Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_d9654
2012-12-12 22:21
Lepiej dotować kolej, robić to porządnie to znaczy z kontrolą kosztów i dbaniem by bilety były tanie i łatwo dostępne. Tak jest w Czechach - pociągi są długie a bilet kosztuje tyle samo na ekspres i zwykły pospieszny. Więcej ludzi skorzysta, i ma to istotny wpływ na jakość transportu.
gosc_a15e6
2012-12-12 22:18
Wizz przynosi straty. Nie jest to biznes dochodowy. Wszyscy chcą tanio a koszty duże. Przestaje istnieć klasa biznes w jej tradycyjnym kształcie.
Latanie w Polsce się kojarzy z zabawką dla bogatych. Ja mimo że nie zarabiam źle i latam w aeroklubie na szybowcach :) to latania jako pasażer unikam, wolę pojechać pociągiem albo samochodem. Nie mam złudzeń, to pod względem choćby zużycia energii niesamowicie kosztowna przyjemność. Jest potężnie dotowana. Przekona się o tym Lublin już niedługo...
gosc_b3769
2012-12-12 22:05
Przyklad Ryanair dostaje od samorzadu malopolskiego 10 mln .To samo dostaja jako haracz w kazdym rejonie w ktorym lataja .Przez to wycofali sie z wielu lotnisk w Hiszpanii ,Grecji,WLoch ,Danii i Finlandii.wWladze juz albo nie mialy z czego placic albo juz nie chcialy
gprokopiuk
2012-12-12 22:00
Czy easy jet, ryanair, wizzair dostaje pomoc? NIE bo wie jak zarządzać i wiedzą ze rynek się zmienia. LOT=PKS i to trzeba głośno powiedzieć. Prywatni przewoźnicy sobie dobrze radzą na niebie i generują zyski.
gprokopiuk
2012-12-12 21:58
LOt to banda nieudaczników. Jakoś miliony firm w Polsce wypracowuje zysk i żyje z tego , tylko państwowy moloch LOT z nowymi samolotami głupa udaje ze ciężkie czasy itd.. czy taksówkarze dostają pomoc od Państwa bo wzrosła cena paliwa?
gosc_82425
2012-12-12 21:41
z taka "genialna" siatka nie da sie zarobic, place tysiace zlotych rocznie irlandczykom czy angliokom zeby poleciec do swojego kraju a takich jak ja jest miliony, nie ma przyzwoitej linii dla klasy "sredniej" która ma dosc latania o 6 rano ze Stansted z przepitymi typami
gosc_5215f
2012-12-12 20:04
Lot dostaje ją co roku i jednocześnie drenuje pieniądze podatników...
Powodzenia frajerzy..
gosc_10bac
2012-12-12 19:46
niech dalej woza wietnamczyków, libanczynków czy innych gruzinów, tymczasem kilka milionów polaków dobrze zaplaci irladczykowi
gosc_531b5
2012-12-12 19:13
Praktycznie wszystkie europejskie linie dostaly pomoc od swoich panstw.Nawet Grecja w katastrofalej sytuacji ekonomicznej wspomogla Olympica.Ostatnio Csa dostaly pomoc.Im wiecej bedzie graczy na rynku,tym lepiej dla podroznych.Lufthansa juz podciela skrzydla Brussels i Austrianowi ,wiec niech lepiej trzyma sie od Nas z daleka .W Polsce sie nie lata.wiec koniec narzekania tylko prosze zaczac latac.Tylko nie raz dwa w roku na wakacje.
gosc_1bf7e
2012-12-12 17:42
Pojawiła się nowa informacja - minister skarbu chce odwołania prezesa Piróga ze stanowiska. Ciekawe kto po nim? Może jest szansa, że i Mikosz wróci
gosc_7072d
2012-12-12 16:49
Od kiedy państwo zostało stworzone, żeby zajmować się LOTem i innymi środkami komunikacji?! pcharasz też jestem za konsekwencją nie dotować ani Lotu ani kolei, itp. Zmniejszyć podatki- nie zabierać i nie dawać! Podział dóbr i majątków pozostawmy wolnemu wyborowi, wolnych ludzi, a nie urzędasom..
gosc_cfa67
2012-12-12 14:06
Przestań człowieku pisac bzdury, ze LOT powinien byc dotowany.
Zobacz ile w tej chwili upada w calej PL miejsc pracy, poza Warszawa, Polska jako kraj sie zwija. Popatrz na Kielce,Rzeszow,Opole - miasta wojewodzkie ktore coraz bardziej dziadzieja.
To wszystko wina wrzucania pieniedzy polskich podatnikow w tak deficytowe pomysly jak LOT czy ,,Stadion Narodowy'' z ktorych korzysta tylko Warszawa a reszta kraju traci. A potem sie dziwic ze wiekszosc mlodych wyjezdza z tego kraju bo nie ma tutaj perspektyw.
ktoś w rządzie powinien sobie odpowiedzieć na jedno zejebiście ważne pytanie - po co nam narodowy przewoźnik.\n moim zdaniem żadna stolica i kraj nie może myśleć o sobie jako ważnym światowym ośrodku politycznym i gospodarczym bez dobrej komunikacji i dużego hubu. lot powinien być dotowany jeśli zostaną przed nim postawione zadania łączenia warszawy z istotnymi światowymi centrami oraz rynkami gdzie chcemy rozwijać swoje interesy. taki stan może być utrzymywany nawet przy nikłej rentowności. ale jeśli mamy utrzymywać linie lotnicze które latają jedynie do europejskich stolic i 3-4 światowych. to przepraszam bardzo, lepiej żeby mieć dobre połączenia a 7 europejskimi hubami a reszte niech robią low costy.
pcharasz
2012-12-12 13:37
krzysiekl, oczywiście, uważam że i w przypadku kolei należy to liczyć. Chodzi mi bardziej o to, że 1 mld zł dotacji pierwszy raz od długiego czasu dla lotnictwa to wielkie halo, a to że co roku dopłacamy do kolei po kilka miliardów zł nie jest problemem. Gdzie tu konsekwencja? Lotnictwo jest generalnie branżą deficytową, szczególnie w obecnych czasach. Jestem za dotacją (pierwsze transza ma wynosić 400 mln zł) jeżeli przyniesie ona wymierne korzyści i w LO nastąpi prawdziwa restrukturyzacja. To, że LO ma przerost zatrudnienia wiadomo od dawna. Można się spodziewać, że duża część tych pieniędzy będzie właśnie przeznaczona na odchodne dla tych 600 zwolnionych pracowników. Myślę, że to jest krok w dobrą stronę. Ważne jest, żeby zarząd LO podał do publicznej wiadomości na co te pieniądze będą przeznaczone. Przykład PKP Cargo pokazuje, że takie restrukturyzacje spółek skarbu państwa mogą być skuteczne.
gosc_6bbf0 : kogo jak kogo...ale zwiazkow sie nie pozbeda...zapomnijmy!!!! moze zawsze wybrac Aeroflot LOT...koncowki jednobrzmiace....zart oczywisice....obawiam sie..ze tak naprawwde nikt LOT-em zainteresowany nie jest....
gosc_3d3e3
2012-12-12 13:17
LOT padnie, bedzie sie latac "Lufthansa-Polen". Przynajmniej bedzie ordnung. Amen.
gosc_6bbf0
2012-12-12 13:01
pendolino to tez dobry pomysł, wszystko zalezy od cen. Podziekujmy zwiazkom zawodowym za pomoc w restrukturyzacji, a moze wzarzad do dymisji i zwiazki tez? a nowa spółka bedzie juz wolna od profesjonalistów?:)
gosc_46e52 : swieto narodowe...787..nie wiedziales o tym?? LOL
gosc_a6b87
2012-12-12 12:55
Otwieranie Hanoi, zamykanie Hanoi, otwieranie Erywania, zamykanie Erywania.. A gdzie plan? A gdzie wizja? A gdzie konsekwencja? Nie trzeba byc specjalista, zeby dostrzec balagan w tym calym biznesie. A przeciez z naszym polozeniem geograficznym mamy taki potencjal! To WAW powinien laczyc caly zachod ze wschodem!
gosc_46e52
2012-12-12 12:52
Zero konsekwencji od lat daje wlasnie takie efekty. Albo LOT sie zacznie powaznie zabierac za restrukturyzacje i przyjmie sensowna WIZJE rozwoju, albo padnie. No ale czego spodziewac sie po spolce, ktora jest zarzadzana w sposob malo profesjonalny. Ten caly teatr z B787 byl zenujacy.. Caly kraj sie jaral, bo linia lotnicza zamowila kilka(!) nowych samolotow. Ludzie!