Modlin: Jest zgoda na linię kolejową

Modlin: Jest zgoda na linię kolejową Projekt budowy linii kolejowej na lotnisko Warszawa-Modlin otrzymał pozytywną decyzję środowiskową. 5,5 km torów ma powstać do 2015 r. i kosztować 180 mln zł.- Inwestycję chcemy zrealizować jeszcze w obecnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej – zapowiada Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.O wydanej tydzień temu (12.12) decyzji...
19/12/2012 19:11   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_413f6 2012-12-30 19:16   
gosc_413f6 - Profil gosc_413f6
koleje koleje koleje o.O całe szczęście są jakieś alternatywy dojazdów do Modlina! inaczej bylibyśmy skazani tylko na kolej czy drogie taksówki o.O ja już któryś raz jadę z ModlinBusem i nie wyobrażam sobie nagle przesiąść się na kolej o.O
gosc_7d3e4 2012-12-25 00:05   
gosc_7d3e4 - Profil gosc_7d3e4
A to ciekawe. 2.2 km torów do terminalu lotniska w Lublinie wybudowano w czasie krótszym niż zakładanym, czyli 120 dni. Koszt 10,5 mln... a tu 180 mln za 2x dłuższą drogę i rok 2015. Mają zamiar metro wybudować pod terminal? Czy znowu kasa się rozpłynie w modlińskiej mgle?
ktgracz 2012-12-22 12:57   
ktgracz - Profil ktgracz
Filmik - konkret, pod art. w linku.
zobacz link
ktgracz 2012-12-22 12:46   
ktgracz - Profil ktgracz
krzysiekl: biurokracja, biurokracją (przed pracami i po w postaci odbiorów tech.), ale chodzi głownie o czas od "wbicia pierwszej łopaty" do zakończenia roboty. Jak już mają wszystkie pozwolenia, to od tego momentu "robota wre" (w cudzysłowie, bo wiadomo jak w-r-e w PL, a jak w takich Niemczech np. drogi robią przez 24h na dobę, pewnie na 3 lub 4 zmiany jak kiedyś hucie). Tempo tych robót wygląda tak jakby zanim położą tory lub asfalt zgodnie z jakąś dyr. EU szukali mrówek w piachu i przenoszą je na odpowiednie siedliska xD //// To, że robotnicy się nie przemęczają (może mają płatne dniówki, a nie od dzieła - logiczne jest wtedy przedłużanie prac w nieskończoność), to sprawa wykonawcy, że projekt nie idzie pełną parą, a ten kto zleca egzekwuje wyk. w terminie! lub są kary. Proste. Sek w tym, że jak coś jest prywatne, to zaraz jest krzyk, że "wyzysk" ludzi pracujących po 16h (to nie niewola, zawsze można się zwolnić z pracy, bo za mało płacą) na dobę, a jak jest państwowe lub robione w kooperatywie państwowo-prywatnej, to chyba nikomu (żadnej ze stron) na niczym nie zależy, bo wszyscy są równo obdzieleni publiczną kasą, a praca idzie jak wtedy, gdy piwo pijesz przed, a nie po robocie. // Same koszty budowy i proste wyliczenie goscia 3799d pokazuje tylko, że te kolejne "inwestycje" często nie zwrócą się nawet po 100 latach; PLUS to jak słaby jest obecny (do tego choćby sprzed 10-15-20 lat) pieniądz (wpompowywane w sys. bankowy 3 biliony USD w USA, ponad bilion EUR w EU) jest słaby, gdy ktoś chce nim finansować budowę torów, autostrady, mostu czy szpitala (środków trwałych).
krzysiekl 2012-12-21 22:08   
krzysiekl - Profil krzysiekl
na kolei w Polsce rządzi biurokracja. Przewracanie papierów zajmuje w tej chwili więcej czasu i pieniędzy niz sama budowa....
ktgracz 2012-12-21 21:28   
ktgracz - Profil ktgracz
gosc_3799d: Co tam kasa, zob. jaka efektywność. 5.5km w powiedzmy ok. 2.5 roku, co daje 150m miesięcznie. W tym tempie linie kolejową nad Pacyfik Chicago-Omaha-Sacramento budowaliby 1500 lat. Zaczynam się powoli zastanawiać, gdzie się podział ten tzw. postęp technologiczny1?
gosc_3799d 2012-12-21 12:42   
gosc_3799d - Profil gosc_3799d
5.5km torow do terminala oddalonego 3.5km.. za 180mln zl. gdyby placic 300zl za kurs autobusu co godzine przez 24h codziennie to na rok wyszloby 2.628mln - czyli starczyloby na >50 lat..
luka 2012-12-21 12:20   
luka - Profil luka
a czy Hahn jest blisko Frankfurtu? patrzyłeś może na odległość Luton od Londynu? Często się zdarza że lotnisko low-costowe jest ponad 100 km od miasta które reprezentuje... tyle że na zachodzie europy przejechanie 100 km to jednak mniejsza strata czasu niż w Polsce... ale może i to się kiedyś zmieni
mietek 2012-12-21 12:07   
mietek - Profil mietek
Radom to moim zdaniem słaby pomysł, bo za daleko do Warszawy, modlin jest bliżej, a region niestety jeden z najbiedniejszych w Polsce. Nawet Fr nic nie ugra, no chyba, że z wysokimi dopłatami.
