Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_23d8d
2013-11-23 15:21
nie do konca sie zgadzam, ze pasazerowie z Kielc, beda kierowali sie w kwestii, czy wybrac lot z Radomia, czy z Krakowa wielkoscia liczby polaczen. Niestety lotnisko w Krakowie, jest lotniskiem do ktorego lataja tysiace polaczen. Mieszkam w Dublinie i wiem, ze przecietna cena do Krakowa poza sezonem to min 100EUR. Nikt mi teraz nie wmowi, ze jak jak ktos z Londynu, Dublina, Niemiec bedzie chcial jechac w odwiedziny do Radomia albo Kielc na tydzien Ryanair'em to poleci do Krakowa, za 100EUR bo ma rozbudowa siatke polaczen... Co za bzudura. Poleci najtanszym kosztem , za 30 EUR do Radomia. Albo, jak jakis student z dziewczyna, albo chlopakiem :-) z Kielc albo Radomia bedzie chcial jechac na weekend do jakiejs stolicy europjeskiej i biedzie mial do wyboru Londyn za 150 Eur z Krakowa, albo 60 EUR z Radomia... Sorry :-)
gosc_1d4ee
2013-11-15 07:19
@gosc_357b4 Tylko problem w tym, że ludzie ze Świętokrzyskiego mają blisko Kraków z bardzo rozbudowana siatka polaczen. Wojewodztwo Lubelskie samo w sobie wystarczy dla LUZ, ale na wschód ma wielką pustkę jak chodzi o lotniska. LUZ jest w duzej mierze dofinansowane przez UE(pomimo zmiejszenia wielkosci terminalu nikt nie kwestionowal i nie kwestionuje zasadnosci budowy).
Zycze jak najlepiej lotnisku w Radomiu, ale mowienie, ze ma wieksza potencjalna baze pasazerska nie jest zgodne z prawda. Wlacz sobie FR24 i zerknij na uklad lotnisk. Wszystko sie rozjasni. Z reszta wladze RDO calkiem slusznie zakladaja, ze w 2014 roku odprawia 60 tys pasazerow. Jezeli wejdzie FR, albo W6 to calkiem realne.
gosc_357b4
2013-11-13 15:03
Nie zapominajmy, ze lotnisko w Radomiu bedzie obslugiwac tez Swietokrzyskie. Lublin tylko Lubelskie. I pamietajmy, ze lotnisko w Radomiu powstalo za 50mln a lotnisko w Lublinie za 450mln. Lotnisko w Radomiu to i tak wspoluzytkowane z wojskiem... Nie wiedze tu wielkiej presji na spalacanie gigantycznego kredytu. Lotnisko jest, potencjal jest. Przestanice marudzic. Zreszta, czy waszym zdaniem teraz nalezy jest rozebrac?
gosc_37db0
2013-11-11 09:16
NORWEGIAN planuje dużą ekspansję w Europie i nie tylko ... to jest linia z dużą klasą i kasą, która da sobie radę z konkurencją - ale czy wejdzie szerzej do naszych portów regionalnych ? Polscy emigranci zarobkowi w Skandynawii mają taką nadzieję ...
gosc_614a6
2013-11-10 18:03
tak ma szanse na jeden samolot w tygodniu do Egiptu
gosc_b73fe
2013-11-10 18:02
@gosc_2f43f Zobaczymy czy RDO bedzie mialo chociaż 20 procent tego "marazmu". Bardzo mnie smieszy jak ktos mowi o slabosci innego lotniska, kiedy do RDO nie ma zadnej deklaracji wejscia jakiejkolwiek linii (poza zapowiedzia tego jednego czarteru).
gosc_2f43f
2013-11-10 17:40
patrzac na marazm w Lodzi i jeden samolot dziebnnie w LUZ mysle ze Radom ma szanse
@flightline Wiem, że LUZ złotym pomysłem nie jest ale już o wiele bardziej widzę sukces Lublina niż RDO. Lata WZZ,RYR,K2 i mają sporo ruchu większego GA. Radom jest otoczony portami lotniczymi na które latają potencjalni klienci RDO bez dopłat do połączeń nie widzę tam LCC.
gosc_c58be
2013-11-10 16:41
@flightline Zeby bylo co kasowac, to ktos musi jeszcze jakies czartery oglosc. Jak narazie biuro z siedziba w Radomiu dalo egipt raz w tygodniu. Liczylem jeszcze na Itake, ale nic nawet nie probowali dac dla RDO jak do tej pory, a letni rozklad juz ogloszony.
flightline
2013-11-10 16:27
z Radomiem będzie to samo co z Lublinem.
