Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_14198
2014-01-12 23:40
wczoraj na meczu atletico -barcelona była rekalma lot-u fantastyczny pomysł
gosc_7262d
2014-01-12 21:39
Helsinki nie wroca.W piatek dostalem maila i musialem dzwonic do LOTu.Zmienili na LH .Bilety wystawione byly na wyloty w lipcu
jjemiolo
2014-01-12 21:35
sauvi and others: Jak sprawdzilem rozklad LO na wybrane daty letnie to wyszlo ze beda loty latem na trasach zawieszonych zima, w tym do HEL, DUS, NCE. Wyglada na to ze restrykcje KE odnosza sie jedynie do otwierania nowych tras ktore nie byly w sieci w chwili ich wejscia. Na obslugiwanych trasach jak widac mozna obsluge zawiesic okresowo po czym ja przywrocic, zwiekszac lub zmniejszyc czestotliwosc. A moze rozwiazaniem byloby zrobic silniejszy code-share z K2 bo ten moze otwierac nowe trasy? Jest chyba szansa na kilka dalszych tras w regionie srodkowym i wschodnim dla wzmocnienia WAW. Generalnie co LO proponuje na lato jest bardzo logiczne. Tak trzymac.
piotrek737
2014-01-10 13:05
ERJ-145 przegrał przede wszystkim dzięki wywindowanym cenom paliwa ;)
E 145 był w swoim czasie bardzo popularnym samolotem: bądź co bądź zrobiono ich ponad 1000 szt. Tak jak pisałem wcześniej, latają praktycznie tylko na kontynencie amerykańskim gdzie operatorzy powoli przesiadają się na E2.
E145 to bardzo przyjemne samoloty. BM jeszcze na nich lata.
E 145 był samolotem na swoje czasy nowoczesnym ale nieekonomicznym. Przegrał konkurencję z turbośmigłowcami które są oszczędne. Dlatego Embraer właściwie zaprzestał jego produkcji. Słabością Embraera jest że nie produkuje już samolotów turbośmigłowych w odróżnieniu do swojego konkurenta Bombardiera.
@marcowy: zgadza sie, do tego wiele samolotow tego typu stoi bezczynnie (jak te lotowskie), co duzo mowi o jego rentownosci.
E 145 w większych ilościach praktycznie latają tylko w USA>
@mtysnicki: dzieki ! Zwazywszy obecne klopoty ze sprzedaza dwoch ostatnich E145, ktore o ile sie nie myle nadal stoja na Okeciu, wyglada na to, ze decyzja o zakupie tego typu samolotu byla sporym bledem. Chyba wszystkie wazniejsze linie sie ich pozbyly.
mtysnicki
2014-01-10 12:04
@ sauvi - pisalem o tym w Wyborczej, dla ktorej wtedy pracowalem. Strategia Litwinskiego przyniosla w pierwszym polroczu 400 mln PLN straty. Tego wyniku nie pobil do tej pory nikt. Wydaje mi sie, ze problemem bylo to, ze strategie HUB-u probowano realizowac na nienadajacych sie do tego ERJ 145 plus nie bylo takiej konsekwencji w koncentracji na Okeciu. Ostatnia zmienna bylo to, ze Europa Srodkowa byla o wiele mniej rozwinieta niz dzisiaj.
@mtysnicki: analiza wydaje mi sie sluszna, niemniej jednak mam jedno pytanie. Otoz piszesz na blogu "W końcu politykę HUB-u wdrażał już prezes Litwiński po zakupie LOT-u przez Swissair. Wszyscy pamiętamy z jakim skutkiem.". O ile pamietam, glownym problemem bylo bankructwo akcjonariusza tj. Swissair. Ale czy strategia pana Litwińskiego sama w sobie przyniosla niekorzystne skutki ? Pytam sie serio, nie pamietam juz jak to bylo.
mtysnicki
2014-01-10 11:30
Mikosz konsekwetnie wprowadza strategię HUB-u na lotnisku w Warszawie. Podoba mi się to, bo to szansa na uratowanie LOT-u chociaż spodziewam się, że narazi się górze ludzi. Więcej na blogu
zobacz link
@marcowy: pelna zgoda. gosc_13303 pisal o locie z WAW, wiec wypowiedz byla w tym kontekscie. Z kolei inne plusy i minusy polaczen LO juz wielokrotnie przerabialismy na forum :)
sauvi: połączeni bezpośrednie jest tylko dla około 6 000 000 mln ludzi. Dla pozostałej trzydziestki nie jest to wartość dodana :)
gosc_a2b0e
2014-01-07 13:16
czekam na polaczenia wizzaira do pragi, sofii rygii bukaresztu
@gosc_13303: rynek jest, wszystko jest kwestia cen. LH, KL itd. rowniez woza sporo pasazerow tranzytowych m.in. na loty transatlantyckie. Plusem LO jest polaczenie bezposrednie, ale to dotyczy tylko 3 destynacji.
gosc_13303
2014-01-07 12:53
Końcem listopada leciałem do Los Angeles Swissem przez Zurych - ku mojemu zdziwieniu conajmniej 5 innych osób lecących z WAW też tam właśnie leciały a niemal wszyscy przede mną w kolejce w Zurychu przesiadali sie na loty do USA. Zatem wbrew pozorom rynek chociażby do USA by sie znalazł.
gosc_22991
2014-01-07 11:37
Bardzo dobra wiadomość :) Mam nadzieje że dołożą parę rotacji do JFK I ORD w tygodniu więcej
gosc_aac96
2014-01-06 22:13
W jakim kontekście używamy słowa HUB. Ponieważ odmieniamy go na wszystkie sposoby od 1997 roku , chyba dla lepszego samopoczucia. Zawsze to lepiej jak nazewnictwo zbliża nas do najlepszych ( Frankfurt , Amsterdam, Monachium , Londyn)
Reorganizujmy przewożnika , a potem zastanowimy się jakiego sformułowania używać dla lotniska Okęcie.