Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Dzisiaj przyśniło mi się, że szósty Dreamliner LOT-u będzie woził VIP-ów. Został fabrycznie pomalowany w nowe biało-czerwone narodowe barwy niestety bez wojskowej szachownicy. Żaden rząd na świecie nie dysponuje takim nowoczesnym i komfortowym samolotem. Nasze ministerstwo spraw zagranicznych zorganizowało ofensywę dyplomatyczną i samolot latał po całym świecie z politykami i biznesmenami promując osiągnięcia naszej gospodarki i nauki oraz nawiązując nowe kontakty handlowe. Umowa z LOT-em była bardzo korzystna i stanowiła ukrytą formę dotacji dla tego przewoźnika, ale KE nic na to nie mogła poradzić. Nasza armia wykorzystała samolot do wycofania kontyngentu wojskowego z Afganistanu..... Ale spokojnie, to był tylko SEN.
greg0303
2013-12-18 19:28
@tamibe: LOT już używał równocześnie dwa typy szerokokadłubowców, zabierające różną ilość pasażerów, B767-200 i B767-300.
Fajnie byłoby mieć 787-9 ale przy zdecydowanie większej flocie. Bo teraz przy konieczności zamiany - nie ma problemu jeżeli inny Dreamek się pasie na płycie. A tak po kilkudziesięciu pasażerów i to w obydwie strony miałoby pecha.
gosc_62ca9
2013-12-18 06:00
Jak by LOT nie zarabial na charters to by nie latal, po drugie numer szusty samolot moze byc wyporzyczony i zarabiac na siebie jako rental plane!! Mysle ze LOT wymieni dwa -8 na -9 a jak nie to i tak bedzie fajnie miec 8 maszyn 787
gosc_e2dd6
2013-12-17 13:56
czy to jest oficjalne info juz ze nie będzie 787-9?
gosc_f31c4
2013-12-17 13:16
Szkoda, że nie będzie 787-9 :(
W grudniu zawsze jest takie niewielkie obłożenie w czarterach. Dlatego ceny wycieczek i biletów czarterowych są zawsze najniższe w roku. Można było polecieć do Bangkoku czy do Mombasy za mniej niż 2000 pln (one way do Kenii był poniżej 1000 pln). Ale już od tego tygodnia zaczyna brakowac miejsc w czarterach. Tak będzie aż do początku stycznia, a potem przez cały okres ferii zimowych. Tak swoją drogą: to touroperatorzy ponoszą straty gdy nie sprzedadzą miejsc w czarterze, a nie linia lotnicza. Widzę, ze masz mgliste pojęcie o kontraktach czarterowych.
gosc_d1e38
2013-12-17 10:05
LOT na czarterach zimowch nie zarabia. To było dobre zagranie PR-owe, którego ta firma od dawna nie miała. W związku z czym latanie odbywa się po kosztach operacyjnych, bilans jest zerowy. Umowy z touroperatorami są tajemnicą poliszynela, a obłożenie spada systematycznie z początkowych 86% do obecnych 50%.
gosc_9733c
2013-12-17 06:40
Cała Polska się cieszy, że w Warszawie. będzie kolejny samolot. Z tej okazji prowincja odkłada janosikowe na warszawskie linie lotnicze
greg0303
2013-12-17 05:48
Montaż B787 dla linii Jetstar Airways (w przyśpieszonym tempie):
zobacz link
greg0303
2013-12-17 01:36
Boeing 787 Dreamliner jest montowany za pomocą unikalnej techniki zwanej impulsową linią produkcyjną. Podczas montażu samolot przemieszczany jest przez cztery stanowiska produkcyjne, lecz nie w sposób ciągły, przechodząc z pierwszej pozycji aż do czwartej i ostatniej w fabryce. Ostateczna pozycja to miejsce gdzie podłączane jest zasilanie do samolotu i testowane funkcje systemów Dreamlinera. Stamtąd samolot przemieszczany jest do specjalnego hangaru i malowany, a następnie po testach naziemnych i powietrznych do punktu odbioru. Całkowita długość okablowania Boeinga 787 wynosi około 113 km.
gosc_8ba9e
2013-12-17 01:08
Coś mi się wydaje, że LOT przedłuży czartery na sezon letni. Bardzo dobrze na nich zarabia, a póki co nowych tras na B787 nie będzie. Jakoś trzeba będzie spożytkować te 6 dreamków. Czy wiadomo coś, jakie zawieszone trasy nie wrócą od sezonu letniego? (HEL, ZRH, CAI?)