gosc_64d16 2012-12-20 22:47   
gosc_64d16 - Profil gosc_64d16
gosc_ac5ca: Radom-Sadków i Gdynia-Kosakowo w przyszłym roku ruszają i nic na to nie poradzisz, Kielce w Obicach znalazły surowce mineralne i inwestowanie w lotnisko zeszło na razie na drugi plan; a Koszalin, Białystok i Olsztyn to daleka przyszłość ... najtaniej jest wykorzystać lotniska powojskowe lub dołączyć obsługę pasażerską i cargo do działającej bazy wojskowej. GA w Jeleniej Górze, Suwałkach, Nowym Targu, Krośnie, Zamościu, Pile, Białej Podlaskiej, Legnicy itp kiedyś ... może.
gosc_55741 2012-12-20 16:44   
gosc_55741 - Profil gosc_55741
WMI całkiem dobrze się rozkręca a ILS na wiosnę trochę też pomoże. Średnie i mniejsze porty lotnicze w sąsiadujących regionach ze sobą powinny ze sobą współpracować podczas uzgadniania z przewoźnikami siatki lotów, tak aby np do LUZ przylatywał STN rano, a do RZE po południu, albo z MAN do LUZ,a z LPL do RZE itp itd Widzę możliwość dogadania się i wzajemnie dobrej współpracy na korzyść pasażerów i zarządców tych lotnisk ...
gosc_ac5ca 2012-12-20 12:33   
gosc_ac5ca - Profil gosc_ac5ca
Radom-nie, Kielce-nie, Gdynia-nie, Na pewno w tych miastach potrzebne są MAŁE lotniska z podstawową infrastrukturą, które mogłyby obsługiwać loty GA. Koszalin, Białystok, Nowy Targ- tak. MAŁE porty lotnicze w tych miastach są potrzebne.
gosc_f02bf 2012-12-20 12:15   
gosc_f02bf - Profil gosc_f02bf
w nowym magazynie hallo modlin pisza ze tocza sie rozmowy z trzecim przewoznikiem

nowe lotniska powinny powstac w szymanach i bialymstoku tam by duzo pasazerow bylo takze z bialorousa tak jak na modlinie...
gosc_6afb9 2012-12-20 11:33   
gosc_6afb9 - Profil gosc_6afb9
jakim easyjetem w modlinie? ludzie nie podchwytujcie tego jak ktoś pisze, że "moim zdaniem banowo easyjet wejdzie do modlina na wiosne 2013". no litości....
gosc_c7e84 2012-12-20 11:25   
gosc_c7e84 - Profil gosc_c7e84
Radom ma szanse sie wybić jako kolejne lotnisko dla Warszawy. Boje, sie, żę może sie to odbyć kosztem Lublina. Koszalin oraz Gdynia to poronione pomysły lotnicze. Niedaleko jest duży port w Gdańsku. Nie jesteśmy aż taką potęgą lotniczą. Wybudowanie Radomia zakończy etap budowy lotnisk regionalnych. Niedługo LCJ będzie się zwijać.
gosc_26034 2012-12-20 11:15   
gosc_26034 - Profil gosc_26034
Czy Easyjet czy inna linia nic nie wiadomo, Port nie ujawnia z kim rozmawia, ale toczą się rozmowy czego efektem są pojawiające się czartery.
gosc_eee0f 2012-12-20 10:58   
gosc_eee0f - Profil gosc_eee0f
off topic: wiek ktos cos wiecej co wkoncu z tym easyjetem na modlinie??
gosc_986f8 2012-12-20 09:55   
gosc_986f8 - Profil gosc_986f8
Modlin ma dobry pas startowy i nowy terminal, a Radom musi przedłużyć pas z 2000m do min. 2500m oraz zmontować tymczasowy terminal ... a pociąg i droga do Warszawy też ok > wojskowo-cywilne inwestycje są tańsze, dlatego Radom czy Gdynia (a w przyszłości Koszalin) mają przyszłość. Niestety w Białymstoku i Olsztynie czas dużo wolniej płynie ...
gosc_b6181 2012-12-20 09:29   
gosc_b6181 - Profil gosc_b6181
No do Radomia to trwa remont linii kolejowej, zobaczymy czy wyrobią się z lotniskiem. Dla Ryanaira to obojetne czy do centrum Warszawy byłoby 35 km czy koło 100 km(z tego sporo to ekspresówka) dla nich ma być jak najtaniej a przy okazji są świetne warunki odnośnie mgieł i to pomimo braku ILS. Na Skavste czy Hahn jest dużo dalej i ludzie jakoś stamtąd latają.
gosc_15c9c 2012-12-20 08:50   
gosc_15c9c - Profil gosc_15c9c
Lotniska w Radomiu i Sochaczewie mają mniej zamgleń oraz bliskie sąsiedztwo kolei i dróg krajowych ... ale są położone dalej od stolicy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy