Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_7abb3
2014-02-22 10:24
Wieczorny CPH-WAW to ostatni przylatujący rejsowy samolot (0:15?). Zbiera wielu ludzi z całej północnej Europy, którzy dzięki temu mogą i wszystko pozałatwiać i być na noc w domu. Korzystałem raz na trasie DUB-CPH-WAW. Swietny pomysł.
@gosc_04b2b - akurat ja na trasie ARN-KEF via OSL bagażu nie musiałem odbierać. Nie musiałem też przechodzić kontroli paszportowej (skoro byłem cały czas w strefie Schengen). Jedyne co było dotkliwe to ponowna kontrola bezpieczeństwa. A co do dbania o swoich - popatrz sobie na poziom serwisu w Locie na krajówkach... Praktycznie jak w FR czy W6.
Podobnie z bagazem bylo w ARN. Przy rejsie LHR-ARN-VXO musialem odebrac bagaz w ARN i nadac go ponownie. Co do SAS-u to na trasie LHR-CPH-POZ jest znacznie droszy ni LO czy LH
gosc_04b2b
2014-02-20 12:57
Smok!: nie rozumiem w jaki sposob SAS mialby promowac Skandynawie w przeciwienstwie do LOTu, ktory wedlug Ciebie Polski nie promuje. Sniadanie jest oferowane na lotach porannych bezplatnie, ale czesto jest to bardzo czerstwa bulka. SAS byl bardzo dobra linia 10-15 lat temu (jesli akurat nie strajkowal - dla porownania, kiedy ostatnim razem strajkowal LOT?), gdy mial swietny serwis pokladowy. Teraz juz nie ma za bardzo sie czym chwalic, wiec stawiali na punktualnosc i oglaszali najbardziej punktualna linia Europy/swiata, dopoki sie nie okazalo, ze bardziej punktualny jest LOT lub Finnair. W OSL przesiadalem sie wiele razy, dla pasazerow lecacych do Norwegii problemem jest koniecznosc odbioru bagazu i przejscia przez kontrole celna - wedlug lotniska ma na to starczyc 45 minut, co nie jest do konca realistyczne.
tomojadresik
2014-02-20 12:46
marcowy a gdzie latasz tylko do CPH ?
gosc_26b14
2014-02-20 10:59
ja latam na trasie LHR - GDN via CPH - zwykle 2-3 razy w roku. Mi bardziej zalezy na punktualnosci w przypadku przesiadek jest to dla mnie najwazniejszy czynnik. Niestety LH zawodzi tutaj i o ile ja zdaze na drugi samolot w Monachium to moj bagaz juz nie...
pomimo że latam z GDN ( SAS ma tutaj największe oferowanie w Polsce )zdarzyło mi się lecieć nimi tylko jeden raz - i tylko dlatego że był to rebooking w ramach lotu LH który nie doleciał. Ceny dla pasażera turystycznego - zawsze najdroższe.
@gosc_6e141, @gosc_a9077 - a kiedy ostatnio lecieliście SASem i na jakiej trasie? Mi się nie zdarzyło lecieć nimi z _Polski_, ale na trasach z Arlandy są naprawdę fajną linią. Zaliczyłem z nimi trasy "skandynawskie" (ARN-CPH, ARN-CDG, ARN-OSL i OSL-KEF) i powiem szczerze że było cacy, a stewy biegały wokół paxów co chwila oferując darmową kawę i herbatę. Samoloty byłe czystsze niż w LO a przesiadka w OSL była całkiem znośna. SAS ewidentnie promuje Skandynawię, oferując lepszy serwis (darmowe śniadanie rano na lotach wewnątrz Skandynawii!) i lepsze ceny. Ot, taki lokalny patriotyzm (zestawienie z mamy-w-dupie-nasz-kraj LOTu wprost poraża).
gosc_6e141
2014-02-20 09:01
SAS to najgorszy flagowy przewoznik w Europie, a juz napewno sajgorszy ze Star Alliance...nie wiem dlaczego taka nagroda..moze znowu swego nie znamy cudze chwalimy....
gosc_a9077
2014-02-19 22:12
Tez uwazam SAS za jedna z najgorszych europejskich linii flagowych. Zawsze latam Star Alliance i SASu podobnie jak LH unikam jak ognia. A kiedy tylko moge wybieram Swiss, Austrian i TAP. Dawniej rowniez latalem LOTem, poki nie zszedl na psy (np. kazac sobie placic 8 zlotych za kubek herbaty lub popluczyn ze Starbacks'a, ktore zwą kawą). SAS to platny serwis, niemile zalogi, brudne i niesprzatane samoloty oraz nieprzyjazdne przesiadkom (niezwykle dlugie spacery z gejtu do gejtu) lotnisko w CPH. To co tez odrzuca w SASie to bardzo drogie bilety porownujac z innymi liniami tradycyjnymi.
gosc_8aeac
2014-02-19 21:53
Troche mnie to dziwi, bo mam zupelnie inne doswiadczenia z SAS. Beznadziejna linia, serwis na pokladzie dziadowski, podobnie jak w LOT trzeba placic. Wole sto razy LH, ktora ostatnio na locie do Hiszpanii zaskoczyla mnie cieplym full siadaniem. W eco.
krzysiekl
2014-02-19 20:30
na czym polega jakość SAS? w czym wyższość nad np. LO? poza wieksza stabilnością tras;)
gosc_32893
2014-02-19 18:32
i tez sie zgadzam. SAS w porowaniu z LOTEm lub LH jest drozszy, ale oni glownie nastawienie sa na biznes wiec w kategorii jakosci uwazam ze zasluzyli na nagrode. W kategorii cena - juz nie.
gosc_d0531
2014-02-19 18:16
To prawda, SAS jest bardzo drogi. Ostatnio lecialem z WAW do MAN i za bilet dajacy zaledwie 125 mil zaplacilem ponad 1500 PLN. Serwis platny, obsluga niemila, kiepski i ciasny samolot (CRJ) na rejsie dolotowym z/do WAW, lotnisko w CPH niewygodne dla pasazerow tranzytowych (w przeciwienstwie do MUC, VIE, ZRH). Dodatkowo nie daja dodatkowych mil dla posiadaczy srebrnych, zlotych i czarnych kart MilesAndMore.;-(
gosc_cb236
2014-02-19 16:47
Ciekawe komentarze... SAS ktory jest bardzo droga linią, nie oferuje serwisu na krótkich trasach albo płatny na na dłuższych, ale komentarze są "po co komu serwis? jest super, rewelacja", itd, a na LOT psy wieszają choć jest o wiele tańszy ( a jest, bo latam służbowo do Skandynawii 2-3 razy w m-cu, a jednak coś daje, plus menu jest o połowę tańsze niż to w SASie.... Ciekawe.... :-)
zgadza sie. Dlatego ja mialem na mysli ze mimo braku tego serwisu (ktory jest i tak zbedny) linia jest swietna. Mnie bardziej interesuja czy linia poleci o czasie niz czy zaserwuje mi batonika. I tutaj SAS rozklada LH czy LOT na lopatki.
gosc_1ad97
2014-02-19 14:44
A po co komu bezpłatny serwis na krótkich trasach skoro i tak większość pasażerów psioczy że kawa nie smakuje albo za zimne dania itp. Do 3 godzin chyba znaczna większość z nas może się obejść bez herbaty i batonika...
mimo braku bezplatnego serwisu na krotkich trasach tez uwazam ze sa swietni. O 100 razy lepsi niz LH