gosc_8578b
2014-02-25 12:54
katowiczan; i wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było. Cargo lata na małych maszynach typu ATR, B73X, B757 itp. bo większe zabrała nam Warszafka więc ten pas w zupełności by wystarczył i dla Cargo, czarterów i tych kilku lotów rozkładowych które mamy. Budują w porcie na wyrost taka jest prawda.
gosc_b9308
2014-02-25 12:49
A czy jest sens montować ten system na starym pasie jak za pół roku będzie nowy? Czy warto ponosić koszty przenosin tego ILS-a? To chyba tylko pod publikę jest robione żeby było w mediach, że w KTW jest ILS II i że w porcie dobrze się dzieje.
gosc_e79f9
2014-02-19 22:35
To Rzeszow chyba bedzie mial pare miesiecy wczesniej przed Katowicami CAT II...
katowiczan
2014-02-19 11:41
gosc_7e9bc - nie wtedy to już tylko GA. I to właśnie dla nich będzie ten pas 3200m.
gosc_7e9bc
2014-02-19 09:34
Tylko czy cos jeszcze bedzie wtedy do KTW latac?
gosc_b791c
2014-02-19 07:27
@gosc_52c77 Naucz sie, ze wiki, to nie jest dobre zrodlo informacji. Czesto bardzo przydatne, ale nie mozna na nim w 100% polegac. Co cat I nie sa wymagane swiatla osi centralnej, jaki i przyziemienia. Swiatla o ktorych piszesz sa wymagane do cat II, ale przy cat I tez sa bardzo pomocne. Chyba RZE i WRO podczas ostatnich remontow juz je maja, LUZ odrazu mial swiatla dostosowane do cat II, podobnie jak WMI. Jeszcze KRK ma tez przystosowane swiatla do cat II. GDN nie pamietam, ale wszystko mozna sprawdzic na diagramach lotnisk w aip.
Jak masz ochotę poczytać i się czegoś dowiedzieć to proponuję:
zobacz link
gosc_52c77
2014-02-18 20:23
Czy jakiś ekspert może wytłumaczyć jakim cudem w KTW ILS CAT I umożliwia lądowanie przy 550m skoro pas 27 nie jest wyposażony ani w światła linii centralnej ani podświetlane punkty przyziemienia? A według wiki jak byk jest napisane że przy takich warunkach wymagane są te światła. Chyba że w PL są jakieś wyjatki bo mało co które lotnisko spełniło by te wymagania.
zobacz link
gosc_417e8
2014-02-18 10:16
@gosc_31327 - CAT IIIa w WAW ma być gdzieś za rok-raczej nie wyrobią się w tym a bardziej na początku-no do połowy 2015.
gosc_71622
2014-02-18 08:58
od zachodu (09) ILS CAT I
od wschodu (27) ILS CAT II
gosc_4eb1f
2014-02-18 00:26
To co jest nie halo z Krakowem,że nie będzie miał II CAT? Może pycha?
gosc_231c2
2014-02-17 22:42
gosc_afbbb; radzę dobrze przeczytać artykuł a dowiesz się kto płaci za ILS w KTW i nie wypisywać bzdur
gosc_2bbc6
2014-02-17 17:23
Nie mam oficjalnego zrodla, ale informacja pochodzi o Silesia Spotters, a oni ja maja juz bezposrednio od wladz lotniska. Po prostu dla cat II beda nowe urzadzenia, a ten stary cat I mozna przeniesc na nowy pas. Bedzie wymagal po prostu ponownej certyfikacji.
gosc_3f6ce
2014-02-17 16:46
pede (napisał dziś o 11:14
Krakowowi by się bardziej przydał.
To jak by sie przydał co czemu nie) montują???
gosc_31327
2014-02-17 16:42
A kiedy kat. III na Lotnisku Chopina?
katowiczan
2014-02-17 16:38
gosc_32791: jakieś źródło mógłbym prosić? Chętnie bym coś o tym poczytał
gosc_afbbb
2014-02-17 15:36
To niech Kraków w końcu za niego zapłaci, a nie czeka na łaskę PAŻPu.
gosc_b3877
2014-02-17 14:56
Bo tam się pracuje a nie gada :)
gosc_32791
2014-02-17 14:52
Warto tez wspomniec, ze na kierunku postawowym bedzie ILS cat II, a na pomocniczym przeniesiony zostanie stary cat I. To juz bardzo ograniczy mozliwosc przekierowan poza jakimis ekstremalnymi sytuacjami, albo bardzo gesta mgla.