Kolejne kłopoty Boeinga 787 linii JAL

Kolejne kłopoty Boeinga 787 linii JAL Linie Japan Airlines potwierdziły, że w jednym z akumulatorów Boeinga 787 pojawił się dym. Dreamliner, którego akumulator litowo-jonowy uległ awarii, przechodził przegląd techniczny na lotnisku Tokio-Narita. Zdarzenie miało miejsce 14 stycznie o godzinie 16:15 czasu lokalnego i zostało wykryte przez mechanika japońskiego przewoźnika, który sprawdzał systemy w kokpicie...
14/01/2014 20:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-01-16 16:01   
greg0303 - Profil greg0303
Prowadzący śledztwo analizują obecnie zdjęcia rentgenowskie akumulatora, opuszczającego linię produkcyjną, szukując ewentualnych wad fabrycznych.
gosc_9e848 2014-01-15 16:13   
gosc_9e848 - Profil gosc_9e848
greg0303, musieli go zdjąć z siatki, bateria wymaga wymiany. Może tym razem, mając tylko częściowo uszkodzoną baterię, a nie kompletnie baterię jak rok wcześniej, wreszcie dojdą, co jest przyczyną ich uszkodzenia.
greg0303 2014-01-15 15:54   
greg0303 - Profil greg0303
gosc_c6bd0: Masz rację. Wyciek cieczy nastąpił w jednej z ośmiu komór akumulatora, który jest zamkniety w szczelnym pudełku stalowym. Gdy wzrosło ciśnienie wewnątrz tej komory, otworzył się zawór bezpieczeństwa i nastąpiła wentylacja oparów na zewnątrz. Nie nastąpiło uszkodzenie żadnych innych elementów Dreamlinera JAL, ale pozostaje on wyłączony z siatki połączeń. Japońskie linie ANA stwierdziły, że ich flota B787 operuje bez żadnych problemów, a United Airlines dokonają przeglądów akumulatorów swoich maszyn. Linie Air India monitorują sytuację w Japonii i czekają na wyniki dochodzenia.
gosc_c6bd0 2014-01-15 11:01   
gosc_c6bd0 - Profil gosc_c6bd0
Ale w tym właśnie przypadku się potwierdziło, że zaprojektowane zabezpieczenie baterii zadziałało jak trzeba. Zadziałała izolacja pomiędzy komorami i stopiła się wyłącznie jedna komora (a nie jak poprzednio wszystkie 8), a dym został wyprowadzony kanałem wentylacyjnym na zewnątrz samolotu. Nie wiem, z czego w ogóle robić aferę, to w zasadzie pozytywna wiadomość.
piotrek737 2014-01-15 10:40   
piotrek737 - Profil piotrek737
Dlatego wydłużone 787-9 i 787-10 wyglądają lepiej ;) Co do artykułu, to nie każda awaria... Mnie osobiście jako redaktora nie interesuje przepalona kontrolka w B787 czy zawieszenie się komputera pokładowego. Tutaj jak bumerang powraca brnięcie Benka w te baterie. Ok, zrobili jakieś zabezpieczenie itp. ale to jak widać może nie wystarczyć kiedyś, szczególnie przy rejsach ETOPS. Airbus wrócił w A350 do starych baterii. Naprawdę te kilkadziesiąt kg nie zrobi już wielkiej różnicy.
gosc_23173 2014-01-15 10:21   
gosc_23173 - Profil gosc_23173
Sorry, nie na temat, ale na tym zdjeciu widac, jak paskudnie brzydki jest ten caly 787, buldoczy nos i krotkie grube cielsko. A co do artykulu to wiadomo, ze kazda awaria bedzie teraz naglasniana. a w rzeczywistosci ile psuje sie codziennie samolotow innych typow i nikt o tym w ogole nie pisze.
marekd 2014-01-15 08:18   
marekd - Profil marekd
A baterie litowo-jonowe do dreamlinera są produkowane podobno w Japonii.
gosc_13b57 2014-01-15 07:44   
gosc_13b57 - Profil gosc_13b57
Ciekawe czy taki akumulator z zabezpieczeniami nadal jest lżejszy niż nicad.
gosc_361f4 2014-01-14 22:26   
gosc_361f4 - Profil gosc_361f4
Niezle. Teraz znowu moga byc probelmy. Chyba nie potrafia dopracowac tych akumulatorow.
greg0303 2014-01-14 21:44   
greg0303 - Profil greg0303
Niedobrze. Na szczęście samolot był na płycie lotniska bez pasażerów. Oby to był tylko pojedyńczy przypadek.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy