Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Wiadać, jak łatwo jest szastać publicznymi pieniędzmi. Szykuje sie wspaniały okręg - Modlin, Okęcie, Radom, Kielce, Lublin, Katowice, Kraków. Czemu lokalni politycy chcą zaspokajać swoje chore ambicje, czemu nie można zatrzymac ich bezsensownych działań, czemu są tacy, którzy wierzą w bzdury typu "Będziemy wielkim województwem kiedy będziemy mieli lotnisko! To nic, że w promieniu 100 km działa ich już kilka i większość rujnuje budzety właścicieli, my jak postawimy swoje, to takie Różowe Landryny, Frajany i BumBum Senegale będą sie pchać, właściwie to już trzeba będzie budować drugi pas, Heathrow przy nas wymięknie". A potem szara rzeczywistość jak w Hiszpanii - psy czterema szczekają, dług każdego dnia przyrasta szybciej niż w rządowym budżecie, a jedyna nadzieja na ruch będzie taka, że może chłopaki z TopGear zechcą potestować samochody.
gosc_40c21
2014-01-22 15:16
to juz jakas paranoja. Polowa obecnych lotnisk min. Lodz, Bydgosz czy Zielona Gora ma wielkie problemy. Ludzie z pewnoscia by sie znalezli ale wszystko zalezy przeciez od linii lotniczych a tu rozowo nie jest. Np. taki Lublin nadzieje byly duze a jest jak jest. Przedstawiciele linii lotniczych na pewno w tej chwili az piszcza z zachwytu nad Kielcami i mysla jaki to zarobia majatek. Radze zdjac rozowe okulary i wydac pieniadze na rzeczy ktore sa naprawde potrzebne. No ale skoro w Radomiu jest lotnisko to co Kielce maja byc gorsze ????? Jaja
gosc_5e1a0
2014-01-22 12:50
Wiadomo już na co marnotrawione jest janosikowe.
gosc_e64cb
2014-01-22 09:44
Władze Kielc bardzo dobrze wybrały lojalizację lotniska. Obice są blisko S7 i lini kolejowej. I co najważniejsze sporo na południe od miasta. Odległość 100km od Krakowa daje szansę by to lotnisko, jeszcze nie dziś, ale za 10 lat stało się portem tanich linii lotniczych, czymś w rodzaju Modlina dla KRK.
gosc_9b4e1
2014-01-21 18:12
Jedni i drudzy mają tu rację...
FR lata w Modlinie zgodnie z oficjalnym cennikiem zgłoszonym do ULC, bo inaczej się nie da. Ale umowa między FR/WMI to nie tylko opłaty za pasażerów czy lądowania ale też inne kwestie, które są poufne, a mogą skutkować tym, że per saldo koszt pasażera na tym lotnisku jest niższy niż ten wynikający z cennika. Polecam temat opłat marketingowych dla Wizza na poszczególnych lotniskach, to może sprawa będzie jaśniejsza...
gosc_9f451
2014-01-21 17:21
@serengeti OK, koncze przkonywanie, bo widze, ze nie dotrze. Po dokladnych wynikach finansowych sam zobaczysz. To nie sa tajne dane i na pewno pasazer com dokladnie sprawdzi ile to WMI mialo przychodu od linii lotniczych, bo o zyskach na razie nie ma co mowi ze wzgledu na te remonty, itp..
serengeti
2014-01-21 17:06
Jak ktos mowi ze FR nie lata wg oficjalnego cennika, to niech powie wg jakiego lata. Ale z tego co tu widze, to nikt z tych co kwestionuja oficjalny cennik, nie jest w stanie powiedziec jaki jest ten prawdziwy.
gosc_769b4
2014-01-21 17:06
No wlasnie jak juz zmieniamy temat, to moze warto posumowac statystyki POZ, bo o dziwo sa wszystkie za 2013;)
Grudzien -3,89% 76060pax
zobacz link
jaszunski
2014-01-21 16:53
A tutaj akurat się zgadzam, może po prostu jeśli chodzi o Kielce, nie ma czego pisać? :)
gosc_dc131
2014-01-21 16:48
@jaszunski Na pewno placili 40 zl ;)...szczegolnie przy wejsciu i wszystkich nowych trasach. Po prostu codow nie ma. Przy tej ilosci polaczen kilka zl to gora za pasazera(
piotrek737
2014-01-21 16:47
Ano ma dużo do rzeczy, ale to wątek o Kielcach a nie o WMI i FR ;)
jaszunski
2014-01-21 16:42
piotrek737 Ale co to ma do rzeczy? Wszyscy wiemy, że FR dba o włąsny interes. Tyle tylko, że te 18 zeta w WMI to i tak najniższe stawki w Polsce. Alternatywą jest dla FR latanie z Okęcia za 60. No to co może robić linia dla której liczy się rachunek ekonomiczny? WMI ma szczęście, że jego interes pokrywa się z interesem FR.
