Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
A co było nie tak w SFE? Ja tam byłem i nic złego nie można powiedzieć.
gosc_1fc27
2014-01-13 10:12
@bagi: Jakże mnie to cieszy, że ktoś w końcu w sposób obiektywny zaczął patrzeć na lotniska i je oceniać pod względem jakości. Byłem na wielu lotniskach, które są daleko w tyle za polskimi lotniskami i to nie tylko WAW ale rownież niektórymi regionalnymi. Oto lotniska na których bylem w ciagu ostatnich 5 lat i wypadły bardzo słabo: San Francisco, Buenos Aires, Valencia etc. Z moich obserwacji wynika, że Polska pod kątem lotnisk nie wypada tak le jak to się niektórym wydaje. Pozdrawiam wszystkich obiektywnych.
jak fuszera tam poszła to - teoretycznie - wiadomo. Port tak naprawdę jest gotowy, tyle że nie jest w stanie przejść odbiorów przeciwpożarowych. System nie dość że został wadliwie zaprojektowany, to dodatkowo źle wykonano to co było zaprojektowane. Nowoczesne systemy p-poz są nieodłącznie powiązane z strukturą budynku: strefy oddymiania, napowietrzania, drogi ewakuacji, sygnalizaci p-poż - to wszystko musi być w nowoczesnych budynkach przewidziane już na etapie projektowania. Dlatego pewnie go zaorają - a przynajmniej wyprują wszystko do gołego betonu.
Dzieki 3x AB TXL-KRK dla mnie to teraz najatrakcyjniesze polaczenia z Londynu do KRK, Cena przystepna i czas przelotu ok. Lotnisko TXL - tragedia!!!
spotter10
2014-01-13 08:25
W tym roku po raz pierwszy przysłużyłem się do liczby odprawionych pax w TXL - lecąc via z GDN Airberlin. Port jest masakryczny. Ale coś czuję, że nie zostanie tak szybko zamknięty - możliwe, że zacznie pełnić rolę taką, jak obecnie SXF. Ponieważ standard jest niski, może być świetną bazą dla przewoźników nisko kosztowych oferując niższe stawki niż BBI, do którego przeniosą się tradycyjni. Zwłaszcza AB, który obecnie jest mocno ograniczony i nie może dalej się rozwijać. Trzymam kciuki, aby BBI uruchomili możliwie jak najszybciej.
gosc_921f4
2014-01-11 23:45
Pisze prosto z Berlina i tu tabia z cala powaga, ze BER bedzie w tym roku otwarty. Niedlugo zaczny sie ponownie symulacje z udzialem tysiecy statystow. Jedno jest pewne - jednoczesne zamkniecie TXL nie wchodzi w rachube. Wlasnie pompuje sie tam kilkadziesiat mln
gosc_be5f9
2014-01-11 17:52
Kilka dni temu pasazer.com podawal link do artykulu, gdzie podawano, ze lotnisko BBI nie zostanie wcale otwarte, nawet na tych kilka lotow dziennie... Prosze sie zdecydowac. Komentarz moderatora: To był przegląd prasy, a nie nasz autorski artykuł ;)
gosc_72314
2014-01-11 16:48
piotrek737 - pisalem pierwszy post i zgadzam sie w 100 % do Twojego komentarza.
piotrek737
2014-01-11 16:23
gosc_863cd: Już takie info było u nas na portalu jakoś w wakacje planowali częściowo otworzyć w listopadzie nic nie wyszło. Teraz to samo "According to Tagesspiegel, the CEO of Berlin new (so far) ill-fated airport has announced that he intends to open the North Pier for a limited number of flights from 1 July." Nie wiem czy taniej nie byłoby rozwalić ten terminal i postawić na nowo i to piszę całkiem serio. Bo robienie przeróbek w konstrukcji sporo kosztuje, a nie wiadomo jaka fuszera tam poszła. Poza tym trzeba wszystkie nowe budynki utrzymać, do tego koszty utrzymania starych SXF i TXL coraz większe bo non stop trzeba inwestować w starą infrastrukturę, która jest wysłużona... Przecież 5 lat opóźnienia to postawiłby na nowo obok drugi taki terminal :D
Niemcy wydali już na lotnisko w Berlinie prawie 5 mld euro czyli 20 mld złotych. To więcej niż na wszystkie lotniska w Polsce wydano od drugiej wojny światowej. To wiadomość dla tych którzy żałują w sumie kilkaset milionów na nasze nowe porty regionalne.
gosc_863cd
2014-01-11 16:02
Niezle. Wiecej niz cala Polska razem wzieta. ;-) A tak juz bez zartow to wczoraj w Der Tagesspiegel byl artykul, ze otwarcie BER nastapi jeszcze w tym roku. Totalne zaskoczenie. Pozyjemy zobaczymy. Faktem jest, ze zamkniecie Tegel stoi pod znakiem zapytania skoro BER na otwarciu bedzie mial granice przepustowosci.