Nowe sklepy i bary na lotnisku Chopina

Nowe sklepy i bary na lotnisku Chopina Dziesięć nowych restauracji i barów oraz 15 nowych sklepów zostanie uruchomionych za rok w modernizowanej części Terminala A na Lotnisku Chopina w Warszawie. Ich operatorem będzie firma HDS Polska, która chce wprowadzić na lotnisko kilka znanych marek. Porty Lotnicze zakończyły właśnie postępowania na wybór operatorów powierzchni handlowych i gastronomicznych w...
14/01/2014 19:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_b2943 2014-01-22 15:20   
gosc_b2943 - Profil gosc_b2943
Kawa, herbata - 50 zl, kanapka - (czytaj troszke chleba tostowego) - ponad 20. Dziwie sie ze ktos tam cokolwiek kupuje (jedzenie). Inne rzeczy na jako takim poziomie ale zywnosc to juz wiecej niz przesada.
krzysiekl 2014-01-17 12:30   
krzysiekl - Profil krzysiekl
donbas, przeciwnie, to sa bardzo zasadne pytania.
Akurat bar mleczny były świetną formą promocji (tylko trzeba go zrobić porządnie tzn na poziomie i z rozsądnymi cenami), reklamowac jako tradycyjne polskie miejskie gdzie można zjeść znane z takich miejsc specjały: pierogi zapić mlekiem itp. za granicą to znane z Polski rzeczy :>
gosc_0eeee 2014-01-17 11:57   
gosc_0eeee - Profil gosc_0eeee
donbas: możesz wyjaśnić swój komentarz? Czytam kolejny raz i nie rozumiem.
donbas 2014-01-17 11:38   
donbas - Profil donbas
A bar mleczny ?
Czy będzie bar mleczny ?

[trzeba być poważnie zaburzonym i mieć okrutne kompleksy żeby analizować co można kupić w tzw. strefie, która jest rzeczywistością podstawioną w rzeczywistości podstawionej.
mietek 2014-01-17 11:13   
mietek - Profil mietek
Keraniss jest zdecydowanie najtańszy ale jak wspomniał piterius niestety tylko poza schengen. Dobrze, że będzie Maś, bo to da niezdrową aczkolwiek smaczną alternatywnę dla jajecznicy za 30 zł:)
piterius 2014-01-17 09:46   
piterius - Profil piterius
Skoro operatorem wszystkich jest HDS - to wiadomo, że z nimi wszyscy muszą podpisać umowę. No tak czy inaczej wszystko już przyklepane. Dziwi tylko dlaczego operator musi być jeden? Oczywiście wyłoniony w przetargu, w którego klarowność nie śmiem wątpić .... Keranis się ostał, owszem i ceny o niebo lepsze, ale to szansa dla tych co odprawiają się w non schengen tylko - więc nie zagraża :D
gosc_69ce9 2014-01-16 23:23   
gosc_69ce9 - Profil gosc_69ce9
gosc_cae08: chyba masz na myśli, że nie wszystko będzie HDS a nie że wszystko jest HDS? Jakoś nie kojarzę sklepu o nazwie Victoria w obecnym terminalu, ale mogę się mylić. A jeśli chodzi o nowe obiekty, to oczywiste, że McDonald's czy Victoria's Secret na przykład do HDS nie należy. Pisałem zresztą wcześniej o obecnym monopolu HDS, teraz parę sklepów spoza HDS dojdzie (choć nie wiem czy one wszystkie nie podpisują umowy z HDS przypadkiem - z artykułu to jasno nie wynika)
gosc_cae08 2014-01-16 20:42   
gosc_cae08 - Profil gosc_cae08
Nie wszystko jest HDS bo sklepy Victoria
gosc_3036b 2014-01-16 14:43   
gosc_3036b - Profil gosc_3036b
Widzę, że tutejszy portal bojkotuje podsumowanie roku w Balicach. Chłopcy się obrazili czy jak? Komentarz moderatora: Przecież podsumowanie statystyk już dawno jest online. Polecamy uważne czytanie portalu :)))) Link poniżej.
zobacz link
gosc_d379c 2014-01-16 13:55   
gosc_d379c - Profil gosc_d379c
sauvi: zgaduję, że pewnie był wymóg w przetargu, by jedna firma zaoferowała wszystkie możliwe typy barów, restauracji, sklepów i usług... W związku z tym zwycięzca mógł być tylko jeden. To tylko moje gdybania, więc mogę się mylić.
sauvi 2014-01-16 13:50   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_7bbb8: Ladne kwiatki ! Czy na lokale na Okeciu byl przetarg, czy znow ktos dostal dole od HDS ?