piotrek737
2014-01-21 16:38
jaszunski: To nie są opinie zgorzkniałych fachowców tylko ludzi, którzy obserwują branżę. Wprowadzili podatek w Maroku, to Ryan tnie 30 tras i nie ma zmiłuj. Latali kiedyś na FUE, to lotnisko powiedziało, że dość latania poniżej kosztów i FR się na 2 lata wyniosło. Przykładów takiego działania MOL'a można w Europie mnożyć :)
jaszunski
2014-01-21 16:38
gosc_cae19 To Ty bądź poważny. Znasz coś więcej, niż oficjalny cennik? Bo jak nie, to wszystko co mówisz, to tylko bicie piany. Przecież ten cennik jest ewidentnie robiony pod takiego giganta, jak FR. Stawka podstawowa w WMI to 40 zeta, a już w tej chwili płacą 18. Wraz ze zwiększaniem ruchu, będzie maleć jeszcze bardziej. Kto jest w stanie wygenerować ruch na poziomie 2 mln pax? Tylko FR. WMI i tak poszło FR na rękę, bo przed zamknięciem lotniska płacili 40 zeta. Pozycja negocjacyjna WMi spadła i efekt taki a nie inny. Co i tak nie zmienia faktu, że FR dla WMI to kura znosząca złote jajka. I vice versa oczywiście.
jaszunski
2014-01-21 16:25
gosc_72032 Zgadzam się w zupełności. Stabilność tradycyjnych linii to kolejny mit. W dzisiejszych czasach liczą się wyniki finansowe, a kiedy one się nie zgadzają, to linia wychodzi z danego lotniska. I nie ma żadnego znaczenia, czy jest to linia tradycyjna czy niskokosztowa. A już na pewno nie ma znaczenia to w takim zaścianku lotniczym jak Polska. Umówmy się, połączenie nierentowne można utrzymywać co najwyżej ze względów prestiżowych. A polskie lotniska prestiżowe nie są. Liczy się tylko czysty rachunek ekonomiczny.
gosc_cae19
2014-01-21 16:22
jaszunski znasz warunki umowy Ryanair-a z WMI? Moze myslisz, ze ta 10 letnia umowa jest za latanie wg cennika? Badzmy powazni...
jaszunski
2014-01-21 16:17
piotrek737, bez przesady, 18 zeta za pax to i tak mało, na Okęciu za pax FR musiałby płacić 60 zeta, tak jak Wizz aktualnie. Jest różnica? W skali roku ponad 60 mln mniej :) Co do biletów, no bez przesady, za 20 zeta zdarzają się bardzo rzadko, za to są za 50, 100, 200 itd. Śmieszą mnie opinie zgorzkniałych fachowców, że FR płaci mniej. Pod stołem to robią?
gosc_96b26
2014-01-21 16:13
@jaszunski Radze mniej wierzyc w to co jest przekazywane przez PR WMI. Nikt tutaj nie ma wgladu do 10 letniej umowy FR-WMI. Na prawde jestes tak naiwny i wiezysz, ze placa to co jest w cenniku;)...
@piotrek737 Te 9-10 zl trzeba zdecydowanie podzielic na 2, a dla nowych tras to nawet na 4 ;)
gosc_72032
2014-01-21 15:36
Kolega z POZ wspominal o stabilnosci tradycyjnych linii lotniczych, a z Ławicy nie operują już takie linie jak m.in. British Airways, CSA, Aer Lingus...
piotrek737
2014-01-21 15:24
Z kontekstu wypowiedzi jednego gościa poniżej można było to wysnuć. Znając Ryana, to ciężko uwierzyć, że aż 18 zł jest za paxa ;) Skoro czasem bilet są po 19-20zł, to co MOL by woził za darmo? Z tego co szeroko komentuje się ten temat w branży, to niektórzy mówią, że to 9-10zł max. Ale zobaczymy ;) Co do porównywania POZ z WMI, to nie będę się wypowiadał bo nie mam sprawozdań finansowych spółek żeby zerknąć i coś na ten temat więcej powiedzieć ;)