Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_5a03e
2014-03-18 18:59
Można jeszcze wspomnieć o podobnym projekcie Kielce-Obice. NIC jeszcze nie zbudowano, ale funkcjonująca spółeczka miejska zdążyła przejeść kilkanaście mln PLN, m.in. na miesięczną pensję prezesa nieistniejącego portu w wysokości 10000PLN.
gosc_60b54
2014-02-27 11:49
Istniejace już lotniska padają- przykład LCJ Łódż - Lublinek,gdyż to chora chęć tworzenia stołków dla kolesi .
gosc_a0335
2014-02-26 13:07
Czy to nie twardogłowy aktyw upadającej marynarki wojennej próbuje ratować swoje istnienie? A Szczurek tańczy na sznureczkach jak puppet arlekino? Zresztą podobnie jak Pablito Adamowicz na dynda na sznureczkach deweloperów?
gosc_3d2ab
2014-02-25 17:57
Lepiej byłoby gdyby uruchomiono loty pasażerskie na którymś z powojskowych lotnisk Pomorza Środkowego z trójkąta Słupsk-Koszalin-Kołobrzeg - ale tam nie mają takich ryzykantów jak w Gdyni i dlatego został im transport kolejowo-drogowy ... oby Kosakowo pozytywnie nas zaskoczyło !
Tyle, że z Babimostu (nadal) coś lata... A KE podjeła działania po tym jak wyszły na wierzch "przeboje" z lotniskami hiszpańskimi. Niestety nadal nie opracowano żadnej dyrektywy / rozporządzenia / porady / ustawy ani na szczeblu europejskim ani na szczeblu krajowym. Polski plan transportowy miał co nie co uporządkować transport publiczny w Polsce, ale większość samorządów podeszła do tego olewacko z myślą żeby odbębnić i schować do szuflady. Zresztą ministerstwo transportu jakoś większą inicjatywą też się nie wykazało. A w sumie to właśnie na szczeblu krajowym w pierwszej kolejności powinno się blokować takie bezsensowne inwestycje
Argumenty Prezydenta Miasta Gdyni dotyczące budowy lotniska są słuszne, tylko, że będą one aktualne za 15 - 20 lat, kiedy wskaźnik lotności Polaków wzrośnie dwukrotnie w stosunku do wartości obecnej. Do tego czasu trzeba będzie przez wiele lat utrzymywać nierentowne lotnisko, o ono ile w ogóle powstanie. W tej chwili każda opcja jest zła: albo zburzyć terminal, a tym samym zmarnować ponad 100 ml zł, albo dokończyć inwestycję wiedząc, że przez wiele lat trzeba będzie do niej sporo dopłacać. Działanie Komisji Europejskiej było w tym przypadku najgorszym z możliwych. Należało wstrzymać inwestycję w chwili jej rozpoczęcia. Teraz, gdy zrealizowano już 95 % budowy decyzja Komisji tylko pogarsza sprawę i generuje dodatkowe koszty. Przypuszczam, że lotnisko po długich a ciężkich cierpieniach w końcu zostanie otwarte, przyjmując jakąś dziwaczną formę prawną i w Gdyni będziemy mieli Babimost nr 2. Wszystko to brzmi jak z Mrożka lub z Gombrowicza, tylko, że my będziemy musieli zjeść tę żabę.
Redakcjo, a ja nadal nie wiem, czy terminal kosztował 20 mln zł, czy 200 mln?
Może ktoś potwierdzić te kwoty.
A pomoc publiczna 90 mln zł, jeszcze inna cyfra.
Jeszcze na temat dostępności lotniska w GDN dla Gdynian. Dla dzielnic leżących na południe od linii Chwarzno - Witomino, Redłowo, to jest jakieś 100.000 osób szybciej jest dojechać do Rębiechowa niż do Babich Dołów.
gosc_4de43
2014-02-24 08:33
gosc_d1438: 1. tak, nawołuję do zamknięcia tej inwestycji i zmarnowania 100mln złotych już teraz. Lepiej je zmarnować teraz niż dokładać przez kolejne lata. Tu nie chodzi o rok-dwa ale o brak sensu ekonomicznego przez wiele lat. 2. To oczywiste, że będzie konkurencja - Gdańsk będzie musiał obniżyć opłaty lotniskowe. Tylko co z tej konkurencji wyniknie? Koszty żadnego z lotnisk nie spadną, bo to spółki państwowe. Spadną jedynie zyski portu w Gdańsku. Zyskają pasażerowie, ale nie sądzę, że to z troski o ich kieszeń zbudowano nowe lotnisko. Spadek zysków w Gdańsku władze odbiją sobie od obywateli w inny sposób. 3. Nie rozumiem tego argumentu - mógłbyś wyrazić swoją myśl w inny sposób? 4. Przecież napisałem, że wyborcy będą rozliczać, a to Ty zabraniasz innym wyrażania opinii, bo, cytuję, "im guzik to tego". 5. Ok, teraz rozumiem sens Twojej wypowiedzi o Wenecji. Dodam, że Wenecja to nie jedyny przykład miast dotujących turystów. Tylko jeśli stawiasz Gdynię w tej samej lidze co Wenecję, to nie wiem co odpowiedzieć. Gdańsk to mały turystyczny pikuś na mapie Europy, a co dopiero Gdynia? Można by rozdawać bilety za półdarmo, ale sprawiłoby to co najwyżej, że wszyscy polscy emigranci lataliby przez Gdynię. Zabłąkany wśród nich turysta i tak objechałby Gdynię szerokim łukiem i pojechał do Gdańska lub na Hel. Zresztą wystarczy popatrzeć na mapę i zobaczyć, że Gdynia ma już swoje fajne duże lotnisko - Rębiechowo. Jeśli Gdynia potrzebuje nowego, do Gdańsk też powinien zbudować nowe małe blisko centrum - jakaż byłaby konkurencja!
gosc_16ffa
2014-02-23 23:39
Mając pod ręką sprawne, duże i nowoczesne lotnisko w Gdańsku, włodarze w Gdyni podjęli decyzję, którą bez wahania należy nazwać odważną i ryzykowną ... szkoda, że w Białymstoku takich nie ma !
gosc_a319a
2014-02-23 22:32
"Gdynianie" to prowokacja. Chciałbym mieszkać tak blisko lotniska, jak oni mają do Gdańskiego.
Miasto Gdańsk wywaliło 800mln żeby obejrzeć 4 ojromeczyki a robi Gdyni wyrzuty za 100mln na lotnisko. Przyganiał kocioł garnkowi.
Tak się kończy euforia EURO 2012. Początkowo miało być tylko małe rozszerzenie istniejącego lotniska dla potrzeb GA, potem na fali bezmyślnej euforii związanej z EURO ktoś wymyślił czartery, bajery, śliczny terminal i poszło. A teraz nikt nie wie, jak zjeść tę żabę.
gosc_399aa
2014-02-23 09:04
Londyn ( co prawda to nie Trójmiasto ) ma Luton, Gatwick,że nie wspomnę o Heathrow. Dają radę. Gdynia nigdy nie będzie konkurencyjna dla Rębiechowa. Podział kompetencji ( pasażer, cargo, małe samoloty - Gdynia) cała reszta Gdańsk, pozwoli na rozwój miast. Na Uniwerku Gdańskim jest taka nauka jak Transport i Logistyka. Nie trzeba być magistrem, aby zrozumieć, że taka opcja jest wręcz konieczna.
gosc_2bc36
2014-02-23 00:52
Co za strach i ujadanie Gdańszczan.
Strach ma wielkie oczy.Pytam się,gdzie na świecie można wybudować lotnisko za 30 mil dolarów ,no gdzie.Konkuręcja jest jak najbardziej wskazana,może wtedy pojawiły by się kropelki potu na tym łysym łbie Adamowicza.My gdynianie chcemy lotniska w Gdyni. Oczywiście Ryan będzie latał od nas, to jest załatwione, jak myślicie dlaczego ma barwy żółto-niebieskie , bo prezes jest kibicem Arki Gdynia !!!A poważnie lotnisko sobie teraz zbankrutuje po czm kupi je Air Berlin ,który chce uruchomić bazę na Europę wschodnią i Gdańsk się będzie mógł wyfakować.
Potencjał 5 ml CZEGO ? Wiesz chłopie ile można zrobić za 90 mln PLN dobrego dla miasta... przedszkola, szkoły, drogi, parkingi... a za 300 mln?
Lotnisko w GDN Gdynia ma zaraz pod nosem i to w zupełności wystarczy.
Wszystkie argumenty ekonomiczne i zdroworozsądkowe myślenie mówi że lotnisko w Gdyni to jakiś przekręt.
ludzie - jaki tu problem.Podobno lotnisko opłaca się przy 1 mln pax , a tutaj mamy potencjał 5 mln , cargo , port - tylko pozazdrościć i gratulacje dla Gdyni za wytrwałość
gosc_7235c
2014-02-22 19:51
Rozumiem, że Gdynia te 300 mln ma albo mieć będzie i nie ma żadnych pilniejszych potrzeb? Może Szczurek zrobi referendum:czy chcecie dołożyć do lotniska jeszcze 300 mln i z czego te pieniądze zabrać.
gosc_bfc42
2014-02-22 19:19
@gosc_52db3: skąd założenie, że będzie nierentowne? Już teraz jest do podziału 2.8mln pasażerów na 2 lotniska a taki Wrocław ma 1mln i ani myśli się zamykać. Żyj i daj żyć innym, monopole to relikt.