Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_413f6
2012-12-30 19:16
koleje koleje koleje o.O całe szczęście są jakieś alternatywy dojazdów do Modlina! inaczej bylibyśmy skazani tylko na kolej czy drogie taksówki o.O ja już któryś raz jadę z ModlinBusem i nie wyobrażam sobie nagle przesiąść się na kolej o.O
gosc_7d3e4
2012-12-25 00:05
A to ciekawe. 2.2 km torów do terminalu lotniska w Lublinie wybudowano w czasie krótszym niż zakładanym, czyli 120 dni. Koszt 10,5 mln... a tu 180 mln za 2x dłuższą drogę i rok 2015. Mają zamiar metro wybudować pod terminal? Czy znowu kasa się rozpłynie w modlińskiej mgle?
Filmik - konkret, pod art. w linku.
zobacz link
krzysiekl: biurokracja, biurokracją (przed pracami i po w postaci odbiorów tech.), ale chodzi głownie o czas od "wbicia pierwszej łopaty" do zakończenia roboty. Jak już mają wszystkie pozwolenia, to od tego momentu "robota wre" (w cudzysłowie, bo wiadomo jak w-r-e w PL, a jak w takich Niemczech np. drogi robią przez 24h na dobę, pewnie na 3 lub 4 zmiany jak kiedyś hucie). Tempo tych robót wygląda tak jakby zanim położą tory lub asfalt zgodnie z jakąś dyr. EU szukali mrówek w piachu i przenoszą je na odpowiednie siedliska xD //// To, że robotnicy się nie przemęczają (może mają płatne dniówki, a nie od dzieła - logiczne jest wtedy przedłużanie prac w nieskończoność), to sprawa wykonawcy, że projekt nie idzie pełną parą, a ten kto zleca egzekwuje wyk. w terminie! lub są kary. Proste. Sek w tym, że jak coś jest prywatne, to zaraz jest krzyk, że "wyzysk" ludzi pracujących po 16h (to nie niewola, zawsze można się zwolnić z pracy, bo za mało płacą) na dobę, a jak jest państwowe lub robione w kooperatywie państwowo-prywatnej, to chyba nikomu (żadnej ze stron) na niczym nie zależy, bo wszyscy są równo obdzieleni publiczną kasą, a praca idzie jak wtedy, gdy piwo pijesz przed, a nie po robocie. // Same koszty budowy i proste wyliczenie goscia 3799d pokazuje tylko, że te kolejne "inwestycje" często nie zwrócą się nawet po 100 latach; PLUS to jak słaby jest obecny (do tego choćby sprzed 10-15-20 lat) pieniądz (wpompowywane w sys. bankowy 3 biliony USD w USA, ponad bilion EUR w EU) jest słaby, gdy ktoś chce nim finansować budowę torów, autostrady, mostu czy szpitala (środków trwałych).
krzysiekl
2012-12-21 22:08
na kolei w Polsce rządzi biurokracja. Przewracanie papierów zajmuje w tej chwili więcej czasu i pieniędzy niz sama budowa....
gosc_3799d: Co tam kasa, zob. jaka efektywność. 5.5km w powiedzmy ok. 2.5 roku, co daje 150m miesięcznie. W tym tempie linie kolejową nad Pacyfik Chicago-Omaha-Sacramento budowaliby 1500 lat. Zaczynam się powoli zastanawiać, gdzie się podział ten tzw. postęp technologiczny1?
gosc_3799d
2012-12-21 12:42
5.5km torow do terminala oddalonego 3.5km.. za 180mln zl. gdyby placic 300zl za kurs autobusu co godzine przez 24h codziennie to na rok wyszloby 2.628mln - czyli starczyloby na >50 lat..
a czy Hahn jest blisko Frankfurtu? patrzyłeś może na odległość Luton od Londynu? Często się zdarza że lotnisko low-costowe jest ponad 100 km od miasta które reprezentuje... tyle że na zachodzie europy przejechanie 100 km to jednak mniejsza strata czasu niż w Polsce... ale może i to się kiedyś zmieni
Radom to moim zdaniem słaby pomysł, bo za daleko do Warszawy, modlin jest bliżej, a region niestety jeden z najbiedniejszych w Polsce. Nawet Fr nic nie ugra, no chyba, że z wysokimi dopłatami.
gosc_64d16
2012-12-20 22:47
gosc_ac5ca: Radom-Sadków i Gdynia-Kosakowo w przyszłym roku ruszają i nic na to nie poradzisz, Kielce w Obicach znalazły surowce mineralne i inwestowanie w lotnisko zeszło na razie na drugi plan; a Koszalin, Białystok i Olsztyn to daleka przyszłość ... najtaniej jest wykorzystać lotniska powojskowe lub dołączyć obsługę pasażerską i cargo do działającej bazy wojskowej. GA w Jeleniej Górze, Suwałkach, Nowym Targu, Krośnie, Zamościu, Pile, Białej Podlaskiej, Legnicy itp kiedyś ... może.
gosc_55741
2012-12-20 16:44
WMI całkiem dobrze się rozkręca a ILS na wiosnę trochę też pomoże. Średnie i mniejsze porty lotnicze w sąsiadujących regionach ze sobą powinny ze sobą współpracować podczas uzgadniania z przewoźnikami siatki lotów, tak aby np do LUZ przylatywał STN rano, a do RZE po południu, albo z MAN do LUZ,a z LPL do RZE itp itd Widzę możliwość dogadania się i wzajemnie dobrej współpracy na korzyść pasażerów i zarządców tych lotnisk ...
gosc_ac5ca
2012-12-20 12:33
Radom-nie, Kielce-nie, Gdynia-nie, Na pewno w tych miastach potrzebne są MAŁE lotniska z podstawową infrastrukturą, które mogłyby obsługiwać loty GA. Koszalin, Białystok, Nowy Targ- tak. MAŁE porty lotnicze w tych miastach są potrzebne.
gosc_f02bf
2012-12-20 12:15
w nowym magazynie hallo modlin pisza ze tocza sie rozmowy z trzecim przewoznikiem
nowe lotniska powinny powstac w szymanach i bialymstoku tam by duzo pasazerow bylo takze z bialorousa tak jak na modlinie...
gosc_6afb9
2012-12-20 11:33
jakim easyjetem w modlinie? ludzie nie podchwytujcie tego jak ktoś pisze, że "moim zdaniem banowo easyjet wejdzie do modlina na wiosne 2013". no litości....
gosc_c7e84
2012-12-20 11:25
Radom ma szanse sie wybić jako kolejne lotnisko dla Warszawy. Boje, sie, żę może sie to odbyć kosztem Lublina. Koszalin oraz Gdynia to poronione pomysły lotnicze. Niedaleko jest duży port w Gdańsku. Nie jesteśmy aż taką potęgą lotniczą. Wybudowanie Radomia zakończy etap budowy lotnisk regionalnych. Niedługo LCJ będzie się zwijać.
gosc_26034
2012-12-20 11:15
Czy Easyjet czy inna linia nic nie wiadomo, Port nie ujawnia z kim rozmawia, ale toczą się rozmowy czego efektem są pojawiające się czartery.
gosc_eee0f
2012-12-20 10:58
off topic: wiek ktos cos wiecej co wkoncu z tym easyjetem na modlinie??
gosc_986f8
2012-12-20 09:55
Modlin ma dobry pas startowy i nowy terminal, a Radom musi przedłużyć pas z 2000m do min. 2500m oraz zmontować tymczasowy terminal ... a pociąg i droga do Warszawy też ok > wojskowo-cywilne inwestycje są tańsze, dlatego Radom czy Gdynia (a w przyszłości Koszalin) mają przyszłość. Niestety w Białymstoku i Olsztynie czas dużo wolniej płynie ...
gosc_b6181
2012-12-20 09:29
No do Radomia to trwa remont linii kolejowej, zobaczymy czy wyrobią się z lotniskiem. Dla Ryanaira to obojetne czy do centrum Warszawy byłoby 35 km czy koło 100 km(z tego sporo to ekspresówka) dla nich ma być jak najtaniej a przy okazji są świetne warunki odnośnie mgieł i to pomimo braku ILS. Na Skavste czy Hahn jest dużo dalej i ludzie jakoś stamtąd latają.
gosc_15c9c
2012-12-20 08:50
Lotniska w Radomiu i Sochaczewie mają mniej zamgleń oraz bliskie sąsiedztwo kolei i dróg krajowych ... ale są położone dalej od stolicy.