Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_09583
2013-11-02 15:51
@ gosc_46750 ja pisałem świadomie o limicie DK, miejscach postojowych i terminiala czyli 60 operacji. Na tą chwile tylko jest limitem. Infra więcej nie wytrzyma. Lotnisko na tą chwile musiało by pomyślec o remocie dk oraz budowa dróg szybkiego zjazdu oraz rozbudową terminala. To już pieśń przyszłości.
gosc_46750
2013-11-02 07:51
@versatis - po pierwsze to nie 60 a 66 operacji na dobę. Jak widać rezerwy są bardzo duże. Teoretycznie jeśli by z 58 operacji dziennie wykorzystano na duży ruch-tanie linie, czartery w skali roku z 75% LF dla samolotów Ryanaira dostaniemy 3 mln pasażerów. Prędzej zapcha się terminal, drogi kołowania, płyty postojowe.
No to mamy kolejną linię w Modlinie, a na dodatek Enter Air wchodzi na rynek przewozów regularnych. Z dobrą flotą 737-8 życzę im powodzenia i sukcesu przynajmniej takiego jak na rynku charterów.
gosc_5b1f8
2013-11-01 20:28
1.) W6 zostając na zimę w WAW zrobił jedyny słuszny krok, ILS CAT I to za mało na bazę w polskich warunkach atmosferycznych.
2.) Mamy już ILS CAT II. Jeśli FR otworzy bazę w WMI jesienią 2014 r. na 2 lub 3 samoloty 3 lub 4 samoloty W6 i na porannych wylotach w WMI robi się naprawdę tłocznie. W tym samym czasie w WAW otwierają zmodernizowany T1, robi się luźno, a nawet bardzo luźno więc WAW będzie zależało na pozostaniu W6 aby po nowym terminalu nie hulał wiatr.
Wniosek: Z jednej strony W6 to linia typowo niskokosztowa i jej profil wpisuje się w strategię WMI ale powyższe argumenty oraz ewentualna rywalizacja z FR nie będzie łatwa. Na Mazowszu jest miejsce i dla W6 i dla FR zatem każda opcja jest możliwa. Aha jeszcze jeden szczegół techniczny: czy płyta postojowa w WMI przetrzyma zimę, bo zauważyłem, że jej stan nie jest idealny :/
wersatis
2013-11-01 19:46
@ gosc_ebc80 aktualna przepustowość dk i portu to 60 operacji na dobę. Aktualny ruch to średnio 31 operacji (wraz z GA).Możemy dodać 3 operacje na poł. krajowe. Zakładając, że landryna generuje max. 15 operacji na dobę do tego czysto teoretycznie 5 operacja Enter Air. Razem 52.Mamy wtedy jeszcze 8 operacji rezerwy. Zakładam, że Landryna będzie chciała niektóre operacje zachować jednak na WAW: BUD, LUT, FCO, TLV. Te kierunki to najbardziej dochodowe/prestiżowe połączenia. Dlatego w zapchanie WMI w 2014 nie wieże.
gosc_68c2e
2013-11-01 19:35
Czy sprzet gtlu w modlinie czeka na wizza czy dalej jest przetrzymywany przez port?
gosc_7c93a
2013-11-01 18:33
nikt tutaj nie jest takim trollem jak kiwas
gosc_9fca7
2013-11-01 18:04
kiwas32: to LOT-u nie stac na okecie
gosc_41631
2013-11-01 17:00
Kiwas 32, Okęcie i Wizz jest głownie dla mieszkańców Warszawy. Modlin i FR dlamieszkancow Polski Północno Wschodniej.
gosc_ebc80
2013-11-01 14:54
@kiwas32- to nie tylko linie dla Warszawy, aglomeracji warszawskiej ale dla Polski północno-wschodniej, gdzie nie ma lotniska, dla wielu Białorusinów, Rosjan bo u nich nie ma tanich linii. Dlatego miejsce dla obu się znajdzie. Jeszcze rok temu wiele osób się dziwiło czy to nie za dużo? Ryanair miał przed rok grubo ponad 1 mln dodatkowych pasażerów i obyło się to bez większych ,,strat" u Wizzaira co świadczy o dużym zainteresowaniu o popycie na tanie latanie. Zgodnie z tym co podajesz, że landrynkowe samoloty wrócą do Modlina bardziej bym się martwił czy te dwa low costy zmieszczą się w Modlinie- rok temu łatwo nie było,ale jakos dali radę. Co dopiero będzie wiosną jak wejda krajówki, parę nowych tras a później baza?O czarterach nie wspomnę np. Enter Air z tym Izraelem. Wtedy dopiero Modlin by pękał w szwach.... Jeszcze jak się uwzględni fakt, że jedna droga kołowania jest czynna mielibyśmy ścisk na Modlinie jak diabli a nieprędko przecież rozbudują terminal czy drogi kołowania/płyty postojowe.
a jest w ogóle miejsce na dwa low costy z tak rozbudowaną siatką połączen w WAW? Moim zdaniem nie.
kiwas32: ale przecież Ty tez operujesz tylko przypuszczeniami...i nic więcej....ba pamiętam wielu znawco, ktorzy pisali, ze Wizz wroci do Modlina już teraz i co?
zniżki w Modlinie tez soie przecież skoncza kiedyś i co wtedy? a po drugie skoro większość tras Ryanaira dubluje Wizza to jaki sens ma operowanie Wizz z Modlina? przecież przegra cenowo bo Ryanair ma nizsze ceny,lepszy bagaż i na pewno wymargowla większe zniżki...wiec jaki sens się tam pchac i po roku zrezygnować?
gosc_2f52f
wymieniles lotniska, ale zauważ,ze na zadnym z nich nie dubluje się tyle tras co z Okecia i WMI wiec chybiony przykład...raczej z każdego z tych portow każdy lata w swoja strone...
gosc_2f52f
2013-11-01 11:04
@arafat- sens jest taki, że sporo zaoszczędzą na opłatach, po drugie niedługo ma być ILS drugiej kategorii, więc to samo co w Warszawie a mają za to przepłacać? Skoro mówi się, że będą unikać latania z tych samych lotnisk to dlaczego latają z BVA,CRL,BGY,NYO? Z wielu lotnisk bliskich sobie obie linie korzystają i żyją. Co by nie mówić W6 ma długą tradycję latania z Warszawy i przyzwyczajonych do tego ludzi a Ryanair dopiero to robi (a mimo to ma jakiejś 75% średnio obłożenia). Dużo bardziej szkodzi sobie węgierska linia płatnym małym bagażem, potrzebą logowania się do zakupu/odprawy on-line a co by nie mówić po ostatnich zmianach irlandzka linia jest bardziej przyjazna pasażerom.Okęcie ma ograniczenia odnośnie hałasu i będą musieli ,,wypychać" do Modlina tanie linie i czartery by zrobić miejsce regularnym czy innym tanim, ale takim lepszej klasy np. Easyjet czy Norwegian. Skończą się tak duże rabaty to W6 nie da rady konkurować bo to typ pasażera, który nie kieruje się komfortem(wyjątkowo latają z głównego lotniska) a ceną a tutaj wygrywa Ryanair. No i im więcej będzie pasażerów w Modlinie, nowych tras tym pozycja tego lotniska będzie rosła w negocjacjach z Wizzairem, bo jeszcze parę miesięcy temu władze portu były w sytuacji bez wyjścia i na trudnej pozycji. Mając jakiejś 1,5 mln pasażerów nie muszą za wszelką cenę tak zabiegać a z czasem kolejne oferty nie będą aż tak korzystne. Do tego to co @kiwas32 pisał- na walnym PPL pogrożono palcem za to, że W6 wykorzystał i rozegrał oba porty mające przecież wspólnego udziałowca, wycisnął jak cytrynę. Teraz WAW musi przełknąć tę żabę, ale nie mają co pomagać węgierskiej linii tylko sugerować, że są niemile widziani. Możecie się założyć czy w ciągu pół rokuu W6 ogłosi decyzję o powrocie do WMI.
arafat: wizzowi skoncza sie znizki i poleci do modlina.Masz zbyt wysokie mniemanie o tej linii, to marny low cost, ktorego nie stac na latanie z okęcia przy normalnych cenach ktore tam są, w zwiazku z tym to są twoje pobozne zyczenia o zostaniu Wizza na okęciu. Dostał znizki wiec pozgrywa troche chojraka przez jakis czas, jaka to porządna linia i jak dba o pasazerow. Znizki sie skoncza i Wizza nie ma. Jest bardzo dużo osob ktore nie chcą tego typu linii na okęciu jak Wizzair bo po to powstał modlin.
kiwas32: mylisz się...jaki sens jest wracac Wizzowi do Modlina? przecież tam go Ryanair polknie w ciągu kilku tygodni...jedyna jego szansa jest wlasnei latanie z lepszego lotniska bo to ma szanse kogos skusic...
