Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_24aff
2014-01-04 16:15
gosc_38ce4, Nie żródła Reutera tylko: "Reporting by Agnieszka Barteczko, Pawel Bernat and Marcin Goclowski in Warsaw." Zobacz komentarz piotrek737 poniżej.
gosc_6085b
2014-01-04 15:18
gosc_38ce4: przestudiuj dokladniej znaczenie tego tekstu: ""it WAS not clear AT THE TIME whether Boeing agreed..." - czyli nie bylo to jasne w poniedzialek, gdy podpisano rekompensate. Tekst pochodzi z srody, 11 grudnia, gdy Reuters powoluje sie juz na swoje zrodla
gosc_38ce4
2014-01-03 17:11
gosc_257fe, Z Twojego linku poniżej: "it was not clear at the time whether Boeing agreed to pay the compensation in cash or by lowering lease rates for the Dreamliners that LOT operates". Obniżenie rat leasingowych wydaje się dużo bardziej prawdopodobne.
gosc_257fe
2014-01-03 13:28
Informacje o odszkodowaniu w gotowce podal Reuters juz na poczatku grudnia. To jest oczywiste i zrozumiale, ze przewoznik ani producent oficjalnie nie potwierdzi formy rekompensaty.
zobacz link
@tamibe akurat Puls Biznesu jako wyznacznik wieści około lotniczych... no nie wiem. w sprawie opłat terminalowych napisali bzdurę więc kto wie co mogli napisać o LOT?
greg0303
2014-01-02 19:13
Ja też byłem (i nadal jestem) bardzo zaskoczony doniesieniami o odszkodowaniu gotówkowym dla PLL LOT od Boeinga. Wszyscy powołują się na żródła zbliżone do negocjacji bez żadnego oficjalnego potwierdzenia przewoźnika ani producenta.
piotrek737
2014-01-02 18:42
Bez przesady. Tu nie chodzi o optymizm czy pesymizm ;) Tu chodzi o realistyczne spojrzenie na tą sprawę :) Czasem człowiek za dużo się dowiaduje podczas imprez lotniczych no i ma inne spojrzenie na biznes lotniczy, szczególnie u nas.
piotruś więcej optymizmu w Nowym Roku. I muszę Ci opowiedzieć dzisiejszą bajkę z innego forum lotniczego:"Rodzice mieli dwóch synów: pesymistę i optymistę. Poszli z nimi do lekarza, a ten poprosił ich o przeprowadzenie ostatecznego testu. Kupili chłopcom prezenty. Pesymiście najnowszy model kolejki do składania, optymiście końskie łajno. Pesymista odpakował cudowny prezent i zaczął się martwić, jak go złożyć i czy znajdzie wszystkie elementy do tego potrzebne, następnie zapytał optymistę, co on dostał. Optymista odparł: - Konika, ale mi uciekł."
piotrek737
2014-01-02 18:02
tamibe: To nie jest konkret. Dopóki nie zobaczę rozliczeń LO i dopóki nie powie tego sam prezes Mikosz, to niestety ale na tym etapie nie wierzę w te bajki.
piotrek737: info o odszkodowaniach było kilka miesięcy temu ale w dniu dzisiejszym jest konkret. 90 mln odszkodowania, 60 mln w gotówce, 30 mln rekompensaty przy następnym Dreamku. Pierwsza transza gotówki miała już wpłynąć na konto LOTu. O tym wszystkim nie donosi" fakt" ale Puls Biznesu. Jak dla mnie to informacja dnia i sukces LOT.
piotrek737
2014-01-02 15:25
tamibe: Odpowiem może za Dominika, ale info o odszkodowaniu LOT-u poszło parę tygodni temu i było tam napisane, że wszystko jest top secret. Dzisiejsze rewelacje to próba tylko dobrego PR-u. Boeing nie potwierdza tych rewelacji. Osobiście znam sprawę tak, że o żadnej gotówce nie było mowy, a jedynie o finansowaniu napraw i części zamiennych, a także nie wpłacaniu zaliczki na poczet kolejnego/kolejnych 787. Poza tym jeżeli Al Baker z QR i Shinichiro Ito z ANA mieli problemy z wyciągnięciem gotówki od Benka, to nie sądzę żeby prezes Mikosz miał taką aż taką siłę rażenia na prezesa Boeinga ;)
Panie Dominiku tak jak w Święta Bożego Narodzenia głównym tematem była bakteria w wodzie tak myslę , że w dniu dzisiejszym z Nowym Rokiem powinno to być otrzymanie wysokiego odszkodowania przez LOT od Boeinga.
gosc_1408c
2013-12-31 15:49
No niestety, ale teraz jednak jedynym powodem jest właśnie KE.
gosc_83a30
2013-12-31 15:30
Gwoli scislosci mozna zauwazyc opisujac sytuacje w Locie, ze ubiegly rok to nie tylko redukcja rejsow zagranicznych z portow regionalnych, ale i zwiekszenie oferowania z 20 lotnisk europejskich na trasach do Warszawy a takze modyfikacja rozkladu w taki sposob, aby umozliwic krotsze przesiadki w WAW na polaczenia dalekiego zasiegu. LOT nadal jest pod kreska, ale ma sie duzo lepiej niz planowano. Lufthansa zapowiedziala ofensywe w regionach, ale po zapowiedziach dopasowala zamiary do sil i zainteresowania - np. popoludniowy rejs do FRA z WRO bedzie jednak operowany latem przez CRJ7 (samolot mniejszy niz obecnie), a nie jak poczatkowo ogloszono przez A319, czyli mimo szumnych zapowiedzi i nowych polaczen, LH bedzie oferowala mniej miejsc w samolotach do FRA/MUC z WRO niz w tym roku, gdy lata(l) tam rowniez LO.
gosc_122b0
2013-12-31 13:26
Przestańcie powtarzać mantrę że "rozwój LOTu hamowany jest przez Komisję Europejską"! On jest hamowany przez nieudolność i niekompetencję. Żadna Komisja nie byłaby do niczego LOTowi potrzebna, gdyby amatorzy i hobbyści nie wyparli stamtąd fachowców i profesjonalistów.
gosc_3c96b
2013-12-31 12:58
Uruchomienie ILS CATI w WMI i LUZ, powrót FR do WMI, pozostanie W6 na WAW, pierwszy raz w historii polskie lotnisko przekroczyło 10mln pax, pierwszy lot A350. Z ciekawostek to lądowanie Qatara w KTW ;)