Najpierw ogłoszą destynacje na wakacje potem zaczną kasować. Z regularnych połączeń nie widzę szans na więcej jak 3 kierunki raz max 2 razy w tygodniu. Jak Polaków pogonią z Wysp jak to zaczyna się już dziać to w Radomiu będzie lotnisko dla kilku awionetek
Co ja czytam WZZ ma ryzykować w WMI?? A co ma ryzykować ILS CAT II będzie w 2014 DK i DS wyremontowane terminal o niebo lepszy niż w RDO... Sadków nie ma nawet ILS CAT I jaki przewoźnik przy zdrowych zmysłach by otwierał tam bazę? Bliżej z WAW do RDO niż do WMI dobry bullshit... Wystarczy otworzyć sobie Google Maps i sprawdzić odległość a jakość trasy jest lepsza niż do RDO np.korki w Jankach o wiele bardziej uciążliwe niż te w Łomiankach. RDO ma taki sam sens jak CPL wyjdzie z tego niezły cyrk w najlepszym wypadku będą 3-4 loty regularne tygodniowo...
gosc_d98b8
2013-11-10 16:10
Nie ma co się oszukiwać. RDO jest w identycznej sytuacji jak LCJ. Bliskosc Warszawy i dobry dojazd dziala tutaj na niekorzysc. Do tego LCJ ma duzo lepsza infrastrukture. W RDO brak ILS i niewiadomo dokladnie kiedy bedzie, pas 2000m, marne oswietlenie pasa, ograniczenia na podejściu od zachodu.
gosc_7cee5
2013-11-10 15:22
Z Lublina i Łodzi też wygodniej w razie potrzeby jest dojechać do Radomia niż Modlina, podobnie jest z południowym Mazowszem, Kielcami i okolicą więc o przyszłość Sadkowa jestem spokojny ...
gosc_8187b
2013-11-10 15:01
gosc_d4087 Kolego, nie wiem gdzie w Warszawie mieszkasz, skoro dojazd masz podobny do RDO jak do WMI. Spójrzmy na Kabaty, bardziej na południe w Wawie już się nie da. Do Modlina jest stąd 50 km, do Radomia 100. A teraz z drugiej strony. Metro Młociny. Do Modlina jest stąd 26 km, a do Radomia 125. Zauważasz różnicę? Nawet na samym południu Wawy podróż do RDO to 100 km, czyli dwa razy dalej niż do WMI. Z północy Warszawy to 5 razy dalej. I właśnie dlatego to WMI jest lotniskiem warszawskim, a nie Łódź czy Radom
gosc_d4087
2013-11-10 14:08
Ja z południa Warszawy dojazd do Radomia mam już teraz podobny jak do Modlina. Jeśli loty z RDO będą w dobrej cenie/pasującym terminie to nie widzę powodu dla którego miałbym stać w korku do WMI zamiast skorzystać z RDO.
gosc_e26dd
2013-11-10 13:27
WAW/WMI mają bardzo dużą ilość destynacji w porównaniu z sąsiednimi portami regionalnym, czym je marginalizują przyciągając pasażerów z województw ościennych i nie tylko ... więc niech decydenci sąsiadów przeanalizują możliwości wzrostu ilości własnych destynacji lokalnych lotnisk, a co za tym idzie radykalny wzrost obsłużonych pasażerów, a nie marudzą że stolica im zabiera ,,,
gosc_3e589
2013-11-10 13:08
Wizz zostaje w KTW.Swietny serwis mechanicy na topie.Nie ma szans by w RDO powstala baza.Wizz ma na uwadze stare porty ktore sa pewne w ruchu pasazerskim.Na przyklad polaczene KTW-DTM to zyla zlota.Wiadomo ze Slazacy tam lataja.Co nby mialby otworzyc WIZZ z RDO?
gosc_3ac7c
2013-11-10 12:51
Zakotwiczenie w RDO to dopiero ryzyko tam na razie nie ma szans na Ils w najblizszym czasie a przypominam, ze ils pomaga nie tylko przy mgle ale takze przy niskim pulapie chmur takze zaslanianie sie faktem ze w Radomiu jest malo dni z mgla nie ma sensu
gosc_aed72
2013-11-10 12:40
To akurat jest absolutnie niemozliwe.przeniesienie Wizz do LCJ lub RDO to by bylo samobojstwo Wizz na rynku warszawskim, a co za tym idzie powazny jak nie smiertelny cios dla jego pozycji na rynku ogolnopolskim. Ryanair, Norwegian Vueling i inne lowcosty by sie posmarkaly z radosci
gosc_71bf0
2013-11-10 11:55
gość_98cOb Rzeszów dobrze sobie radzi w dużej mierze dzięki lotom do Warszawy. One napędzają cały ruch. W Radomiu ich nie będzie, bo leży za blisko Wawy, tak jak Łódź i Lublin. Po drugie, w promieniu 150 km od Rzeszowa nie ma żadnego lotniska, do najbliższych jest 170 km. A w promieniu 150 km od Radomia są 4 lotniska WAW, WMI, LUZ, LCJ. Każde z nich lepsze i nowocześniejsze niż to, co jest stawiane w Radomiu.