Gdańsk: 4 proc. wzrost we wrześniu

Gdańsk: 4 proc. wzrost we wrześniu We wrześniu w porcie lotniczym Gdańsk odprawionych zostało 279 509 pasażerów. Stanowi to 4,4% wzrost w stosunku do września 2012 roku. Od początku roku gdańskie lotnisko obsłużyło w sumie 2,2 mln podróżnych. To o 4% mniej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.- Tak samo, jak w pierwszych miesiącach bieżącego roku, w minionych dwóch miesiącach obudowujemy wzrost...
03/10/2013 12:18   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
przemolot 2013-10-10 11:19   
przemolot - Profil przemolot
To błąd czy akcja FR? Bilety za 1 pln ;) szczegóły poniżej:
zobacz link
gosc_d762f 2013-10-08 13:31   
gosc_d762f - Profil gosc_d762f
chciałbym dodać że obsługa przez SOL jest bardzo nieuprzejma i opryskliwa.wyniosła - i te szydercze uśmiechy z pasażerów to niedopuszczalne , dlatego mimo że lotnisko w Gdańsku jest ładne jednak nie cierpie obsługi tego lotniska , a przepakowani panowie z SOL żujący gumę powinni wiedzieć że to my pasażerowie płacimy na ich pensje ,wystarczy być po prostu uprzejmym a to nic nie kosztuje - nie oczekuje niczego więcej oprócz uprzejmości
przemolot 2013-10-08 10:26   
przemolot - Profil przemolot
Tak na marginesie. Ciekawy artykuł:
zobacz link
gosc_e7373 2013-10-07 10:25   
gosc_e7373 - Profil gosc_e7373
Na dodatek jesienią GDN notuje znacznie lepsze wyniki niż KTW a poza tym loty częstotliwość zwiększy na wielu trasach SAS czy np. Ryanair do STN-11 lotów tygodniowo. GDN będzie podobnie jak w tamtym roku albo minimalnie spadnie-do 2%.
mietek 2013-10-07 10:21   
mietek - Profil mietek
KTW-2,04 mln, GDN - 2,2 mln. Raczej układ sił pozostanie bez zmian na koniec roku.
gosc_76b9b 2013-10-04 13:15   
gosc_76b9b - Profil gosc_76b9b
Co prawda ze wzrost o 15% nie wierzę, ale bliżej 10% powinno być w 3 ostatnich miesiącach( w sierpniu wzrost był słaby, we wrześniu już większy), spadek na koniec roku nawet jeśli będzie o 1-2% to po uwzględnieniu, że w 2012 osiągnięto szałowe 18% wzrostu to i tak świetny wynik a w 2014 już nie będzie można się tłumaczyć ,,efektem OLT".
gosc_0d93e 2013-10-04 12:37   
gosc_0d93e - Profil gosc_0d93e
Gosciu, popatrz na wolumen w 4 kawrtale. Ruch musiałby rosnac 15 procent co miesiąc zeby port na zero wyszedł.
gosc_02b39 2013-10-04 12:03   
gosc_02b39 - Profil gosc_02b39
@gosc_baad9 Skąd wiesz?Miesiąc temu w skali roku spadek był 5,7%, teraz to 4,2%, w tym tempie-jeśli będą wzrosty koło 4% w kolejnych miesiącach to port powinien wyjść na zero. SAS mocno zwiększy oferowanie, dojdzie częściej STN, także spodziewam się u nas lepszego wyniku.
gosc_baad9 2013-10-04 11:26   
gosc_baad9 - Profil gosc_baad9
Ten rok Gdańsk na pewno będzie na minusie.
gosc_a6753 2013-10-04 09:34   
gosc_a6753 - Profil gosc_a6753
@ gosc_37861 pisałem przykładowo- jest masa innych lotnisk, gdzie mogli by zamienić na lepsze np. Paryż BVA na ORL czy Oslo Torp na OSL, CRL na BRU,LTN na GTW, BGY na MXP, NYO na ARN czy GIR na BCN i wtedy taki model (bliżej Easyjeta, który lata na lepsze lotniska) trzymałby się kupy. Jedno lotnisko, tymbardziej jak jest tańsza alternatywa to niezrozumiałe i bez sensu bo i tak lecąc z lepszej Warszawy ląduje się na nieraz oddalonym lotnisku.
kiwas32 2013-10-04 09:29   
kiwas32 - Profil kiwas32
gosc_37861: nieprawda, sloty na LHR tylko trzeba je kupić, a że są one bardzo drogie to inna sprawa. Natomiast większość pasazerów low costów nigdy nie leciała tradycyjnymi liniami lotniczymi więc podejrzewam, że duża część tych ludzi nawet nie wie co to jest LHR i że takie lotnisko istnieje.
gosc_37861 2013-10-04 08:54   
gosc_37861 - Profil gosc_37861
do gosc_66fb3 W przypadku LHR to nawet jakby W6 zrobil ankiete wsrod pax i wynikiem tej ankiety bylaby chec lotu do Lhr i tak nie ma na to szans z prostej przyczyny: Nie ma juz wolnych slotow.
gosc_89d04 2013-10-04 08:09   
gosc_89d04 - Profil gosc_89d04
@japko69- tylko, że te wyloty miały zacząć się pod koniec maja a 5 miesięcy wcześniej lotnisko zostało zamknięte, więc długo przed temat stał się nieaktualny. Te czartery były w ofercie chyba z miesiąc przed zamknieciem portu, więc nie dziwię się, że nie znaleźli dużo chętnych. No i jak jest nowe lotnisko to nie pstryk palcem i mamy bogatą siatkę czarterów, ale zaznajomienie z tym faktem klientów trochę zajmuje. Kwestia czasu jak znowu się pojawią w Modlinie(nie wszyscy i w dużej ilości, ale z czasem będzie coraz lepiej).
japko69 2013-10-04 08:04   
japko69 - Profil japko69
Pojawienie się czarterów w WMI jest dyskusyjne. Już były takie próby, niektóre destynacje miały być z WMI, w zamian za niższą cenę całej "imprezy". Ale nie byto rezerwacji z WMI, tylko niewielki procent ludzi wybrał zniżkę. Większość (90 %) wolała zapłacić więcej. Wiem to przypadkowo, od źródła, robiłem coś dla Itaki i rozmawialiśmy. Nawet, gdyby WMI działało bez przerwy, to i tak planowane wyloty z WMI by się nie odbyły.
kiwas32 2013-10-04 00:12   
kiwas32 - Profil kiwas32
ankiety W6 to był tylko pretekst żeby wymyślić jakiś powód dla zostania w WAW. Może podział połączen pomiędzy dwa lotniska byłby jakimś rozwiązaniem. Tak jest np. w Rzymie część ich połączen jest z FCO a część z CIa
gosc_66fb3 2013-10-03 23:09   
gosc_66fb3 - Profil gosc_66fb3
Skąd te info, że W6 wróci? WMI i bez nich da sobie radę, jeszcze jak dojda czartery będzie git. No i CAT II, sprawdzony pas- no chyba, że Wizir skusi się na niższe stawki, ale musiałby stanąć do konkurencji z Ryanairem a tego bardziej się boją. Dziś mogą się wykręcać,, bo ILS tylko CAT I" ale wiosną już będzie docelowy CAT II i argument upadnie, ewentualnie będą coś marudzic o odszkodowaniu-ale od lotniska nie ma szans.Sąd w Warszawie odrzucił wnioski-mogą linie od Erbudu, ale jak wiemy to sporo potrwa. Trzecia rzecz to ,,ankiety wśród pasażerów"- oczywiście większości jest wygodniej w WAW, lepszy standard, ale pierwotnie po to zbudowano Modlin by przenieść tam tanie linie i gdyby nie akcja z ILS i pasem to by nadal tam siedzieli.. Jedno lepsze lotnisko nie zmieni faktu, że nadal to tania linia-widać po standardzie-praktycznie nie różni się od Ryanaira, latają na drugorzędne lotniska, rozmaite opłaty itd. stąd wyjątek w powstaci WAW gdy działa WMI i ma wszystko czego trzeba będzie bez sensu. Może jakby zapytali czy ludzie nie wolą do LHR zamiast LTN albo OSL zamiast TRF to by też mogli zmienić,,strategię"-wiem, nie ma szans a to ściema by dać jakiś pretekst do zostania na WAW póki są zniżki i uniknąć jawnej rywalizacji z Ryanairem. Zobaczymy jak długo dadzą radę... Mimo to wynik WMI może być w przyszłym roku grubo ponad 1,5 mln a jak pojawią się czartery oraz nowe trasy(włącznie z bazą FR) to może i bliżej 2 milionów.
gosc_e2809 2013-10-03 22:04   
gosc_e2809 - Profil gosc_e2809
W przyszłym roku Modlin tzn. Ryan plus od kwietnia Wizz (jak będzie bez "przeszkód") - trzeci w kraju: 3 mln pax jak nic ;)
gosc_19347 2013-10-03 18:10   
gosc_19347 - Profil gosc_19347
całkiem dobry wynik jednak szkoda, że będą na minusie w całym roku. Jednak bliżej GDN do 3 miejsca już prawie pół mln paxów straty to jednak przepaść a KTW tylko ponad 100 tys. do tyłu. ciekawe jak to wszystko zmieni Modlin w przyszłym roku
gosc_2f76f 2013-10-03 15:34   
gosc_2f76f - Profil gosc_2f76f
już tylko w skali roku 4% na minusie, może do końca roku uda się wyrównać wynik z 2012, ale 3 mln nie będzie. Może w przyszłym roku- Ryanair dorzuci Modlin a w przyszłości Wrocław.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy