Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_dcd4f
2014-12-18 00:54
Oby zwolnienia personelu serwisowego nie miały miejsca. To mogłoby odbić się na bezpieczenstwie.
gosc_74717
2014-02-19 13:10
@gosc_69bef: bo jak zarzad i kierownictwo nie bardzo sie zna na temacie (a jedynie udaje madrale) to zostalo mu tylko (czcze) gadanie pod publiczke. Oni sa mocni w gebie, ale maja dwie lewe rece. Przeciez teraz LOTem zarzadzaja ci, ktorzy wczesniej doprowadzili go na skraj bankructwa: obecny prezes byl prezesem, obecny szef produktu byl szefem biura zarzadu, obecny szef strategii doradzal z ramienia jednej z wielkich firm konsultingowych i w efekcie ich pracy/doradzania LOT stoczyl sie na dno. Nikt z nich nie ma pojecia o tej branzy.
gosc_69bef
2014-02-19 12:43
Cała konkurencja skacze po biednym Locie jak po łysej kobyle, a Zarząd opowiada głodne kawałki, że "ma plan restrukturyzacji"...
gosc_b4c1a
2014-02-19 11:21
Jakim LOT jest konkurentem, choćby na Polskim rynku dla innych przewoźników, wystarczy popatrzeć na dane ULC.
Coś ministry i zarząd LOT mieszają.
gosc_9e640
2014-02-19 03:05
Ja mam znacznie prostszy i skuteczniejszy plan restrukturyzacji: wycharterować komuś na zewnątrz cały Zarząd LOTu razem z wszystkimi krewnymi i znajomymi królika zatrudnionymi w ciągu ostatnich lat. A potem przyjąć do pracy profesjonalistów. Sukces gwarantowany a koszty znacznie niższe.
zaraz zaraz - rybko nie tak szybko
a gdzie pieniążki z prywatyzacji , albo wydzielenia kolejnych segmentów działania normalnej linii lotniczej ??
Gdzie podsumowanie prywatyzacji albo wydzielenia LOT ams , Catering , Services Eurolot - nie wnikam już dalej - może zanim się wzięło pieniążki trzeba było się zastanowić ??
A może nie było nikogo takiego akurat na pokładzie ?
A mo0że coś innego pchało władze LOT-u do ................
gosc_1b9d2
2014-02-18 04:17
juz nawet szkoda sie fatygowac i otwierac strone lotu
gosc_d8320
2014-02-17 20:33
Nie bardzo rozumiem, jak może być konkurencyjne połączenie założeń linii niskokosztowej (dopłaty za miejsce dla nóg, posiłki itp.) z jednoczesnym ograniczeniem oferty atrakcyjnych cenowo biletów. Bardzo ciekawy eksperyment. Chyba najlepiej byłoby, wypożyczyć samoloty innym operatorom...
gosc_633b1
2014-02-16 17:10
A podwyżka dla Prezesa i całego Zarządu nad którą debatuje WZA to też jest część planu "restrukturyzacji"? Przynajmniej nie ukrywają skąd mają pochodzić pieniądze na te podwyżki: ze zwolnień pracowników i sprzedaży samolotów. Taki Prezes i Rada Nadzorcza to przecież jest skarb warty każdych pieniędzy!
gosc_3d74f
2014-02-16 12:10
gosc_6e367: prezesi których banków w Polsce dostają odprawę kilkadziesiąt razy większą niż Mikosz? Czyli sto kilkadziesiąt milionów złotych jak twierdzisz? Daj przykłady. Tak czy siak, nie bulwersuje mnie fakt, że odprawa jest taka wysoka, ale proceder, że ktoś raz kasuje wysoką odprawę, potem sobie odpoczywa, potem wraca itd. Nie zdziwię się, jeśli następnym takim przypadkiem będzie prezes Muszyński z portu Lublin. Też skasował grubą odprawę, teraz sobie odpoczywa, a niezadługo wróci, bo bez niego port nie da się przecież rady rozwijać.
gosc_6e367
2014-02-16 10:23
Populistyczne gadanie o tej odprawie, wszystko pod publiczkę, byle biedny tłum zdenerwować i podburzyć. A gdyby nawet, 2 mln złotych to taka duża odprawa dla przesa linii lotniczej? Prezesi banków dostają kilkadziesiąt razy wiecej, tez z naszych kredytów i innych opłat! Poza tym 2 mln złotych przy zarobkach pewnie 50-60 tys miesięcznie kapitanów na 787 to wcale nie takie kokosy. :-)
gosc_7bd6e
2014-02-15 23:56
gosc_92b52: Mikosz znów ma w umowie gigantyczną odprawę? 2 miliony zł? Pewnie więc niezadługo odejdzie, skasuje odprawę, znów odpocznie sobie rok-dwa pisząc kolejną książkę (pewnie o tym jak jego reformy znów są blokowane), a potem znów wróci na umowę z odpowiednią odprawą - i tak w kółko.
gosc_4789e
2014-02-15 20:14
ad: gosc_b28ae
Ale sprawdzałeś długie pobyty! Przy typowo biznesowych i służbowych lotach ceny są niebotycznie wyższe, można sprawdzić:
BRU-WAW 16.03 powrót WAW-BRU 18.03 - 3217,05
Jednodniowy wypad 09.04 WAW-BRU-WAW to tylko 3955,00
Oczywiście firma zarobi bo jest monopolistą - ale wizerunek fatalny - astronomiczna cena płatny poczęstunek stary B737 (leciałem ostatnio ponad 20-letnim A320 LH który był w lepszym stanie niż niektóre z naszych E70-75 nie mówiąc już o B737).
gosc_92b52
2014-02-15 13:01
Ciekawe czemu w planie tym nie ma obniżenia odprawy dla prezesa z ponad 2 milionów (!!!) do np. 500 tyś ? Tylko zawsze muszą po kieszeni dostawać ci, którzy są najniżej.
gosc_b28ae
2014-02-15 12:44
Alez nie ma nawet nad czym dywagować, nie ma mowy żeby biznes funkcjonował normalnie mając tylko lowcosty do wyboru, nawet easyjet zmienia swoją politykę, kierując się modelem "regularnuch" linii - loty często, miejsca numerowane, zwiekszone limity bagażowe, itd. Tak więc LOT musi być ( jakkolwiek populistycznie to brzmi). A co do cen LOTu do BRU, z ciekawości sprawdziłem ceny WAW-BRU-WAW, na kayak.com, w dniach 6-11.03, 15.03-25.03, 18.03-18.04, i LOT miał ceny 785 PLN, najniższe ze wszystch innych przewoźników ( poza FR i W6, oczywoiscie, tam bilety byly po 340 i 380 PLN, bez opłat dodatkowych oczywiście). Raz tylko połączenie AF było tańsze, o 23 PLN, ale przelot trwał 7 godz, z przesiadkę w CDG. Tak więc nie wiem, skąd pisanie o tak wysokich cenach? Poza tym, jeśli jest sie monopolistą, plus samoloty są i tak pełne ( E190/B737! 3 razy dziennie) to po co obniżac ceny? Firma ma zarabiać.
gosc_cb630
2014-02-15 11:48
Przykład Maleva jest ważny. Utrzymywanie linii jest ważne dla rozwoju kraju gdyż nie wszystko da się zastąpić innymi liniami i low-coastami. Przykład - tylko LOT oferuje obecnie loty do Brukseli (aczkolwiek za absurdalnie wysoką cenę). Nikt kto służbowo musi lecieć na jeden dzień nie wybierze low-costa gdyż często nie ma tak często lotów i lotniska są dalej i słabiej skomunikowane z centrum.
Należy też jednak podkreślić brak jednoznacznej wizji rozwoju zwłaszcza że jeden właściciel - skarb państwa czyli my - ma dwie linie lotnicze które zamiast zająć dwa ściśle zdefiniowane segmenty rynku miotają się pomiędzy droższym LCC a tańszą linią biznesową i konkurują ze sobą w aburdalny sposób - np. połączenie do Mediolanu.
A co do płatnego cateringu - bilet do brukseli w dwie strony kosztuje nawet 3 tysiące w economy - przy takiej cenie uważam że płatana kawa czy herbata to po prostu skandal
gosc_7e918
2014-02-15 10:47
Troszkę zabawne jest czytanie tych wielu komentarzy nt zmian w LOT, szczególnie ze te zmiany juz ZASZŁY! To jest STARY plan i tylko "propozycje" LOTu na restrukturyzację, planowane w czerwcu ub roku! Teraz jest juz 8 m-cy pózniej, i pracownicy JUZ zostali zwolnieni/nie przedłużono im umów czasowych ( jak sie okazało niepotrzebnie, bo wlasnie LOT zatrudnił 60 nowych stewardess, które od 1.02 zaczęły latać!), samolotów juz jest tylko lekko ponad 31 ( 5 787, 6 E190, 10 170, 12 175 i 3 737), ale plan był pisany zanim pojawiły sie problemy z eurolotem wiec 170 zostaną zapewne. Liczba połączeń została juz ograniczona, zmiany w dziale sprzedaży i marketingu zostały wprowadzone, zyski okazuje się ze są ( a raczej straty o wiele mniejsze niz zakładane) więc plan o którym mowa a tyk artykule jest w pełni zrealizowany. I tyle czekać 2015 kiedy można będzie znowu ruszyć do przodu.
gosc_dcb41
2014-02-15 05:14
Kiwas - a co to za polityczne tyrady tu wygłaszasz? Ja nie wiem, czy PIS to będzie dobry wybór, ale wiem że utrzymanie tego stanu jaki trwa od 6-ciu lat to będzie najgorszy z możliwych. LOT i kraj potrzebują zmian jak nigdy od czasów komuny.
kiedyś , kiedyś
kiedyś Łódź miała największe lotnisko w Polsce , ale kmiotki z warszawki zadecydowali , że trzeba najlepiej zaorać , żeby Łokencie sie rozwijało . Teraz po tylu latach zostały nam jeszcze LOT i PPL - pokomunistyczne pozostałości - kompromitacja tzw prywatyzacji
gosc_22340
2014-02-14 23:33
gosc_81e53: jesli nie bylo chetnych zeby leciec przez kilkadziesiat minut z Lodzi do Warszawy a potem w dalsze trasy, w jaki sposob mieliby byc chetni na kilkakrotnie dluzsza jazde autobusem a potem na lot w dalsza trasa?