a na Okeciu jets jeszcze mnóstwo miejsca i nikt nie będzie low costow na raziewypychal bo nie ma kto ich zastapic...
gosc_62505: oczywiście, że wróci to tylko kwestia czasu. Wizz się utrzyma w WAW na rynku z takimi cenami? Nie bądź śmieszny. Wizza już właściwie nie ma. Jest dużo gorszy od FR. W wizzie nawet podręczny bagaż jest płatny. Od kiedy do W6 i FR nie mogę operować z tego samego lotniska na tych samych kierunkach? Ty uważasz, że Wizz przyciagnie pasazerów tylko dlatego, że lata z okęcia? To dość śmiała teza, ale wtedy FR musiałby mieć zerowe lub nikłe obłożenie na swoich rejsach z modlina. A te są raczej pełne, więc nie ma przepływu pasazerów do Wizza tylko dlatego, że lata z okęcia. Zresztą jaki jest sens latania W6 z okęcia skoro w kraju docelowym wyląduje się i tak na lotnisku oddalonym. Przecież to marnej klasy low cost niczym nie różniący się od FR i jego miejsce docelowo jest w modlinie, nic tego nie zmieni. Zniżki się skonczą i wrócą z podkulonym ogonem tam gdzie ich miejsce. Wizza nie stać na okęcie. Stać ich na to lotnisko chwilowo gdyż dostali zniżki, które mają swój termin obowiązywania. Dlatego zatem piszesz, że nigdy nie wrócą do modlina. Okęcie nie chce mieć u siebie tego typu linii w dłuższej perspektywie. Okęcie ma ograniczone możliwości rozwoju, więc aby maksymalnie przedłużyć swój termin funkcjonowania, będą musieli wypchnąć wszystkie low costy i część czarterów do modlina, to jest fakt. Modlin nie ma żadnych barier w funkcjonowaniu, można rozbudować terminal, można rozbudowac płyty, może funkcjonować 24h/dobę, czego okęciu brakuje. Tak więc Wizz i tak wróci do modlina prędzej czy później. Twoje tezy o jakimś konkurowaniu z FR są smieszne. Na okęciu z takimi cenami się nie utrzymują zbyt długo, więc Twoja wiara w słowa kłamczucha Varadiego i jego obłudy jest powalająca.
kiwas32: przecież to było napisane z przymrużeniem oka. Swoją drogą czekam na ankiety kiedy je przeprowadzi Varadi i spółka w sprawie lotniska w Londynie. Bo ja chciałbym, żeby latali na Heathrow, więc czekam na te ankiety, kiedy w końcu dostrzegą wygodę pasazerów, że ci wolą latac na heathrow zamiast na luton, tego samego oczekuje w Paryżu, już się nie moge doczekać przenosin na CDG z BVA. Jak ktoś wie kiedy Varadi będzie przeprowadzał te ankiety w sprawie przeprowadzki na heathrow i CDG to chętnie wezme w nich udział. W koncu liczy się wygoda pasazerów dla prezesa landryny. Toż to taka komfortowa linia, że chyba lepszej na świecie nie ma.
gosc_62505
2013-11-01 09:25
Kiwas 32 , Wizz nigdy nie wróci do Modlina. Tylko latając z Okęcia ma szanse sie utrzymać na rynku Warszawie. W Modlinie Fr go wykończy. Juz rok temu zrobili w Wizie debilny ruch i sie przenieśli i bardzo tego żałują. Więc proszę nie pisz wiecej o powrocie do Modlina, bo to nigdy nie nastąpi.
gosc_01447
2013-10-31 22:14
Tu chodzi o loty regularne! Jak ktoś chce latać to może już teraz zrobić tak jak W6, gdzie bilet kupuje się przez zagraniczne biuro podróży i oficjalnie to czarter. Na pewno zaczną z największych lotnisk a później zwiększą częstotliwość, może dodadzą GDN-zbierający ruch z płn Polski.
@kiwas32-oni na takie zabawy nie mają czasu. Wiedzą co może zaoferować Modlin-niskie opłaty, możliwość operowania 24h, niedługo CAT II a dla pasażerów tańsze bilety.Ciekawe kiedy dokładnie zaoferują- od początku sezonu letniego(koniec marca) czy bliżej lata. Jakby nie patrzeć to dodatkowy ruch w WMI i przybliża do 2 mln w 2014 roku.
gosc_0a8d4
2013-10-31 21:36
Szkoda, że dotyczy to tylko dwóch miast inne regiony jak zwykle czarterowo w odstawke