greg0303
2014-01-16 16:01
Prowadzący śledztwo analizują obecnie zdjęcia rentgenowskie akumulatora, opuszczającego linię produkcyjną, szukując ewentualnych wad fabrycznych.
gosc_9e848
2014-01-15 16:13
greg0303, musieli go zdjąć z siatki, bateria wymaga wymiany. Może tym razem, mając tylko częściowo uszkodzoną baterię, a nie kompletnie baterię jak rok wcześniej, wreszcie dojdą, co jest przyczyną ich uszkodzenia.
greg0303
2014-01-15 15:54
gosc_c6bd0: Masz rację. Wyciek cieczy nastąpił w jednej z ośmiu komór akumulatora, który jest zamkniety w szczelnym pudełku stalowym. Gdy wzrosło ciśnienie wewnątrz tej komory, otworzył się zawór bezpieczeństwa i nastąpiła wentylacja oparów na zewnątrz. Nie nastąpiło uszkodzenie żadnych innych elementów Dreamlinera JAL, ale pozostaje on wyłączony z siatki połączeń. Japońskie linie ANA stwierdziły, że ich flota B787 operuje bez żadnych problemów, a United Airlines dokonają przeglądów akumulatorów swoich maszyn. Linie Air India monitorują sytuację w Japonii i czekają na wyniki dochodzenia.
gosc_c6bd0
2014-01-15 11:01
Ale w tym właśnie przypadku się potwierdziło, że zaprojektowane zabezpieczenie baterii zadziałało jak trzeba. Zadziałała izolacja pomiędzy komorami i stopiła się wyłącznie jedna komora (a nie jak poprzednio wszystkie 8), a dym został wyprowadzony kanałem wentylacyjnym na zewnątrz samolotu. Nie wiem, z czego w ogóle robić aferę, to w zasadzie pozytywna wiadomość.
piotrek737
2014-01-15 10:40
Dlatego wydłużone 787-9 i 787-10 wyglądają lepiej ;) Co do artykułu, to nie każda awaria... Mnie osobiście jako redaktora nie interesuje przepalona kontrolka w B787 czy zawieszenie się komputera pokładowego. Tutaj jak bumerang powraca brnięcie Benka w te baterie. Ok, zrobili jakieś zabezpieczenie itp. ale to jak widać może nie wystarczyć kiedyś, szczególnie przy rejsach ETOPS. Airbus wrócił w A350 do starych baterii. Naprawdę te kilkadziesiąt kg nie zrobi już wielkiej różnicy.
gosc_23173
2014-01-15 10:21
Sorry, nie na temat, ale na tym zdjeciu widac, jak paskudnie brzydki jest ten caly 787, buldoczy nos i krotkie grube cielsko. A co do artykulu to wiadomo, ze kazda awaria bedzie teraz naglasniana. a w rzeczywistosci ile psuje sie codziennie samolotow innych typow i nikt o tym w ogole nie pisze.
A baterie litowo-jonowe do dreamlinera są produkowane podobno w Japonii.
gosc_13b57
2014-01-15 07:44
Ciekawe czy taki akumulator z zabezpieczeniami nadal jest lżejszy niż nicad.
gosc_361f4
2014-01-14 22:26
Niezle. Teraz znowu moga byc probelmy. Chyba nie potrafia dopracowac tych akumulatorow.
greg0303
2014-01-14 21:44
Niedobrze. Na szczęście samolot był na płycie lotniska bez pasażerów. Oby to był tylko pojedyńczy przypadek.