Babimost chce do Krakowa

Babimost chce do Krakowa Urząd Marszałkowski województwa lubuskiego ogłosił w piątek (25.07) przetarg na "zakup do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie realizowanym w połączeniu lotniczym Portu Lotniczego Zielona Góra z Portem Lotniczym Kraków". Urząd poszukuje przewoźnika, który w okresie 9 tygodni wykona 9 rejsów (łącznie 18 lotów w każdym kierunku) na wspomnianej trasie. Termin...
26/07/2014 13:24   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2014-07-28 12:28   
krzysiekl - Profil krzysiekl
kolei przede wszystkim często nie ma. Albo nie ma w ogóle i nie było albo kiedyś była ale zlikwidowano, albo coś tam jest ale 5 kursów na dzień więc skorzystanie z kolei wymagałoby dokładnego planowania i szczęścia żeby godziny pasowały. Z kolei busy są często przepełnione.
gosc_6bf60 2014-07-28 11:55   
gosc_6bf60 - Profil gosc_6bf60
gosc_a9dcc: z tą koleją to jednak prawda. Z miasta, w którym mieszkam, pociąg jedzie do Warszawy rozkładowo 2,30 h. Tyle samo trwała podróż przed wojną. Z tą różnicą. że lokomotywa wyglądała nieco inaczej ;)
gosc_a9dcc 2014-07-28 11:14   
gosc_a9dcc - Profil gosc_a9dcc
Wogóle mobilność polskiego społeczeństwa jest niska. Dla wielu osób "wyprawa" do miasta wojewódzkiego 100 km dalej to podróż jak na drugi kontynent. A nawet jeśli to faktycznie bierze się pod uwagę tylko własny samochód. Kolej to dziadostwo a samoloty są kosmicznie drogie.... a przecież to nie jest takie oczywiste
gosc_10320 2014-07-28 09:59   
gosc_10320 - Profil gosc_10320
"Problemem" małych lotnisk jest niewielka świadomość społeczeństwa. Dużej części Polaków wydaje się, że latanie jest niesamowicie drogie. Sami doskonale wiecie, że jest niewiele droższe niż podróż koleją i własnym autem. Niekiedy bywa tańsze... Nie mówię już o oszczędności czasu. Także linie lotnicze i lotniska powinny bardziej promować samo latanie. Zamiast wydawać miliony na "promocje", trzeba pomyśleć o prawdziwej, konkretnej promocji.
banan86 2014-07-28 09:05   
banan86 - Profil banan86
krzysiekl: zgadzam się, to nie małe lotniska są problemem tylko tragiczny stan transportu naziemnego w tym kraju!!!!
gosc_31fa5 2014-07-28 08:27   
gosc_31fa5 - Profil gosc_31fa5
Cóż za grono ekspertów... Oczywiście nie bierzecie pod uwagę, że te pieniądze tak czy inaczej są zabudżetowane na tskie cele. A żeby było śmieszniej nie boli Was, że dopłaca się krocie do kolei, których jakość usług i czas podróży są mocno szokujące i PKSów, które też swoje za uszami mają...
gosc_495c5 2014-07-28 00:14   
gosc_495c5 - Profil gosc_495c5
gosc_743ae: roznica miedzy RZE a IEG jest dosc znaczna: RZE przyciaga ruch z Podkarpacia, Lubelskiego, Zachodniej Ukrainy oraz Wschodniej Slowacji. Z wszystkich tych regionow dojazd do Europy Zachodniej jest duzo trudniejszy niz z IEG, a RZE glownie generuje ruch do Zachodniej Europy i Ameryki. RZE nie ma tez wokol siebie wiekszych lotnisk zasysajacych ruch jak IEG, skad ruch zasysaja POZ, WRO i SXF/TXL, a ten kto wybiera sie z IEG do Europy Zachodniej (szczegolnie do Niemiec i Beneluksu) jedzie tam samochodem, bo zanim by sie zdarzyl przesiasc w jakims hubie to dojedzie na miejsce swoim autem i bedzie je mial do dyspozycji na miejscu. Porownaj sobie tez jaki ruch generuje lotnisko w IEG, a jaki w RZE - roznica jest dosc znaczna.
gosc_743ae 2014-07-27 23:44   
gosc_743ae - Profil gosc_743ae
gosc_25cb1: A jaki rynek jest w Rzeszowie 180 tys., a buduje się wszystko : lotnisko, autostrada już jest, a za rok Pendolino i co Ty na to? Zaraz napiszesz bo to , bo tamto, bo Dolina itp i itd. A ja Ci odpiszę, ze gdyby myśleli tak jak Ty i nie budowali, bo Kraków, bo Katowice, bo może Kielce zaczną budować? - nie mieli by dziś nic. Byliby krainą wymarzoną dla Ciebie.
krzysiekl 2014-07-27 22:14   
krzysiekl - Profil krzysiekl
to raczej świadczy o katastrofalnym stanie transportu lądowego (sądzę, że chodzi głównie o transport kolejowy), że samorządy chcą dotować takie połączenia jak Bydgoszcz - Warszawa (to mniej niż 300km!) czy też Zielona Góra - Kraków (to już 430km i czas przejazdu pociągiem jest faktycznie tragiczny zwłaszcza, że nie ma bezpośrednich połączeń, ale w "normalnych" warunkach można by przejechać taką odległość nawet w 3h (już nie mówię, że szybciej ale KDP pewnie nigdy tu nie będzie).
gosc_25cb1 2014-07-27 17:38   
gosc_25cb1 - Profil gosc_25cb1
gosc_f0718: problem w tym, ze aby inwestycja byla oplacalna musi byc odpowiedniej wielkosci rynek. A w przypadku Babimostu ten rynek jest o wiele za maly, aby oplacalne bylo inwestowac w lotnisko i lepiej zbudowac dobre drogi, aby szybko dojechac do POZ, WRO i SXF. Zbudowanie/istnienie lotniska nie gwarantuje rozwoju polaczen, a duzo kosztuje. Zamiast doplacac do trzech polaczen tygodniowo przez dwa miesiace lepiej te pieniadze zainwestowac tak, aby przynosily kolejne, a nie byly wyrzucone w bloto.
gosc_f0718 2014-07-27 16:57   
gosc_f0718 - Profil gosc_f0718
gosc_73a3e: Masz rację. Po co lotnisko w Babimoście, skoro jest w Berlinie. Po co winogron w lubuskim, skoro jest w Grecji i Włoszech? Po co zakłady pracy w Polsce , skoro są w Niemczech? Po co budować mieszkania w Zielonej Górze, skoro pod Berlinem stoją pustostany? Po co były cukrownie w Polsce, skoro są w Nimczech? Stocznie też byly niepotrzebne , bo są u są siadów. Gratuluję ciekawego myślenia.
gosc_e3ca5 2014-07-27 15:56   
gosc_e3ca5 - Profil gosc_e3ca5
gosc_c8637: Polska nie potrzebuje 10-12 lotnisk, jak piszesz. Powod jest prosty: beda one zawsze na tyle male, ze ciagle beda wymagaly duzego dofinansowania, aby sie utrzymac oraz doplacac przewoznikom (szczegolnie na mniejszych lotniskach obslujacych w 99% tylko przewoznikow LCC). Co w zamian? Wystarczy 6 lotnisk: w tym dwa duze w skali europejskiej: 1/ miedzy Warszawa i Lodzia, 2/ miedzy Krakowem i Katowicami (moga byc to rozbudowane Balice) oraz cztery lotniska regionalne: GDN, WRO, RZE, SZZ. Te szesc lotnisk nalezy polaczyc siecia szybkich kolei typu TGV, ICE etc (budujac przelotowe stacje kolejowe w podziemiach lub obok terminala, tak by pasazer mogl w ciagu 20-30 min znalezc sie w gejcie po odprawie i security). Aby to zrobic trzeba: 1/ wydluzyc CMK na polnoc do Rebiechowa i Trojmiasta (z odnogami do Torunia/Bydgoszczy oraz Olsztyna; 2/ przystosowac do wysokich predkosci linie kolejowa laczaca Rzeszow, lotnisko w Jasionce, Tarnow, Krakow, lotnisko Balice, Katowice, Opole i Wroclaw oraz lotnisko w Strachowicach; 3/przystosowac do duzych predkosci linie kolejowa laczaca Gdansk, lotnisko Rebiechowo, Slupsk, Koszalin, lotnisko Goleniow i Szczecin; 4/ zbudowac linie Y z lotniska Strachowice przez Wroclaw do Kalisza oraz z Poznania do Kalisza i dalej przez Lodz, Warszawe do Bialegostoku i Suwalk z odnoga z Warszawy do Lublina. Linie kolejowe mozna wydluzyc do miast za granica, tak by wlaczyc sie w europejska siec kolejowa: ze Strachowic do Pragi, Drezna oraz przez Zielona Gore do Berlina, z Poznania do Berlina, z Suwalk do Kowna/Wilna (polaczenie z Rail Baltica), a z Rzeszowa do Lwowa. Siec kolejowa duzych predkosci po pierwsze znacznie udrozni komunikacje kolejowa w kraju, a po drugie umozliwi szybki dojazd do kilku duzych lotnisk z rozbudowana siatka polaczen lotniczych. WMI i KTW mozna pozostawic jako lotniska dla przewoznikow LCC, jesli lotniska te beda na siebie w stanie zarobic, a nie dokladajac do polaczen FR, W6 i im podobnych. Jesli dodamy do siebie wszystkie koszty (roz)budowy, utrzymania i dotacje jakie dzis (roz)dostaje 14 istniejacych lotnisk oraz powstajacych wlasnie Szyman, jakie wylozone beda przez najblizsze 30-40 lat na 15 lotnisk to pokryja one z nawiazka (roz)budowe nowej sieci kolejowej i nowego lotniska miedzy Warszawa i Lodzia, ktore i tak kiedys bedzie trzeba zbudowac z racji ograniczen Okecia. A nowa siec kolejowa stanowic bedzie tez wartosc dodana (i zrodlo zarobku), bo w znaczacy sposob poprawi komunikacje po kraju, czego nie zapewni 15 czy wiecej malych lotnisk.
gosc_73a3e 2014-07-27 15:09   
gosc_73a3e - Profil gosc_73a3e
Dla mnie to chory pomysł , mimo ze jestem z lubuskiego, dojazd na lotnisko delikatnie mówiąc gowniany z Zielonej góry a z Gorzowa to juz raczej żart . Rozumiem ambicje samorządu ale to jest wywalanie kasy , samorządowcy musza zrozumieć ze na dzień dzisiejszy w najbliższym zasięgu s3 i a2 mamy Berlin z dwoma lotniskami , Poznań , goleniow , wiec skoro chcą zwiedzić krakow to lepiej pojechać rządowa limuzyna jak uruchamiać nowe połączenie lotnicze

Dla zainteresowanych polecam zobaczyc położenie Babimostu na mapie oraz drogi dojazdowe z poznania, zielonej góry czy Gorzowa wtedy zrozumieją o czym pisze
banan86 2014-07-27 11:12   
banan86 - Profil banan86
gosc_c8637: lotnisko lotnisku.nie.jest rowne i tam gdzie transport naziemny to tragedia jest sens je budowac. Ale Zielona Gora jest w strefie oddzialywania Berlina, Wroclawia i Poznania
gosc_12e76 2014-07-27 07:42   
gosc_12e76 - Profil gosc_12e76
Czy zwolennicy dotowania tego połączenia uzasadnią biznesowy aspekt tego pomysłu? Jaki biznes chcą przyciągnąć jednym połączeniem dziennie przez dwa miesiące operowania połączenia bez jakichkolwiek widoków na kontynuowanie tych operacji po zakończeniu umowy ?
gosc_c8637 2014-07-27 00:24   
gosc_c8637 - Profil gosc_c8637
@ gosc_8b869

Nie zgodzę się z Tobą. Według mnie Polska to kraj w którym powinno być docelowo właśnie koło 10-12 lotnisk. Każdy region ponad 1 mln zł powinien mieć swoje lotnisko w promieniu 50 km-100km. Tego wymaga biznes. Poza tym ludzie wraz z coraz zwiększym zrównaniem zarobków do innych krajów UE będą latać częściej. Jednak póki co nie ma co sobie zaprzątać głowy liczeniem pax-ów, bo pax paxowi nie równy. W takiej skandynawii czy uk latanie jest tak tanie że jest to alternatywa dla przeciętnego kowalskiego, w Polsce jeszcze dlugo tak nie będzie ale warto dopłacić parę milionów by pozyskać biznes dający parę razy więcej.
tom971 2014-07-26 22:09   
tom971 - Profil tom971
Hm zastanawia mnie sens takiego polaczenia.. poza ambicjami samorzadowcow.. na narty czy mecze siatkowki ? Krakowianie na grzyby .. bo nie w celach biznesowych.
gosc_8b869 2014-07-26 20:34   
gosc_8b869 - Profil gosc_8b869
gosc_49183: IEG to lotnisko w wersji mini w skali europejskiej i takie nie maja szansy utrzymac sie, ani przetrwac. Jak spojrzymy na male lotniska regionalne (nawet te mniejsze) w Europie Zachodniej, to okaze sie, ze obsluguja one zazwyczaj wiecej pasazerow niz nasze 'duze' lotniska regionalne jak KRK, GDN, WRO czy KTW, a czasem rowniez bija na glowe WAW pod tym wzgledem. I warto to sobie uswiadomic, ze IEG, LCJ, LUZ, RDO, BZG to w skali europejskiej 4 setka pod wzgledem liczby obslugiwanych pasazerow. I do takowych nie warto doplacac ani grosza, po to pieniadze zmarnowane. Lepiej wydac je na infrastrukture drogowa i kolejowa laczaca te miasta z lotniskami w wiekszych miastach.
zobacz link
gosc_ce070 2014-07-26 20:15   
gosc_ce070 - Profil gosc_ce070
Zielona Góra Stronk !
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy