Niezwłoczna restrukturyzacja LOT-u

Niezwłoczna restrukturyzacja LOT-u Redukcja nawet 600 etatów to jeden z elementów planu restrukturyzacji LOT-u. W ramach nowej strategii połączenia krajowe zostaną przejęte przez Eurolot (potwierdzają się tym samym nasze wcześniejsze informacje), a z floty LOT-u stopniowo znikną samoloty typu Embraer 170. Pomimo odwołania prezesa Marcin Piróga, który przygotowywał plan, rada nadzorcza w komunikacie prasowym...
13/12/2012 20:14   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_a7552 2013-01-01 11:41   
gosc_a7552 - Profil gosc_a7552
restrukturyzacja w locie niech mnie nie rozśmieszają bo "na układy nie ma rady"
jeżeli w tej firmie zaczniesz usuwać kumpli z rządu to wylatujesz
gosc_460cd 2012-12-17 10:10   
gosc_460cd - Profil gosc_460cd
@ gosc_0c37b
typowy punkt widzenia "załóg" - my som jedyni słuszni, reszta to plankton którego należy się pozbyć.
po 1) na dziś zatrudnienie to ok 1200 do 800 na rzecz załóg (nie twierdzę że to ok, prostuję Twoje info)
po 2) efektywnością załóg w LO daaaleko do linii które zarabiają czyli low costów.

nie twierdzę że administracja nadal nie jest do ucinania (szczególnie po przekazaniu krajówek do K2 i obcięciu floty) ale znacznie więcej jest do poprawy w kontekście pracowników pokładu.
gosc_0c37b 2012-12-15 17:47   
gosc_0c37b - Profil gosc_0c37b
"podniesienie efektywności pracy załóg" brzmi źle. nasza efektywność jest nagięta ponad granice rozsądku, to efektywność pracy biura budzi moje podejrzenia... mamy ponad 600 zbędnych etatów w biurach. W żadnej sensownej firmie lotniczej nie ma proporcji biuro - załogi 1:1. do tego lukratywne kontrakty managerskie po 40 tys. zł/mc dla krewnych i znajomych królika... tu są koszty do zmniejszenia. Jak zwykle obciążyć personel i rączki czyste...
shorty 2012-12-14 21:42   
shorty - Profil shorty
zmiana samego prezesa nic nie da, albo zarzad i to kluczowi ludzie albo ne ruszac. bedzie zadyma chwilke a potem znow to samo, mam nadzieje ze zwiazki zawodowe sa z siebie dumne. kiedys było taki eporównanie w necie nt ilosci zatrudnianych i ilosci przewiezionych pasazerów, pamiet aktos jaki był wspolczynnikdla lotu i lh?
gosc_bd465 2012-12-14 21:07   
gosc_bd465 - Profil gosc_bd465
I ten "program" ma niby zrealizować nowy po prezes???
marecki 2012-12-14 16:14   
marecki - Profil marecki
Noriasz; operating nie musi być członkiem *A żeby dawac mile, może być partnerem programu M&M i wtedy będzie dawał tyle, że tylko premiowe (bez statusowych). Oczywiście wszystko to pd warunkiem, że K2 stanie sie takim partnerem, w tym momencie jak wiadomo, nie jest.
mietek 2012-12-14 16:00   
mietek - Profil mietek
Jakiś B738 pewnie by się przydał na dwa lub trzy kierunku ale przy obecnych problemach jest to raczej mało realne.
noriasz 2012-12-14 15:42   
noriasz - Profil noriasz
Nie będzie zbierania mil na krajówek. Teraz było to możliwe, gdyż K2 było czymś takim jak Lufthansa Cityline dla LH. Obecnie będzie zwykłe połaczenie codeshare a co za tym idzie brak zbierania mil gdyż operating nie należy do M&M lub też *A
marecki 2012-12-14 15:39   
marecki - Profil marecki
tak na prawdę nikt dokładnie nie wie w jakiej formule będą obsługiowane rejsy krajowe w nowej odsłonie, więc ciężko też jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o mile i przywileje wynikające ze statusów w *A. @meceneas: jest dokładnie tak, ale z mozliwością wprowadzenia mil premiowych dla linii partnerskich i K2 może stać się takim właśnie przewoźnikiem. Jedno co jest pewne to bałagan i osłabienie dostępu LO do rynku natywnego, w żadne inne cuda nie wierzę.
mecenas 2012-12-14 15:22   
mecenas - Profil mecenas
czyli mozna zbierac mile i ma sie przywileje takie jak wyzszy limit bagazu czy wstep do loungu mimo ze K2 nie nalezy do *A? Pytam, bo nie wiem - co do zasady A* powinno byc zarazem operating carrier jak i marketing carrier, czyli nawet K2 sprzedawany przez LO nie powinien sie liczyc.
japko69 2012-12-14 13:13   
japko69 - Profil japko69
mecenas - raczej nie. Przecież teraz też część krajówek (znaczna) jest oferowana przez K2, a przywileje są jak dla LO.
mecenas 2012-12-14 12:37   
mecenas - Profil mecenas
rozumiem, ze przeniesienie krajowek do K2 oznacza co do zasady koniec zbierania mil, wstepu do loungow i innych przywilejow dla pasazerow ze statusem w *A?
marekg 2012-12-14 11:16   
marekg - Profil marekg
gosc_3672f
zamiast kupować bezmyślnie samoloty, takie śmakie i owakie bo się podobają to trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Po pierwsze kim LOT chce być na rynku lotniczym. Po drugie gdzie chce latać. A dopiero wtedy mozna decydować czy taka a nie inna flota jest potrzebna.
piotrek737 2012-12-14 11:11   
piotrek737 - Profil piotrek737
shorty: Nie znasz polskich realiów? Jeżeli nawet dostał tę karę to już dawno jest przejedzona bo raty za resztę samolotów same się nie płaciły...
gm717 2012-12-14 11:06   
gm717 - Profil gm717
No to ładnie. Nieoficjalnie 200 mln straty !!! A miał byc dochód w wysokości 50 mln.
Piróg nieźle nas wszystkich kręcił.
A321 - o czym Wy myślicie ? ;d
shorty 2012-12-14 11:06   
shorty - Profil shorty
a ile wział LOT za kary od B? jakoś nie moge znaleźć tej informacji, może to by pomogło? Pan minister wogóle dostał takie pytanie? moze Pasazer je podeśłe?
gosc_4794f 2012-12-14 08:58   
gosc_4794f - Profil gosc_4794f
Ta, szczególnie potrzebne są A321... idź chłopie na forum onetu. Problem jest żeby zapełnić E195 a A321 mamy kupować... I koniecznie wprowadzic trzecią markę. Koniecznie Airbusa...
gosc_74103 2012-12-14 06:56   
gosc_74103 - Profil gosc_74103
W locie zwolnia pewnie stewardessy i pilotow;-) Biuromania bedzie pewnie trwala w najlepsze....proponuje zwolnic tez w biurach sprzedazy...wtedy bedzie napewno sukces!!!
gosc_3672f 2012-12-14 00:01   
gosc_3672f - Profil gosc_3672f
Oprócz B787 i E175/195 muszą być nowoczesne i wygodne A321 lub B738-900 aby linia była konkurencyjna na najbardziej dochodowych kierunkach ...restrukturyzacja, optymalizacja, maksymalizacja, minimalizacja - a przede wszystkim wiedza i doświadczenie oraz praca, praca, praca.
gosc_31387 2012-12-14 00:00   
gosc_31387 - Profil gosc_31387
Fajnie się lata(ło) E170 ...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy