greg0303
2014-01-09 17:04
Linie Iran Air właśnie wycofały ze swojej floty najstarszy pasażerski B747-100 po .... 35 latach służby. Boeing 747-186B o rejestracji EP-IAM został dostarczony do przewożnika 2 sierpnia 1979 roku:
zobacz link
gosc_9e69e
2014-01-08 19:01
b737800max: Jak w 777 wysiądzie w trakcie lotu jeden z dwóch silników to można kontynuować lot na jednym silniku (ETOPS 180).
greg0303
2014-01-08 18:46
Obecnie zmontowane są następujące B747-8i: GEC Aviation Services (pierwsza maszyna dla tego odbiorcy), Nippon Cargo Airlines-NCA (ósma maszyna), Cargolux (maszyny 10-11) oraz Lufthansa (maszyny 10-11). Na linii produkcyjnej są następujące samoloty: Lufthansa (maszyny 12-13), Boeing Business Jet oraz GEC Aviation Services. Na liście zamówień pozostają między innymi cztery B747-8i dla Air China (maszyny 1-4), cztery dla Lufthansy (maszyny 14-17), dwie dla Silk Way Airlines (maszyny 1-2), dwie dla Korean Air oraz po jednej dla Cargolux (maszyna 12) i Cathay Pacific Cargo (maszyna 14).
usuniety
2014-01-08 18:43
gosc_48bba: Boeing 747 to klasyka sama w sobie. Przeszkodą w sprzedaży B747-8i jest 777-300ER który jest bardziej ekonomiczniejszy od swojego starszego brata (2 silniki 777 vs 4 silniki w 747). Jedyną niezaprzeczalną zaletą B747 w chwili obecnej której nie ma B 777 jest to, że jak wysiądzie w trakcie lotu 1 silnik z 4, to można kontynuować lot na 3 silnikach. Jak ktoś to ładnie określił, "ekonomia zabija piękno". Paliwo drogie to i linie oszczędzają.
gosc_48bba
2014-01-08 18:08
A juz myslalem, ze ten typ maszyny to trup. P.S: z tym najladniejszym samolotem swiata to nie przesadzajmy. 747 jest paskudniejszy od A380. Tego przesadnego zachwytu nad nim kompletnie nie rozumiem.
usuniety
2014-01-07 22:17
Co prawda 4 sztuki to nie jest jakaś ogromna ilość w porównaniu do tego ile sprzedano sztuk serii -400, ale uwzględniając, że -8i konkuruje z B777-300ER i A380, 52 sztuki to i tak dobrze.
gosc_b1c0b
2014-01-07 13:22
Super wieści dla fanów najładniejszego samolotu świata!
To dobra wiadomość dla Boeinga bo zamówienia na 747-8I nie sypią się jak z rękawa. Dla Transaero to też dobry wybór bo mają dużo załóg przeszkolonych na 747.
piotrek737
2014-01-06 23:45
gosc_3cc70: Zostały tylko 747-400. Wersje -200 i -300 wycofali kilka miesięcy temu.
gosc_3cc70
2014-01-06 23:43
ale maja flote bogata w rozne modele ,chyba 747 tez maja w innej wersji jak 400