gosc_48ecc 2014-01-16 13:48   
gosc_48ecc - Profil gosc_48ecc
..kontynuując moją wypowiedź dodam jeszcze parę obiektów należących do jednej grupy: Business Shark, InMedio, Aelia, 1Minute. Trudno znaleźć cokolwiek na Okęciu, co do tej jednej firmy nie należy. Chyba tylko Keraniss Duty-Free naleźący do fundacji Nissenbaumów oraz (zgaduję) jakiś kantor albo "Cepelia' co najwyżej nie. Reszta jest w rękach HDS Polska vel Lagardere. Opisywane w artykule zmiany konkurencji zbyt dużo nie wniosą niestety - a umowa będzie obowiązywać 10 lat!!!
gosc_7bbb8 2014-01-16 13:41   
gosc_7bbb8 - Profil gosc_7bbb8
piterius: to nie jest monopol na duty-free, to jest monopol na prawie wszystkie sklepy, bary i usługi: Relay, Empik Cafe, Discover, Virgin i wiele innych na Okęciu- wszystkie należą do jednej grupy (HDS Polska vel Lagardere - wystarczy wejść na ich stronę internetową) - nic dziwnego, że przy takim monopolu ceny na Okęciu są takie jakie są.
sauvi 2014-01-16 13:00   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_944c1: a to by juz bylo niezle. Czy moglbys podac zrodlo tych danych ?
gosc_944c1 2014-01-16 11:47   
gosc_944c1 - Profil gosc_944c1
Na Lotnisku Chopina pasażerowie transferowi stanowią około 20 proc. całego ruchu (w 2012 r. blisko 2 mln przy 9,5 mln łącznie)
piterius 2014-01-16 11:13   
piterius - Profil piterius
W kwestii DUTY FREE - tak, jak się spodziewałem - potwierdzili monopol Aelii - zdecydowanie przeciwko pasazerom! Tylko konkurencja jest w stanie uzdrowić ceny, a jak wszyscy wiemy wygryzienie Baltony podniosło ceny a Aelia do niebotycznych wartości. Dla przykladu alkohole można bez problemu normalnie w sklepie nabyć o 20% taniej niz tam cena duty free. Śmiechu warte, że ktoś tam jeszcze kupuje. Przykład? W Air kiosk LO 1L Finlandii: 34 pln, w Aelii duty free: 70 pln.... bez komentarza
gosc_7d4b1 2014-01-15 19:46   
gosc_7d4b1 - Profil gosc_7d4b1
Wydawało mi się, że przebudowa terminala może przyciągnąć nowe long-haule, ponieważ niedawno weszły QR i EK i było dużo pogłosek, że przy tak dobrych statystykach inne linie zaczęły rozważać loty do WAW (ale to tylko plotki więc nie wiem, na ile są one prawdziwe). Poza tym Singapore ogłosił, że jak otworzy z WAW rejsy, to najwcześniej w 2015 roku- a wtedy otwierają starą część terminala po przebudowie (skoro jest teraz scisk, to wydawało mi się, że dlatego teraz nawet nie myślą o tym połączeniu).
gosc_9b0a6 2014-01-15 16:57   
gosc_9b0a6 - Profil gosc_9b0a6
sauvi: te 10% (podane w latajznami) to niedużo, ale trzeba pamiętać, że nie jest to procent pasażerów LOT-u, tylko całości ruchu w WAW. Z MUC nie ma co porównywać, bo efekt skali dużego hubu zwiększa stosunkową ilość pasażerów transferowych; w małych i średnich hubach ten procent musi być niższy. Szczególnie w polskich warunkach, czyli dominacji ruchu emigranckiego korzystającego z najtańszych przewoźników P2P.
gosc_975fd 2014-01-15 16:36   
gosc_975fd - Profil gosc_975fd
gosc_1acf1: otwarcie terminala nie będzie miało ŻADNEGO wpływu na to, czy wejdą nowi przewoźnicy czy nie. Jest dla nich wystarczająco miejsca nawet w obecnym terminalu. Byli tu tacy, którzy wieścili, że Emirates i Qatar się nie zmieszczą, ale jakoś się zmieścili, nawet w szczycie sezonu i przy obecności Ryanaira którego już nie ma. Podobnie było z terminalami we Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku czy bóg wie gdzie jeszcze, których mieszkańcy marzyli, że po otwarciu nowych terminali nagle pojawią się nowi przewoźnicy. Bzdura, nic się gwałtownie nie zmieniło, duże wzrosty były tylko w okresie wzmożonej emigracji po otwarciu rynków pracy UE. Każdy port bardzo chętnie pozbyłby się darmozjadów typu Ryanair czy Wizzair, gdyby tylko chcieli ich zastąpić poważniejsi przewoźnicy.
sauvi 2014-01-15 16:04   
sauvi - Profil sauvi
@arahja: 10%, to naprawde nie jest duzo. Ciekawe, w jakiej mierze nowa strategia Pana Mikosza pozwoli zwiekszyc ten procent. Przykladowo MUC podaje 39% pasazerow transferowych, GVA gdzie praktycznie nie ma transferow, 4%.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy