profil gosc_670c4
Trzeba byc na prawde slepym by stwierdzic, ze A-350 to kopia Drimka. To 2 rozne konstrukcje, A-350 nie jest zadna kopia. I na szczescie bo jest bardziej elegancki i lepiej sie prezentuje.
ord-kie 2014-02-21 20:11   
ord-kie - Profil ord-kie
Kopia 787!!
gosc_db076 2014-02-21 19:13   
gosc_db076 - Profil gosc_db076
Tez i mi od początku mojej lotniczej pasji bardziej podobały się Boeingi ale coraz bardziej przekonuję się Airbusów. A 350 ma szansę stać się największym hitem eksportowym Europy, gdyż jak już kilka osób wspomniało komponenty i inżynierowie pracujący przy tym projekcie pochodzą z całej Europy w tym również z Polski.
spotter10 2014-02-21 08:55   
spotter10 - Profil spotter10
Chyba pierwsza maszyna Airbus'a, która mi się podoba.
gosc_efb13 2014-02-20 23:13   
gosc_efb13 - Profil gosc_efb13
Często można spotkać opinię o wydłużeniu A350-800, a moim zdaniem to bez sensu. Przy 290pax to tylko 8% mniej niż podstawowa -900. Lepiej byłoby skrócić i zrobić jeszcze lżejszą. Sensowna różnica między wariantami to 15-20%, najlepiej dla -800 byłoby 264-270pax. Zamówienia dla B787 wcale nie wyróżniają większego -9: 48% dla -8 i 39% dla -9. Właśnie dopóki mówi się o A330neo to nie sprzedaje się A350-800. I pewnie poczeka na swoją kolej gdzieś do 2018.
gosc_b992e 2014-02-20 22:08   
gosc_b992e - Profil gosc_b992e
Jestem fanem Boeinga, ale ten A350 zaczyna mi się bardzo podobać z dnia na dzień.
greg0303 2014-02-20 21:01   
greg0303 - Profil greg0303
gosc_63307: Zostało jeszcze 46 zamówień na A350-800. Airbus rozmawia z odbiorcami, jest również rozważana opcja wydłużenia tego modelu, aby miał pojemność 290 pax (to dokładnie tyle samo co B787-9). W segmencie maszyn 250-330 pax Airbus może również oferować A330neo (decyzja ma być podjęta do końca tego roku).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy