2013. Rok problemów LOT-u

2013. Rok problemów LOT-u Po niezwykle emocjonującym 2012 roku, kończący się 2013 był spokojniejszy. Do historii przejdzie jako rok "po". Po Euro, OLT i dostawie pierwszego Dreamlinera. Ale to nie znaczy, że w ostatnich 12 miesiącach nic się nie działo. Wydawać by się mogło, że najlepiej zapamiętamy niemal półroczne uziemienie Dreamlinerów, ciągłe problemy finansowe LOT-u czy rozpoczęcie lotów do...
31/12/2013 11:43   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_24aff 2014-01-04 16:15   
gosc_24aff - Profil gosc_24aff
gosc_38ce4, Nie żródła Reutera tylko: "Reporting by Agnieszka Barteczko, Pawel Bernat and Marcin Goclowski in Warsaw." Zobacz komentarz piotrek737 poniżej.
gosc_6085b 2014-01-04 15:18   
gosc_6085b - Profil gosc_6085b
gosc_38ce4: przestudiuj dokladniej znaczenie tego tekstu: ""it WAS not clear AT THE TIME whether Boeing agreed..." - czyli nie bylo to jasne w poniedzialek, gdy podpisano rekompensate. Tekst pochodzi z srody, 11 grudnia, gdy Reuters powoluje sie juz na swoje zrodla
gosc_38ce4 2014-01-03 17:11   
gosc_38ce4 - Profil gosc_38ce4
gosc_257fe, Z Twojego linku poniżej: "it was not clear at the time whether Boeing agreed to pay the compensation in cash or by lowering lease rates for the Dreamliners that LOT operates". Obniżenie rat leasingowych wydaje się dużo bardziej prawdopodobne.
gosc_257fe 2014-01-03 13:28   
gosc_257fe - Profil gosc_257fe
Informacje o odszkodowaniu w gotowce podal Reuters juz na poczatku grudnia. To jest oczywiste i zrozumiale, ze przewoznik ani producent oficjalnie nie potwierdzi formy rekompensaty.
zobacz link
hops 2014-01-03 11:04   
hops - Profil hops
@tamibe akurat Puls Biznesu jako wyznacznik wieści około lotniczych... no nie wiem. w sprawie opłat terminalowych napisali bzdurę więc kto wie co mogli napisać o LOT?
greg0303 2014-01-02 19:13   
greg0303 - Profil greg0303
Ja też byłem (i nadal jestem) bardzo zaskoczony doniesieniami o odszkodowaniu gotówkowym dla PLL LOT od Boeinga. Wszyscy powołują się na żródła zbliżone do negocjacji bez żadnego oficjalnego potwierdzenia przewoźnika ani producenta.
piotrek737 2014-01-02 18:42   
piotrek737 - Profil piotrek737
Bez przesady. Tu nie chodzi o optymizm czy pesymizm ;) Tu chodzi o realistyczne spojrzenie na tą sprawę :) Czasem człowiek za dużo się dowiaduje podczas imprez lotniczych no i ma inne spojrzenie na biznes lotniczy, szczególnie u nas.
tamibe 2014-01-02 18:35   
tamibe - Profil tamibe
piotruś więcej optymizmu w Nowym Roku. I muszę Ci opowiedzieć dzisiejszą bajkę z innego forum lotniczego:"Rodzice mieli dwóch synów: pesymistę i optymistę. Poszli z nimi do lekarza, a ten poprosił ich o przeprowadzenie ostatecznego testu. Kupili chłopcom prezenty. Pesymiście najnowszy model kolejki do składania, optymiście końskie łajno. Pesymista odpakował cudowny prezent i zaczął się martwić, jak go złożyć i czy znajdzie wszystkie elementy do tego potrzebne, następnie zapytał optymistę, co on dostał. Optymista odparł: - Konika, ale mi uciekł."
piotrek737 2014-01-02 18:02   
piotrek737 - Profil piotrek737
tamibe: To nie jest konkret. Dopóki nie zobaczę rozliczeń LO i dopóki nie powie tego sam prezes Mikosz, to niestety ale na tym etapie nie wierzę w te bajki.
tamibe 2014-01-02 17:54   
tamibe - Profil tamibe
piotrek737: info o odszkodowaniach było kilka miesięcy temu ale w dniu dzisiejszym jest konkret. 90 mln odszkodowania, 60 mln w gotówce, 30 mln rekompensaty przy następnym Dreamku. Pierwsza transza gotówki miała już wpłynąć na konto LOTu. O tym wszystkim nie donosi" fakt" ale Puls Biznesu. Jak dla mnie to informacja dnia i sukces LOT.
piotrek737 2014-01-02 15:25   
piotrek737 - Profil piotrek737
tamibe: Odpowiem może za Dominika, ale info o odszkodowaniu LOT-u poszło parę tygodni temu i było tam napisane, że wszystko jest top secret. Dzisiejsze rewelacje to próba tylko dobrego PR-u. Boeing nie potwierdza tych rewelacji. Osobiście znam sprawę tak, że o żadnej gotówce nie było mowy, a jedynie o finansowaniu napraw i części zamiennych, a także nie wpłacaniu zaliczki na poczet kolejnego/kolejnych 787. Poza tym jeżeli Al Baker z QR i Shinichiro Ito z ANA mieli problemy z wyciągnięciem gotówki od Benka, to nie sądzę żeby prezes Mikosz miał taką aż taką siłę rażenia na prezesa Boeinga ;)
tamibe 2014-01-02 14:53   
tamibe - Profil tamibe
Panie Dominiku tak jak w Święta Bożego Narodzenia głównym tematem była bakteria w wodzie tak myslę , że w dniu dzisiejszym z Nowym Rokiem powinno to być otrzymanie wysokiego odszkodowania przez LOT od Boeinga.
gosc_1408c 2013-12-31 15:49   
gosc_1408c - Profil gosc_1408c
No niestety, ale teraz jednak jedynym powodem jest właśnie KE.
gosc_83a30 2013-12-31 15:30   
gosc_83a30 - Profil gosc_83a30
Gwoli scislosci mozna zauwazyc opisujac sytuacje w Locie, ze ubiegly rok to nie tylko redukcja rejsow zagranicznych z portow regionalnych, ale i zwiekszenie oferowania z 20 lotnisk europejskich na trasach do Warszawy a takze modyfikacja rozkladu w taki sposob, aby umozliwic krotsze przesiadki w WAW na polaczenia dalekiego zasiegu. LOT nadal jest pod kreska, ale ma sie duzo lepiej niz planowano. Lufthansa zapowiedziala ofensywe w regionach, ale po zapowiedziach dopasowala zamiary do sil i zainteresowania - np. popoludniowy rejs do FRA z WRO bedzie jednak operowany latem przez CRJ7 (samolot mniejszy niz obecnie), a nie jak poczatkowo ogloszono przez A319, czyli mimo szumnych zapowiedzi i nowych polaczen, LH bedzie oferowala mniej miejsc w samolotach do FRA/MUC z WRO niz w tym roku, gdy lata(l) tam rowniez LO.
gosc_122b0 2013-12-31 13:26   
gosc_122b0 - Profil gosc_122b0
Przestańcie powtarzać mantrę że "rozwój LOTu hamowany jest przez Komisję Europejską"! On jest hamowany przez nieudolność i niekompetencję. Żadna Komisja nie byłaby do niczego LOTowi potrzebna, gdyby amatorzy i hobbyści nie wyparli stamtąd fachowców i profesjonalistów.
gosc_3c96b 2013-12-31 12:58   
gosc_3c96b - Profil gosc_3c96b
Uruchomienie ILS CATI w WMI i LUZ, powrót FR do WMI, pozostanie W6 na WAW, pierwszy raz w historii polskie lotnisko przekroczyło 10mln pax, pierwszy lot A350. Z ciekawostek to lądowanie Qatara w KTW ;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy